영재상담에서 내담자 경험 분석: Giorgi 현상학적 연구방법론 적용

' 영재상담에서 내담자 경험 분석: Giorgi 현상학적 연구방법론 적용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Gifted
  • Giorgi's method
  • counseling for the gifted
  • counselingexperience
  • giorgi 현상학적 연구
  • qualitative research
  • 상담 경험
  • 영재교육 대상자
  • 영재상담
  • 질적 연구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,740 0

0.0%

' 영재상담에서 내담자 경험 분석: Giorgi 현상학적 연구방법론 적용' 의 참고문헌

  • 현상학적 질적연구 심사자를 위한 “현상학과 질적연구”
    이남인 [2019]
  • 현상학적 질적 연구의 논리와 방법: Max van Manen의 연구 방법론을 중심으로
    유혜령 [2015]
  • 현상학과 질적 연구: 응용현상학의 한 지평
    이남인 [2014]
  • 한국판 PI(Perfectionism Inventory)의 타당화 연구: 영재학생을 대상으로
    윤소영 [2015]
  • 피로사회 속 영재와 영재교육에 관한 담론
    한기순 [2013]
  • 피로사회
    한병철 [2012]
  • 표현예술치료의 창조성 경험에 관한 현상학적 연구 -다양한 예술매체의 창조적 연결을 활용한-
    김은숙 [2019]
  • 초등 영재학생과 일반학생의 학업스트레스에 대한 학업적 자기효능감과 스트레스 대처방식의 상호작용효과
    양연숙 [2012]
  • 초등 영재의 상담실태 및 상담요구분석
    이승주 [2011]
  • 청소년상담에서 작업동맹의 변화 형태와 수준에 따른 상담성과
    김지환 [2013]
  • 청소년 적응 중재를 위한 뇌기반 상담의 탐색적 고찰
    이수연 [2020]
  • 청소년 영재 학부모의 학업강조 경향과 영재의 상담에 대한 태도가 영재의 상담 의향에 미치는 영향
    최민경 [2013]
  • 질적 연구 방법론
    신경림 [2004]
  • 중학교 과학영재학생의 과학불안 경험에 대한 현상학적 연구
    강지훈 [2021]
  • 접수상담의 개념 및 내용에 관한 문헌고찰 연구
    박현주 [2013]
  • 의대생 상담경험에 대한 질적 연구
    김경희 [2015]
  • 영재학교·과학고 입학전형 개선방안
    교육부 [2020]
  • 영재의 고민과 상담요구에 대한 개념도 분석
    성희경 [2011]
  • 영재상담모델{Models of counseling gifted children, adolescents, and young adults}
  • 영재상담{Counseling the gifted and talented}
  • 영재상담: 이론과 적용
    이신동 [2016]
  • 영재상담 모형 개발
    정순이 [2010]
  • 영재교육참여자의 상담 경험에 관한 현상학적 연구
    박은선 [2022]
  • 영재교육진흥종합계획 시기별 영재상담 연구동향 분석
    최종승 [2020]
  • 영재교육의 주요 이슈와 실제{Critical issues and practices in gifted education: what the research says}
  • 영재교육대상자 선정에서 반성적 사고력의 가능성 탐색
    송은선 [2018]
  • 영재 정서 상담 모형 개발을 위한 탐색
    강영자 [2014]
  • 영재 아동의 사회 정서적 특성과 스트레스 대처 행동의 이해
    송의열 [2002]
  • 영재 상담 진단 검사 도구 개발
    양태연 [2016]
  • 실존주의 심리치료{Existential psychotherapy}
    Yalom, I. D [1980]
  • 성찰적 수퍼비전 접근에 대한 이론적 고찰
    김진숙 [2006]
  • 성인의 자기결정적 고독동기와 심리적 안녕감의 관계에서 반추-반성적 사고와 삶의 의미의 매개효과
    김연옥 [2020]
  • 상담자교육에서 성찰적 실천의 의미와 적용
    김진숙 [2005]
  • 상담심리학의 질적 연구를 위한 현상학적 근거이론의 개발과 적용
    이종주 [2022]
  • 상담기록의 필수 목록 개발을 위한 상담전문가의 인식에 대한 델파이 연구
    유정이 [2014]
  • 상담과정에서 상담자에 대한 여성내담자의 경계․불신․신뢰 경험에 대한 현상학적 질적 연구
    이종주 [2020]
  • 동성애자 내담자의 상담경험에 대한 질적 연구: 여성 동성애자를 중심으로
    박정은 [2019]
  • 대학생의 내현적 자기애와 실패공포의 관계
    안주미 [2022]
  • 대학부설 과학영재교육원 학생들의 고등학교 입시 경험에 대한 내러티브 탐구
    이종혁 [2019]
  • 네트워크분석 방법을 활용한 국내 영재상담 관련 연구동향 분석
    이상균 [2018]
  • 내면아이 치료와 주요 인물들과의 관계 재구성 경험의 해석학적 연구: 실존주의적 관점에서의 논의
    오제은 [2009]
  • 김기림 시론에 나타난 객관주의의 의미
    김정수 [2014]
  • 과학영재학생들이 지각하는 학교상담 실태분석
    이영주 [2012]
  • 과학영재의 진로선택 어려움에 관한 질적연구
    황희숙 [2010]
  • 과학영재의 부적응적 완벽주의와 학업무기력 관계에서 학업적 자기효능감과 실패공포의 매개효과
    양태연 [2018]
  • 과학영재와 일반학생의 비판적 사고와 사고양식과의 관계 비교
    윤소정 [2006]
  • 과학영재 진로결정을 지원하는 교사 활동에 대한 실태조사: 영재학교‧과학고를 중심으로
    강정하 [2018]
  • 故김정주 넥슨 창업주, 외로운 혁신가, 엔터 역사 획 그은 인물
  • “내 슬픔을 당신은 아시나요” 바이올린·연극 사랑했던 김정주
  • the Palgrave handbook of transformational giftedness for education
  • Theories and models : Anti-racist, culturally competent counselors for black gifted and talented students
    Ford, D. Y. [2022]
  • The social cognition of gifted adolescents in schools : Managing the stigma of giftedness
  • The social and emotional development of gifted children: What do we know?
    Neihart, M. [2015]
  • The social and emotional adjustment of gifted children who experience asynchronous development and unique educational needs (Publication No. 3034004)
  • The peterson proactive developmental attention model : A framework for nurturing the rest of the whole gifted child
  • The descriptive phenomenological method in psychology: A modified Husserian approach
    Giorgi, A [2011]
  • The child of very superior intelligence as a special problem in social adjustment
  • The alphabet children : GT, ADHD and more
    Baum, S. [2002]
  • The Sage handbook of qualitative research in psychology
