중국 영유아 보육위탁 교육시설(어린이집)에 대한 학부모 만족도에 관한 연구

' 중국 영유아 보육위탁 교육시설(어린이집)에 대한 학부모 만족도에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Chinese childcare centers
  • educational facilities
  • educationalprograms
  • educators
  • operational factors
  • parental satisfaction
  • perceived value
  • reliability
  • 교육시설
  • 교육프로그램
  • 보육교사
  • 부모 만족도
  • 운영요인
  • 위탁 신뢰도
  • 중국 어린이집
  • 지각된 가치
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,839 0

0.0%

' 중국 영유아 보육위탁 교육시설(어린이집)에 대한 학부모 만족도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 호텔직원의 개인-환경 적합성이 감정노동에 미치는 영향 : 고객 지향성의 매개효과와 일가치감의 조절효과
    최윤실 [2020]
  • 한식 뷔페 레스토랑 선택속성이 지각된 가치와 고객만족도 및 충성도에 미치는 영향
    장나영 [2016]
  • 학부모의 유아교육기관 선택에 영향을 미치는 요인 분석
    조정자 [2012]
  • 커피전문점의 이미지가 지각된 가치·고객만족·신뢰 및 재방문의도에 미치는 영향
    조수현 [2011]
  • 청소년 수련활동의 만족도에 관한 연구 : 부산·경남지역을 중심으로
    정철상 [2002]
  • 육아지원기관의 교육서비스 질이 학부모만족 및 타인추천의도에 미치는 영향 연구 : 기관평가 결과의 조절효과를 중심으로
    김미진 [2009]
  • 유치원 교사의 전문성 발달 수준 자기 평가 도구 개발
    백은주 [2004]
  • 유아교육기관의 서비스품질 요인 선정과 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구 : 유치원과 보육기관 비교 분석
    권미영 [2006]
  • 영아보육교사 전문성 측정도구 개발 및 타당화
    남연정 [2018]
  • 어머니의 유아교육기관 선택 결정요인 모형 분석
    고현 [2012]
  • 어머니가 어린이집을 선택하고 신뢰를 형성해 가는 과정
    김지혜 [2013]
  • 어린이집의 서비스 품질과 고객경험비용이 고객만족 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
    이순배 [2013]
  • 소방행정서비스의 고객만족도 평가와 측정
    이동기 [2005]
  • 서비스 질 구성차원의 관리 우선순위: 민원 행정 서비스를 중심으로
    오창택 [1998]
  • 생활권 청소년 수련활동의 활성화 방안 연구
    유진이 [2001]
  • 보육교사론
    문혁준 [2014]
  • 국공립어린이집 신뢰에 관한 연구 : 신뢰 측정지표 개발을 중심으로
    송영선 [2014]
  • 공사립유치원 학부모의 기관 선택 이유 및 만족도 분석
    최은영 [2014]
  • 『구조방정식모델 개념과 이해』
    우종필 [2012]
  • “어린이집 시설유형 및 운영상의 특성이 보육서비스 질과 만족도에 미치는 영향”
    류영희 [2021]
  • “보육교사의 직무태도와 보육서비스품질의 관계: 조직사회자본의 매개효과 분석”
    김길한 [2017]
  • understanding teacher development
  • What is person-environment congruence? Supplementary versus complementary models of fit
  • Transparency, secrecy, and citizenship
  • The nature and determinants of customer expectations of service
  • SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perception of Service Quality
  • Professionalism and the preparation of early childhood education practitioners. Early childhood Development and Care
  • Price, product information, and purchase intention : An empirical study
  • Old Baggage, New Visions: Shaping Policy for Early Childhood Programs
  • N스크린 서비스의 이용행태, 콘텐츠, 기능, 비용이 이용자의 지속이용의사에 미치는 영향에 관한 연구
    김동우 [2013]
  • Models of consumer satisfaction formation : An extension
    Tse, D. K. [1988]
  • Mediation in experimental and nonexperimental studies : new procedures and recommendations
    Shrout PE [2002]
  • Measuring Service Quality : A Reexamination And Extension
  • Marketing for hospitality and tourism
    Kotler, P. [2003]
  • Managing customer value: Creating quality and service that customers can see
    Gale, B. [1994]
  • Loyalty: A strategic commitment
  • Longitudinal effects of quality preschool programs
  • Lies parents tell themselves about why they work
  • How industrial salespeople gain customer trust
    Swan, J. E. [1985]
  • Exploring perceptions of hospital operations by a modified SERVQUAL approach
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. [1981]
  • Dimensions of Service Quality: A Study in Istanbul
    Akan, P. [1995]
  • Developmentally Appropriate Practicein Early Childhood Programs Serving Children from Birth through Age 8
    NAEYC [1996]
  • Consumer Perception of Price, Quality and Value: A Means End Model and Synthesis Evidence
  • A study of the effect of perceived lecture quality on post-lecture intentions
  • A multistage model of customers’assessments of service quality and value
  • A Measure of Service Quality Retail Stores: Scale Development and Validation
  • A Congnitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions