금리민감도와 고객이탈의도에 관한 실증분석 : 이자율 유형과 성별의 조절효과

김고운 2022년
논문상세정보
' 금리민감도와 고객이탈의도에 관한 실증분석 : 이자율 유형과 성별의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Customer defection intentions
  • Gender
  • Interest rate sensitivity
  • Lending rate
  • depositrate
  • 고객이탈의도
  • 금리민감도
  • 대출이자율
  • 성별
  • 예금이자율
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,456 0

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' 금리민감도와 고객이탈의도에 관한 실증분석 : 이자율 유형과 성별의 조절효과' 의 참고문헌

  • 투자자심리와 애널리스트 투자의견 변경에 대한 시장반응
    임병진 [2018]
  • 지역 금융기관 상품 및 서비스품질 요인이 고객 만족과 고객 충성도에 미치는 영향
    천영애 [2017]
  • 주택담보대출 차입자의 금리선택에 관한 연구
    박성욱 [2009]
  • 은행서비스에서 고객지향성, 금리민감도, 고객애호도의 구조에 관한 연구: 예금이자율과 대출이자율의 조절효과
    하홍열 [2010]
  • 은행서비스 산업에서 범주형 회귀분석을 이용한 지속적 거래의도 평가
    하홍열 [2012]
  • 은행 프라이빗뱅킹(PB) 고객을 위한 관계마케팅, 관계의 질 및 장기적 거래의도 간의 구조적 관계
    장호 [2019]
  • 시중은행에서 인터넷 전문은행으로의 선택 전환의도에 영향을 미치는 요인: 금융 소비자의 자산관리 전략을 중심으로
    김대원 [2017]
  • 병원의 규모에 따른 의료서비스 품질과 지각된 위험이 고객만족과 재구매의도, 이탈의도에 미치는 영향
    유동근 [2009]
  • 농협 상호금융 이용고객의 행태에 관한 연구
    박정철 [2014]
  • 기준금리 인상에 따른 금리민감도에 대한 소비자의 태도변화: 메시지 프레이밍 형태의 효과
    이정욱 [2016]
  • 금융민감도와 이자율을 반영한 서비스품질이 은행고객의 만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    최창복 [2008]
  • 금융기관의 이자율, 환율, 주식수익률 변동위험에 대한 종합적 관리기법
    김태혁 [2001]
  • 규제 완화가 우리나라 은행산업의비효율성과 비용생산성에 미친 효과
    이상규 [2000]
  • 고객지향적 서비스 상품 개발: 하나은행 사례
    김병도 [2011]
  • 거시경제지표와 소비자불만족이 생명보험계약의 해지에 미치는 영향력에 관한 비교 연구
    김사영 [2012]
  • `` Customer Switching Behavior in Service Industries : An Exploratory Study ''
  • Zero defection Quality comes to services
  • When do interest rates matter? Two methodological approaches to loyalty
    Pan, H. [2020]
  • What loyal women(and men)want : The role of gender and loyalty program characteristics in driving store loyalty
  • Weathering consumer pricing sensitivity : The importance of customer contact and personalized services in the finan"cial services industry
    Yun, W. [2020]
  • The strategic role of the salesperson in reducing customer defection in business relationships
  • The effects of satisfaction and structural constraints on retailing exiting, voice, loyalty, opportunism and neglect
    Ping, R. A. [1993]
  • The dynamics of brand loyalty and brand switching
  • Systematic variation in purchase orientations across social classes
    Henry, P. [2002]
  • Structural equation mod-els with unobservable variables and measurement error : Algebra and statistics
    Fornell, C. [1981]
  • Satisfaction, repurchase intent and repurchase behavior : Investigating the moderating effect of customer characteristics
    Mittal, V. [2001]
  • Relationship marketing of services-growing interest , emerging perspective
  • Prospect theory:An analysis of decision under risk
  • Price sensitivity as an indicator of customer defection in retail banking
  • Perceived price and trustworthiness of online reviews : Different levels of promotion and customer type
    Pan, H. [2022]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. [2005]
  • How e-CRM can enhance customer loyalty
  • How do Corporate Reputation and Customer Satisfaction impact Customer Defection? A Study of Private Energy Customers in Germany
    Walsh, G. [2006]
  • Customer personal features as determinants of the formation process of corporate social responsibility perceptions
    Perez, A. [2013]
  • Customer loyalty : Toward an integrated conceptual framework
    Dick, A. S. [1994]
  • An index and test of linear moderated mediation
  • An approach to increase customer retention and loyalty in B2B world
    Singh, R. [2012]
  • Amos 24 고급 구조방정식모델링
    배병렬 [2018]
  • 21세기 보험산업의 환경변화와 보험회사의 전략적 대응방안
    오영수 [2000]