인공지능 시대의 마케팅 연구 - 주요 연구 리뷰와 향후 연구 방향 제안 -

천성용 2022년
논문상세정보
' 인공지능 시대의 마케팅 연구 - 주요 연구 리뷰와 향후 연구 방향 제안 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Algorithm aversion
  • Artificial intelligence
  • consumeradoption
  • review paper
  • 리뷰 연구
  • 소비자 수용
  • 알고리즘 회피
  • 인공지능
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 인공지능 시대의 마케팅 연구 - 주요 연구 리뷰와 향후 연구 방향 제안 -' 의 참고문헌

  • 자기해석과 인공지능 추천 메시지 유형 간의 상호작용효과가 인공지능 추천 서비스 설득효과에 미치는 영향
    진형록 [2021]
  • 인공지능이 의사결정에 미치는 영향에 관한 연구: 인간과 인공지능의 협업 및 의사결정자의 성격 특성을 중심으로
    이정선 [2021]
  • 인공지능의 추천 상품에 대한 소비자의 선택과 만족: 선택대안의 수와 인지적 종결욕구의 조절효과
    서상윤 [2021]
  • 인공지능의 유머사용이 사용자의 정서적 경험에 미치는 영향
    장민지 [2021]
  • 인공지능에 대한 지식, 감정, 수용의도 관계에서 위험인식의 매개 및 조절효과 분석
    황서이 [2020]
  • 인공지능 스피커에 대한 소비자 인식과 수용의도: 비수용자를 중심으로
    이진명 [2019]
  • 인공지능 스피커(AI 스피커)에 대한 사용자 인식과 이용 동기 요인 연구
    이희준 [2019]
  • 인공지능 스피커 사용의도에 관한 연구
    권순홍 [2020]
  • 인공지능 서비스의 사용자 수용 의도에 관한 연구 : 대화형 AI서비스 필요성에 대한 인식에 영향을 주는 요인을 중심으로
    전소원 [2019]
  • 인공지능 비서에 대한 소비자의 지각된 가치와 신뢰가 수용의 도에 미치는 영향
    장민흔 [2021]
  • 심적예산과 통제감을 활용한 사회적 배제자의 금융 의사결정 지원 연구
    천성용 [2019]
  • 쇼핑 챗봇에 대한 소비자 반응 연구: 에이전트와 메시지 유형 효과를 중심으로
    송유진 [2019]
  • 소비자의 기술수용과 저항이 인공지능(AI) 사용의도에 미치는 영향
    이한신 [2019]
  • 선택에 관여하는 인공지능이 사용자 평가에 미치는 영향
    하대권 [2019]
  • 로보어드바이저(Robo-adviser) 신뢰와 이용 의향의 영향요인 에 관한 탐색적 연구 : 로보어드바이저 신뢰의 매개효과를 중심으로
    손민희 [2021]
  • 로보어드바이저 기반 온라인 자산관리서비스 변화 방향에 관한 연구
    서문석 [2019]
  • 나 홀로 집에: 외로움이 AI 스피커의 수용을 증가시킨다
    신윤철 [2019]
  • Why Luxury good sales are surging in the pandemic
  • What People Want From Their Professionals : Attitudes Toward Decisionmaking Strategies
  • Waiting for a sales renaissance in the fourth industrial revolution: Machine learning and artificial intelligence in sales research and practice
  • Unraveling the personalization paradox: The effect of information collection and trust-building strategies on online advertisement effectiveness
  • Understanding perception of algorithmic decisions: Fairness, trust, and emotion in response to algorithmic management
  • The unintended consequences of self-driving cars
  • The uncanny valley
    Mori, M. [1970]
  • The social dilemma of autonomous vehicles
  • The relative influence of advice from human experts and statistical methods on forecast adjustments
  • The personalisation-privacy paradox: Consumer interaction with smart technologies and shopping mall loyalty
  • The effects of mental budgeting and pain of payment on the financial decision making of socially excluded people
    Chun, S. [2021]
  • The adoption of artificial intelligence for financial investment service
  • The Moral Machine experiment
  • The Influence of Feelings While Driving Regular Cars on the Perception and Acceptance of Self‐Driving Cars
  • The AI advantage: How to put the artificial intelligence revolution to work
  • Task-Dependent Algorithm Aversion
  • Social exclusion impairs self-regulation
  • Sizing the prize-What’s the real value of AI for your business and how can you capitalise?
