사전 예약 판매 전략(선착순 vs 추첨)이 서비스 성과에 미치는 영향 : 공공서비스 분야 사례

논문상세정보
' 사전 예약 판매 전략(선착순 vs 추첨)이 서비스 성과에 미치는 영향 : 공공서비스 분야 사례' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Advanced reservation selling
  • Opportunity scarcity
  • Public service
  • Service fairness
  • satisfaction
  • 공공서비스
  • 기회 희소성
  • 만족도
  • 사전 예약 판매
  • 서비스공정성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,364 0

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' 사전 예약 판매 전략(선착순 vs 추첨)이 서비스 성과에 미치는 영향 : 공공서비스 분야 사례' 의 참고문헌

  • 희소성 메시지의 유형이 소비자의 구매의도에 미치는 효과에 관한 연구
    허종호 [2004]
  • 행정서비스의 고객지향성 평가: e-Government를 중심으로
    성도경 [2005]
  • 커피 전문점 서비스품질 만족이 재 이용 및 추천의도에 미치 는 영향
    권동극 [2011]
  • 자기해석수준에 따른 사회적 책임 활동의 차별적 효과: 브랜드 계층 구조의 관점에서
    서해진 [2018]
  • 시간적 거리가 소비자의 타협대안 선택에 미치는 영향:제품 속성의 특성과 마음가짐(mind-set)을 중심으로
    김경호 [2013]
  • 소셜커머스의 패션명품 가격할인율이 혜택지각과 구매의도에 미치는 영향 -신뢰, 선호, 경험에 따른 차이-
    김승희 [2015]
  • 소비 후 만족도와 소비자 자신감이거래 커플링에 미치는 영향 : 쾌락적 제품을 중심으로
    강성민 [2011]
  • 서비스공정성, 고객만족, 고객행복 및 고객몰입 간의 관계
    김종우 [2017]
  • 서비스 공정성이 고객만족과 관계품질에 미치는 영향
    주철수 [2001]
  • 새 행정학
    이종수 [2008]
  • 복권 구매행동의 심리적 결정요인과 그 영향
    허태균 [2004]
  • 미용실 서비스공정성이 고객만족 및 고객몰입에 미치는 영향
    이유진 [2017]
  • 대학교육서비스에 대한 공정성 인식이 관계품질과 고객의 자 발적 행위에 미치는 영향
    윤만희 [2003]
  • 국제물류 서비스 품질 결정요인이 고객만족, 신뢰 및 장기 지향성에 미치는 영향에 관한 실증연구.
    김광익 [2011]
  • 구민체육센터의 서비스 품질과 소비자 만족도의 관계에 관한 연구
    장경로 [2003]
  • 구매 후 만족도 평가, 기대의 조정, 재구매 의도의 흐름에 관한 연구 : 고객충성도의 조절효과를 중심으로
    이유재 [2002]
  • 관여에 따른 카지노 이용객의 지각된 가치가 고객만족 및 재방 문의도에 미치는 영향 연구
    서헌 [2006]
  • 공공여가시설의 서비스 공정성이 여가만족도 및 기관 신뢰에 미치는 영향
    김용국 [2017]
  • 공공서비스 품질이 공공기관신뢰, 고객만족, 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구
    조성도 [2018]
  • 공공서비스 사전 예약 방식 비교 연구 : 선착순 예약과 추첨 예약 방식
    서지현 [2022]
  • 가격공정성 지각 연구에 관한 고찰과 통합적 연구모형의 제안
    조소현 [2009]
  • Unavailability effects on message processing : A theoretical analysis and an empirical test
  • Toward an understanding of inequity .
  • The social psychology of procedural justice
    Lind, E. A. [1989]
  • The private provision of public services in developing countries
    Roth, G. [1987]
  • The effects of customer service on consumer complaining behavior
  • The effectiveness of service recovery in a multi-industry setting
  • Skye’s no limit in lottery giveaway
  • Service recovery : A framework and em"pirical investigation
  • Scarcity messages : A consumer competition perspective
  • Scarcity effects on sales volume in retail
    Gierl, H. [2008]
  • Scarcity effects on desirability : Mediated by assumed expensiveness
    Lynn, M. [1989]
  • Satisfaction : A behavioral perspective on the consumer
  • Role of product related conversation in the diffusion of a new product
    Arndt, J. [1967]
  • Psychological foundations of attitudes
  • Psychological Reactance: A Theory of Freedom and Control
  • Prospect theory:An analysis of decision under risk
  • Perceived price effects on service repurchase intention: Toward a disconfirmation model of price, quality, satisfaction, value, and brand name
    Morritt, R. [1999]
  • Paradoxes of public sector customer service
  • Optimal preorder strategy with endogenous information control
    Chu, L. Y. [2011]
  • Modeling the determinants of customer satisfaction for business-to-business professional services
  • Marketing and management (Vol. 5)
  • Market segmentation, advanced de mand information, and supply chain performance
    Chen, F. [2001]
  • Liberalization of commodity theory
  • Influence : Science and practice
  • How self-regulation creates distinct values : The case of promotion and prevention decision making
  • HRM and service fairness : How being fair with employees spills over to customers
  • Framing the deal : The role of restrictions in accentuating deal value
  • Equity theory: Psychological and sociological perspectives
    Cook, K. S. [1983]
  • Equity in local service distribution
    Lucy, W. H. [1977]
  • Do moderators of the optimistic bias affect personal of target risk estimates?
  • Customer service in public administration
  • Customer Evaluations of Service Complaint Experiences: Implications for Relationship Marketing
    Tax, S. S. [1998]
  • Construal-level theory of psychological distance
    Trope, Y. [2010]
  • Beyond pleasure and pain
  • Beyond fairness: A theory of allocation preferences
  • Assessing the products of gov"ernment : What gets distributed
  • Advance demand in"formation, price discrimination, and preorder strategies
    Li, C. [2013]
  • Advance booking discount programs under retail competition
  • A new approach to quality of life measurement
  • A model of customer satisfaction with service encounters involving failure and recovery
  • A desires congruency model of consumer satisfaction
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions