B급 감성이 A급 재미로!: B급 감성 광고의 기대 불일치와 광고 유발 각성이 소비자 태도에 미치는 영향

논문상세정보
' B급 감성이 A급 재미로!: B급 감성 광고의 기대 불일치와 광고 유발 각성이 소비자 태도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Arousal
  • B-class emotional ad
  • B급 감성 광고
  • Expectation disconfirmation
  • Non-contextual
  • consumer attitude
  • perceived fun
  • 각성
  • 기대불일치
  • 비맥락
  • 소비자 태도
  • 지각된 재미
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' B급 감성이 A급 재미로!: B급 감성 광고의 기대 불일치와 광고 유발 각성이 소비자 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 지각된 유용성과 지각된 즐거움이 스마트워치 수용에 미치는 영향과 소비자 관성의 조절효과
    이진명 [2018]
  • 제품 색상명이 제품 평가에 미치는 영향에 관한 연구: 제품 색상명의 불일치와 소비자 해석수준의 영향을 중심으로
    최지은 [2013]
  • 재미(Fun) 광고 효과에 관한 실증적 연구
    이재록 [2007]
  • 유튜브 광고 환경에서의 소비자 경험 연구: 지각된 침입성과 통제감을 중심으로
    김지호 [2021]
  • 스포츠스타 광고모델 속성과 광고태도, 제품태도, 구매의도간 인과관계 분석
    최종필 [2006]
  • 소비자는 언제 자기향상제품을 구매하는가?: 자기향상의 유형과 선망의 상호작용
    김승화 [2020]
  • 사회적 배제가 은유적으로 따뜻한 제품 선호에 미치는 영향
    홍윤서 [2020]
  • 사전지식, 광고맥락, 처리목적이 광고정보처리에 미치는 영향
    양윤 [2004]
  • 비대면 소통 플랫폼 맞춤형 영상 합성 기술 연구 : 디지털 문화 소비의 주요 계층인 MZ세대를 중심으로
    황서빈 [2021]
  • 모듈형 제품의 옵션 수가 소비자의 과잉혼란 지각에 미치는 영향 -조절초점, 제품친숙도, 자기효능감의 조절효과를 중심으로-
    김건 [2017]
  • 동공지표를 이용한 유머 광고의 효과 연구: 부조화-해소 이론을 중심으로
    김지호 [2008]
  • 뉴스 웹사이트에서 브랜드 안전이 소 비자 광고태도, 브랜드태도, 구매의 도에 미치는 영향: 브랜드 친숙도의 조절효과를 중심으로
    이진균 [2020]
  • 내러티브 광고 서사 구조에 따른 설득효과 분석: 반전 플롯을 중심으로
    성창민 [2021]
  • 기업 이미지가 소비자 동일시, 브랜드 친숙도, 신제품 평가에 미치는 영향
    허원무 [2007]
  • 광고의 시각적 요소 표현방식에 따른 광고효과 :시각적 요소의 기대불일치를 중심으로
    박혜연 [2013]
  • When does humor enhance or inhibit ad responses?-the moderating role of the need for humor
  • What is meant by calling emotions basic
    Ekman, P. [2011]
  • What Makes Online Content Viral
    Berger, J. [2012]
  • Visual metaphors in ads : The inverted-U effects of incongruity on processing pleasure and ad effectiveness
    Mohanty, P. [2016]
  • Using narrative communication as a tool for health behavior change : a conceptual, theoretical, and empirical overview
  • The role of arousal in congruity-based product evaluation
  • The role of a narrative's emotional flow in promoting persuasive outcomes
    Nabi, R. L. [2015]
  • The psychophysiology of flow during piano playing
  • The psychology of humor: An integrative approach
  • The psychology of entertainment media
  • The psychology of emotions
  • The moderating role of involvement and differentiation in the evaluation of brand extensions
    Maoz, E. [2002]
  • The moderating effects of expectation on the patterns of the interactivity-attitude relationship
    Sohn, D. [2007]
  • The humorous message taxonomy : A framework for the study of humorous ads
  • The games people play : How the entertainment value of online ads helps or harms persuasion
    Jung, J. M. [2011]
  • The effects of physiological arousal on information processing and persuasion
  • The effects of magazine-induced psychological responses and thematic congruence on memory and attitude toward the ad in a real-life setting
    Moorman, M. [2002]
  • The effects of between partner congruity on consumer evaluation of co-branded products
  • The effects of affective and cognitive elaborations from Facebook posts on consumer attitude formation
    Chen, K. J. [2015]
  • The effect of induced positive and negative emotion and openness-to-feeling in student’s consumer decision making