    Giorgi, A. [2017]
  • The DREAM program : Developing resilience through emotions, attitudes, & meaning(gifted edition)-A second wave positive psychology approach
  • Strength-based interventions : Their importance in application to the gifted
  • Special educational need of the gifted and talented students in Saudi Arabia : A review paper
  • Resilience training that can change the brain
  • Psychotherapists’ personal problems and self-care patterns
  • Psychological framework for gifted children’s cognitive and socio-emotional development : A review of the research literature and implications
  • Positive disintegration
  • Phenomenology and psychological research
    Giorgi, A. [1985]
  • Personality assessment of intellectually gifted adults : A dimensional trait approach
    Matta, M. [2019]
  • Perfectionism: Theory, research, and treatment
  • Optimizing favorable outcomes when counseling the gifted : A best practices approach
  • Nurturing a garden : A qualitative investigation into school counselors’ experiences with gifted students
    Wood, S. M. [2010]
  • Neurocounseling: Brain-based clinical approaches
    Ivey, A. E. [2017]
  • Neurocounseling : A new section of the Journal of Mental Health Counseling
  • Myth 17 : Gifted and talented individuals do not have unique social and emotional needs
  • Models of counseling gifted children, adolescents, and young adults
  • Misdiagnosis and dual diagnoses of gifted children and adults:ADHD, bipolar, Ocd, Asperger's, depression, and other disorders
    Webb, J. T. [2005]
  • Mentalizing, epistemic trust and the phenomenology of psychotherapy
    Fonagy, P. [2019]
  • Mental disorders among gifted and nongifted youth : A selected review of the epidemiologic literature
  • Introduction to gifted education
  • International handbook of research and development of giftedness talent
    Webb, J. T [1993]
  • I and thou
    Buber, M. [1970]
  • Heightened multifaceted sensitivity of gifted students : Implications for counseling
  • Handbook of Giftedness in Children:Psychoeducational theory, research, and best practices
  • Handbook of ADHD
  • Gifted dropouts : Phenomenological case studies of rural gifted students
  • Existential psychotherapy
    May, R. [1989]
  • Depressive disorder in highly gifted adolescents
  • Depression, suicide, and the gifted student : A primer for the school psychologist
  • Counselling services for gifted students in Malaysia : A qualitative exploration
  • Counselling gifted and talented students
  • Counseling the gifted : Past, present, and future directions
  • Core processes in brief psychodynamic psychotherapy: Advancing effective practice
  • Concerning variations in the application of the phenomenological method
    Giorgi A [2006]
  • Clinical and mental health issues in counseling the gifted individual
  • Child and adolescent therapy: Cognitive-behavioral procedures
  • Bright star-black sky a phenomenological study of depression as a window into the psyche of the gifted adolescent
  • Bracketing in phenomenology : Only undertaken in the data collection and analysis process
  • An assessment of moral development in gifted adolescents
  • Advantages and disadvantages of being ‘Gifted’: Perceptions of the label by gifted pupils
  • Addressing counseling needs of gifted students
  • APA handbook of giftedness and talent
    Neihart, M. [2018]
  • APA handbook of giftedness and talent
  • ADHD인가? 영재인가?: 판별 오류 가능성
    김경은 [2014]
  • A response to the attempted critique of the scientific phenomenological method
    Giorgi, A. [2017]
  • A qualitative meta-analysis of research into the underachievement of gifted boys
    Hately, S. [2020]
  • A qualitative investigation of former clients’ perception of change, reasons for consultation, therapeutic relationship, and termination
    Olivera, J. [2013]
  • "내년엔 학종에만 올인"돌아온 대치동 돼지엄마들. 매일경제