초등학생의 관찰 능력과 과학 창의성의 관계 분석 - 야외 식물 관찰 학습 사례를 중심으로 -

논문상세정보
' 초등학생의 관찰 능력과 과학 창의성의 관계 분석 - 야외 식물 관찰 학습 사례를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • observation ability
  • plant-observation
  • scientific creativity
  • 과학 창의성
  • 관찰능력
  • 식물 관찰
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
69 0

0.0%

' 초등학생의 관찰 능력과 과학 창의성의 관계 분석 - 야외 식물 관찰 학습 사례를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 현대탐구과학교육
    한안진 [1987]
  • 탐구과제에 대한 사전지식이 초등과학 영재의 관찰방법과 의문에 미치는 영향
    임재근 [2010]
  • 초등학생의 인지 양식에 따른 식물 관찰 능력 및 관찰 유형
    배진호 [2013]
  • 초등학생의 인지 발달 수준과 식물 관찰 빈도 관계 분석
    신영준 [2009]
  • 초등학생들의 어항 관찰활동에서 나타난 관찰의 유형과 그 변화
    박명희 [2005]
  • 초등학교 학생들의 동백잎에 관한 관찰 능력
    박윤자 [2001]
  • 초등학교 교사와 학생의 과학 글쓰기에 대한 인식 분석
    임옥기 [2017]
  • 초등학교 과학 영재아와 일반 학생의 관찰 방법과 행동 비교 연구
    김영신 [2006]
  • 초등과학창의성의 정의⋅실제⋅평가
    임채성 [2015]
  • 초등과학영재학생의 과학지식과 과학창의성의 관계- 생명 영역을 중심으로 -
    김현주 [2020]
  • 초등과학 수업에서 다중지능 요소별 관찰전략을 활용한 관찰학습이 학생의 관찰능력, 성취도 및 과학적 태도에 미치는 효과
    이시은 [2013]
  • 창의적 문제해결(Creative Problem Solving) 모형 기반 초등학교 사회과 수업의 효과성 분석-학습자의 창의적 문제해결력 및 학업성취도에 미치는 영향 중심으로-
    이종연 [2007]
  • 창의 과정과 산물의 구조적 관계에 따른 초등학생의 과학 창의성 유형 탐색
    김민주 [2022]
  • 지구과학 실험 수업에서V 모형의 적용 효과
    곽영순 [1995]
  • 중학생의 생명현상 관찰활동에서 과학적 흥미 발생 요인 분석
    유경진 [2010]
  • 중학생의 물리학습에 대한 흥미의다차원성 분석
    임성민 [2000]
  • 재미는 어디서 오는가?
    김성일 [2007]
  • 잘 알려진 창의적 과학자들의 과학적 문제 발견 패턴 분석
    김영민 [2013]
  • 의료급여수급권자의 사례관리 요구측정도구의 타당도와 신뢰도 검증
    안양희 [2012]
  • 연구방법 : 질적, 양적 및 혼합적 연구의 설계
  • 식물체험활동이 아동의 정서발달에 미치는 영향
    이귀옥 [2008]
  • 식물체험활동 수업이 초등학생의 환경소양, 과학적 태도, 식물친숙도에 미치는 영향
    강보미 [2016]
  • 시적 상상력을 통한 시 창작 교육 연구
    김영관 [2011]
  • 성공하는 사람들의 7가지 관찰습관
    송숙희 [2008]
  • 생물학에서 규칙성 지식 생성 과정의 규명 및 신경생리학적 해석
    박윤복 [2005]
  • 생물교육론
    김영수 [2010]
  • 생명현상에 대한 초중등 과학교사의 관찰에서 나타난 과학적 관찰의 유형
    권용주 [2005]
  • 문제발견 중심의 과학 탐구수업이 영재학생들에게 미치는 효과
    김순식 [2010]
  • 뇌기반 진화적 접근법에 따른 과학 자유탐구에 대한 초등학교 학생의 인식
    백자연 [2015]
  • 뇌기반 진화적 접근법에 따른 과학 야외학습이 초등학생들의 흥미와 성취도에 미치는 영향
    박형민 [2015]
  • 뇌기반 진화적 과학 교수학습 모형의 개발
    임채성 [2009]
  • 기공과 새우 과제에서 초중등 교사들이 생성한 관찰의 분석 및 관찰력 지수의 개발
    권용주 [2007]
  • 국민학교 학생의 생물에 대한 흥미도 : 생물영역을 중심으로
    김재영 [1994]
  • 관찰·분류·측정훈련이 초등학생의 과학 탐구 능력과 태도에 미치는 영향
    김선복 [2000]
  • 관찰 자료의 종류와 제시 방법에 따른 초등학생들의 생물 관찰 유형 분석
    박창선 [2008]
  • 과학창의성 평가 공식의 개발과 적용
    임채성 [2014]
  • 과학적 창의성 모델의 제안-인지적 측면을 중심으로
    박종원 [2004]
  • 과학적 관찰 활동이 중학생들의 창의성 변화에 미친 영향
    박현주 [2014]
  • 과학적 관찰 전략을 적용한 과학수업에서 초등학교 6학년 학생들의 관찰지식 생성에 대한 연구
    이혜정 [2010]
  • 과학론과 과학교육
    박승재 [1998]
  • 과학 영재의 창의적 문제해결력에 영향을미치는 세 변수: 확산적사고, 과학지식, 내⋅외적 동기 성격 특성 및 가정환경
    성진숙 [2002]
  • 가정내 식물 가꾸기 활동이 초등학생들의 정서지능에 미치는 영향
    석대웅 [2009]
  • Toward a theory of creativity
  • To open minds: Chinese clues to the dilemma of contemporary education
    Gardner, H. [1989]
  • This is biology
    Mayr, E. [1997]
  • Thinking: Directed, undirected and creative
  • Thinking creatively about science: Suggestions for primary teachers
  • The social psychology of creativity
  • The science framework P-10:Science for every child
    Malcolm, C. [1987]
  • The relation between prior knowledge and students’ collaborative discovery learning processes
  • The psychology of creativity and discovery: Scientists and their work
  • The art of great science
  • The Unnatural Nature of Science
    Wolpert, L. [1992]
  • The Torrance test of creative thinking: Norms and technical manual
  • The Assessment of Observation in Science
    Gott, R. [1987]
  • Testing aspects of Carl Rogers’s theory of creative environment child-rearing antecedents of creative potential in young adolescents
  • Talents unfolding: Cognition and development
  • Scientific principles and moral conduct
  • Scientific genius: A psychology of science