  • The color–flavor incongruency effect in product evaluation and brand perception
    Huang, J. [2019]
  • TV드라마에 의해서 유발된 정서가 PPL효과에 미치는 영향
    김재휘 [2003]
  • TV 프로그램에 의해 유발된 소비자들의 무드 상태가 광고태도(Aad)에 미치는 영향
    김자경 [2000]
  • Statistical mediation analysis with a multicategorical independent variable
  • Some effects of schematic processing on consumer expectations and disconfirmation judgments
  • Social judgment: Assimilation and contrast effects in communication and attitude change
    Sherif, M. [1961]
  • Social cognition
  • Schematic bases of social information processing
  • Schema strength, processing opportunity, and the rewarding nature of incongruity resolution in advertising
    Halkias, G. [2017]
  • SThe Structure of Value: Accounting for Taste, In Affect and Cognition
    Mandler, G. [1982]
  • Relationships among affective and cognitive factors in humor
  • Pleasure principles : A review of research on hedonic consumption
    Alba, J. W. [2013]
  • Oxytocin may mediate the benefits of positive social interaction and emotions
  • Models of consumer satisfaction formation : An extension
    Tse, D. K. [1988]
  • Judgment under emotional uncertainty: The effects of specific emotions and their associated certainty appraisals on information processing (No. 1629)
  • Hyperboles in advertising : a serial mediation of incongruity and humour
    Huang, Y. [2020]
  • Humor comprehension in older adults
    Mak, W. [2007]
  • Humor and Laughter
  • Humor In Advertising: A Comprehensive Analysis
  • Freedom to be: A new sociology of leisure
  • Feelings and consumer decision making : The appraisal-tendency framework
    Han, S. [2007]
  • Effects of stimulus complexity and incongruity on duration of EEG desynchronization
  • Effects of game-product congruity on in-app interstitial advertising and the moderation of media-context factors
    Wang, S. S. [2019]
  • Effects of consumer embarrassment on shopping basket size and value : A study of the millennial consumer
  • Does source credibility affect how credit cards are marketed to college students
    Clow, K. E. [2008]
  • Distinctions of fun, enjoyment and leisure
  • Creating the mood for humor: Arousal level priming in humor advertising
    Yoon, H. J [2018]
  • Central and peripheral routes to advertising effectiveness : The moderating role of involvement
  • B급 유머광고의 표현기법 사례연구
    김종민 [2016]
  • B급 문화를 반영한 서체 표현 특성 분석 연구 - 언어유희(PUN)을 중심으로 -
    이주현 [2017]
  • B급 감성 광고 경향에 관한 내용분석: 2015년부터 2020년까지 공중파 TV광고를 중심으로
    백주연 [2022]
  • Brain training for silver gamers : effects of age and game form on effectiveness, efficiency, self-assessment, and gameplay experience
  • Beyond valence : Toward a model of emotion-specific influences on judgement and choice
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer responses to advertising
  • An introduction to the sport commitment model
  • An arousal regulation explanation of mood effects on consumer choice
    Di Muro, F. [2012]
  • An approach to environmental psychology
  • Advertising appeals, moderators, and impact on persuasion : A quantitative assessment creates a hierarchy of appeals
    Hornik, J. [2017]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
  • A circumplex model of affect .