전의도적 의사소통 단계의 뇌성마비 자녀의 의사소통 발달을 위한 AAC 부모교육 효과

논문상세정보
' 전의도적 의사소통 단계의 뇌성마비 자녀의 의사소통 발달을 위한 AAC 부모교육 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • AAC parental education
  • AAC 부모교육
  • cerebral palsy
  • pre-intentional communication stage
  • 뇌성마비
  • 전의도적 의사소통 단계
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
158 0

0.0%

' 전의도적 의사소통 단계의 뇌성마비 자녀의 의사소통 발달을 위한 AAC 부모교육 효과' 의 참고문헌

  • 통합유치원에서 실행한 다운증후군 유아AAC 지원 사례
    이세인 [2022]
  • 지체·중복장애 자녀의 의사소통 지원을 위한 자조모임에 참여한 부모의 경험과 인식
    김경양 [2019]
  • 중도 뇌성마비아동의 의사소통 기술 증진을 위한 AAC 대화상대자 훈련
    김정연 [2003]
  • 중도 뇌성마비 아동의 비상징적 의사소통표현양식과 기능 분석
    김민주 [2014]
  • 상호작용촉진 부모교육프로그램이 취학전 뇌성마비아동과 어머니의 의사소통행동에 미치는 영향
    정필연 [2012]
  • 상호작용 촉진 부모교육이 언어발달지연 아동과 어머니의 의사소통 행동에 미치는 영향
    고영아 [2021]
  • 비구어 뇌성마비 아동의 의사소통 중재를 위한 부모교육 프로그램 실행에 대한 질적 연구
    김정연 [2008]
  • 보완대체 의사소통 활용 상대방 중심 질문하기 중재가 중도 뇌성마비 아동의 의사소통 상호작용에 미치는 효과
    김경미 [2017]
  • 다중양식체계를 이용한 의사소통 중재가 뇌성마비 고등학생의 수업 중 의사소통행동에 미치는 영향
    김정연 [2006]
  • 뇌성마비 유아의 요구하기와 자발화 변화에 대한 사진의사소통과 손짓기호 체계의 비교
    문현미 [2009]
  • 『It Takes Two to Talk』부모교육프로그램이 언어발달지체아동의 의사소통과 부모의 행동에 미치는 효과
    김정미 [2007]
  • The effects of script activities for augmentative and alternative communication training on acquisition of communication functions for children with severe disabilities
    Kim, K. Y. [2001]
  • The effect of augmentative and alternative communication intervention on the request and class participation of non-symbolic communicative children with severe cerebral palsy
    Lee, D. Y. [2021]
  • Korean AAC assessment and intervention program
    Kim, Y. T. [2016]
  • Instructing facilitators to support the communication of people who use augmentative and alternative communication systems
    Light, J. [1992]
  • Exemplary practices for beginning communicators
    Harwood, J. [2002]
  • Comparing the Effectiveness of Real Objects and Voice Output Aids for Non-symbolic Communicators with Severe Cerebral Palsy
    고찬영 [2017]
  • Communication Experience and Support Needs of Parents Who Participated in the AAC Parent Education Program for the Physical and multiple disabilities
    조아라 [2020]
  • Augmentative and alternative communication:Management of communication disorders in children and adults
  • A participatory action research on ‘Communication routine strategy’ for expanding intentional communication repertoire of students with physical and multiple disabilities
    Song, M. H. [2021]
  • A Study on the Application Effect of Service Delivery Model of Augmentative and Alternative Communication Intervention
    김경양 [2019]
  • A Case Study on Parents’ Awareness and Support Request for the Application of Augmentative and Alternative Communication(AAC) for their Children with Disability
    오혜정 [2018]