  • Scientific creativity: Its recognition and development
  • Science instruction in the middle and secondary schools
  • Science in Perspective: Book I
  • Science Teaching and the Development of Thinking
  • S cience, students, and schools: A guide for the middle and secondary school teacher
  • Problem finding, problem solving, and creativity
  • Problem construction and cognition: Applying problem representations in ill-defined domains
  • Preventing plant blindness
  • Plants or animals : Which do junior high school students prefer to study
  • Perfectionism:What’s bad about being too good?
  • Patterns of discovery: An inquiry into the conceptual foundations of science
  • Overcoming plant blindness in science, education, and society
    Jose, S. B. [2019]
  • Motivational, organizational, and regulatory functions of discrete emotions
  • Investing in Creativity
  • Investigating secondary-school girls’ preferences for animals or plants : A simple"head-tohead"comparison using two unfamiliar organisms
  • Ingenious pursuits
    Jardine, L. [2000]
  • Influence of previous knowledge, language skills and domainspecific interest on observation competency
  • Human problem solving
    Newell, A. [1972]
  • Heuristics for scientific experimentation : A developmental study
    Klahr, D. [1993]
  • Handbook of human creativity
  • Handbook of gifted education
  • Handbook of creativity
  • Handbook of creativity
  • Handbook of creativity
  • Growth of biological thought
    Mayr, E [1982]
  • Frontiers of creativity research:Beyond the basics
  • Firsthand learning through intent participation
    Rogoff, B. [2003]
  • Exploring the assessment of and relationship between elementary students’ scientific creativity and science inquiry
    Yang, K. K. [2016]
  • Domain knowledge : Evolving themes and emerging concerns
  • Design and analysis of clinical experiments
  • Defining observational competence
  • Criteria of excellence for geological inquiry : The necessity of ambiguity
    Ault, C. R. [1998]
  • Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention (1st ed.)
  • Creativity: Dreams, insights, and transformations
  • Creativity in science: Chance, logic, genius, and zeitgeist
  • Creativity in context
  • Creativity and intelligence revisited : A latent variable analysis of Wallach and Kogan
  • Creativity across domains: Faces of the muse
    Cropley, D. [2005]
  • Creativity : Understanding innovation in problem solving , science , invention , and the arts
  • Creativity
  • Creative giftedness : A multivariate investment approach
  • Cooperative versus competitive efforts and problem solving
    Qin, Z. [1995]
  • Cooperative learning in elementary schools
  • Contemporary approaches to creative thinking: A symposium held at the University of Colorado
  • Considering the scientific method of inquiry
  • Case study research in education : A qualitative approach
  • Can we trust creativity tests? A review of the Torrance Tests of Creative Thinking (TTCT)
    Kim, K. H. [2006]
  • Botanical literacy : What and how should students learn about plants
    Uno, G. E. [2009]
  • Before the gates of excellence: The determinants of creative genius
  • Assessing the creativity of scientific explanations in elementary science : an insider–outsider view of intuitive assessment in the hypothesis space
  • Are animals ‘More Alive’ than plants? Animistic-anthropocentric construction of life concept
    Yorek, N. [2009]
  • Applied imagination
  • A study on development of modelling for field trips of biology learning
    Kim, J. [2000]
  • A scientific creativity test for secondary school students
    Hu, W. [2002]