  • Siri, Siri, in my hand: Who’s the fairest in the land? On the interpretations, illustrations, and implications of artificial intelligence
  • Show Me the Honey! Effects of Social Exclusion on Financial Risk-Taking
    Duclos, Rod [2013]
  • Service Robots Rising:How Humanoid Robots Influence Service Experiences and Elicit Compensatory Consumer Responses
  • Sacrifice one for the good of many? People apply different moral norms to human and robot agents
  • Resistance to Medical Artificial Intelligence
  • Prediction Machines: The Simple Economics of Artificial Intelligence
  • Perceived usefulness , perceived ease of use , and user a cceptance of information technology
  • NA – advances in consumer research
    Castelo, N. [2016]
  • Marketing in the age of Alexa
    Dawar, N. [2018]
  • Machine behavior
    Rahwan, I. [2019]
  • Lay Perceptions of Selection Decision Aids in US and Non-US Samples
  • Just How Smart Are Smart Machines
  • IBM’s Virginia Rometty tells NU grads: Technology will enhance us
  • How artificial intelligence will change the future of marketing
  • How artificial intelligence (AI) is reshaping retailing
    Shankar, V. [2018]
  • How AI will change strategy: A thought experiment
  • How AI can be a force for good
    Taddeo, M. [2018]
  • Hawking: AI could be 'worst event in the history of our civilization
  • Governance of AI program
    Dafoe, A. [2018]
  • Frontiers: Machines vs. Humans: The Impact of Artificial Intelligence Chatbot Disclosure on Customer Purchases
  • From Trolley to Autonomous Vehicle: Perceptions of Responsibility and Moral Norms in Traffic Accidents with Self-Driving Cars
    Li, J. [2016]
  • Examining Artificial Intelligence (AI)Technologies in Marketing Via a Global Lens: Current Trends and Future Research Opportunities
  • Enacting professional service work in times of digitalization and potential disruption
    Pemer, F. [2020]
  • Elon Musk says production of Tesla’s robot could start next year, but A.I. experts have their doubts
  • Do patients trust computers?
  • Development and validation of an artificial intelligence anxiety scale: an initial application in predicting motivated learning behavior
    Wang, Y. [2019]
  • Developing and validating a service robot integration willingness scale
    Lu, Lu [2019]
  • Creating an effective self-managed service climate for frontline service employees
  • Consumers and Artificial Intelligence:An Experiential Perspective
  • Consumers acceptance of artificially intelligent (AI) device use in service delivery
  • Consumer trust and perceived risk for voice-controlled artificial intelligence: The case of Siri
  • Blurring the line between human and machine: Marketing artificial intelligence
    Castelo, N [2019]
  • Blame It on the Self-Driving Car: How Autonomous Vehicles Can Alter Consumer Morality
  • Artificial intelligence in customer-facing financial services: a systematic literature review and agenda for future research
  • Artificial intelligence for the real world
  • Artificial Intelligence in Service
  • Artificial Intelligence in Financial Services: Customer Chatbot Advisor Adoption
    Patil, K. [2019]
  • Artificial Intelligence in FinTech: understanding robo-advisors adoption among customers
  • Artificial Intelligence in Advertising
  • Artificial Intelligence and Persuasion: A Construal-Level Account
  • Anthropomorphism brings us closer: The mediating role of psychological distance in User-AI assistant interactions
    Li, Xinge [2021]
  • Algorithm aversion: people erroneously avoid algorithms after seeing them err
  • Alexa, do voice assistants influence consumer brand engagement? – Examining the role of AI powered voice assistants in influencing consumer brand engagement
  • Alexa for Animals: AI Is Teaching Us How Creatures Communicate
  • AI 금융 챗봇 추천 메시지의 의인화와 개인화 수준이 고객 반응에 미치는 영향
    변성혁 [2020]
  • AI in marketing, consumer research and psychology:A systematic literature review and research agenda
  • A Study on Technophobia and Mobile Device Design
    하중규 [2011]