그림문자 파닉스를 활용한 초등영어 학습부진 지도 사례 연구

논문상세정보
' 그림문자 파닉스를 활용한 초등영어 학습부진 지도 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Case Study
  • English Underachievers
  • Phonics
  • Pictorial Typography
  • 그림문자
  • 사례연구
  • 영어학습 부진학생
  • 파닉스
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,961 0

0.0%

' 그림문자 파닉스를 활용한 초등영어 학습부진 지도 사례 연구' 의 참고문헌

  • 학습전략을 활용한 초등영어 학습 부진아의 수준별 읽기 지도 효과
    엄월영 [2014]
  • 플래시카드를 활용한 증가적 반복연습이 초등영어 학습부진아의 어휘 학습에 미치는 영향
    임윤대 [2015]
  • 패턴이 있는 이야기책 학년교차 읽어주기를 통한 초등영어 학습부진학생의 읽기 지도
    박정은 [2014]
  • 파닉스 지도가 초등학교 영어 학습부진 학생의 초기 리터러시 발달에 미치는 영향
    박수정 [2017]
  • 타 과목 대비 영어교과 부진 학습자의 특성 및 원인
    안세린 [2013]
  • 초등학생의 영어 음소 인식: 서울지역을 중심으로
    이윤 [2004]
  • 초등학교 영어과 학습 부진아를 위한 RPG 게임 기반 학습 콘텐츠 개발 및 적용
    오영범 [2011]
  • 초등학교 영어 읽기 부진 집단의 판별요인 분석
    이영아 [2018]
  • 초등학교 영어 기초학력 지도 프로그램 운영에 대한 현장 교사의 인식과 실태 탐색
    김성혜 [2022]
  • 초등영어 학습부진학생의 문식력 향상을 위한 전자칠판 입력 강화 콘텐츠의 개발 및 적용
    김경철 [2013]
  • 초등영어 학습부진아의 발생 요인과 대책
    이완기 [2014]
  • 초등영어 학습부진 학생을 대상으로 한 파닉스 교수의 효과: 메타분석을 중심으로
    정평강 [2019]
  • 자기결정교수학습모델(SDLMI)을 적용한 영어 문식력(Literacy) 학습이 초등 영어 학습 부진아의 기초 문식력 능력에 미치는 영향
    서효정 [2015]
  • 읽기 학습 전략 훈련을 통한 초등학교 영어 학습 부진아의 초기 읽기 능력 향상 연구
    이혜원 [2012]
  • 영어 학습부진 발생 원인과과정 탐색을 위한 종단 연구
    권서경 [2021]
  • 스마트폰 앱을 활용한 초등영어 학습부진학생의 어휘학습 사례연구
    최수희 [2015]
  • 스마트 기기 어플리케이션을 활용한 초등 영어 학습 부진 학생 어휘 지도 연구
    장동희 [2015]
  • What is this thing called “balance?”
  • The effects of typography-based English words teaching on reading of elementary fourth students
    Jeung, M [2019]
  • The effects of the use of pictorial words and word cards on Korean middle school students' acquisition of English vocabulary
    Shin, H [2015]
  • Teaching strategies and methods for English underachievers
    Min, C. [2011]
  • Seeking ways to improve English education in schools
    Kim, S. [2018]
  • Results of 2021 National Student Achievement Test and Policy Plans
  • Research on educational support for general high school low achievers with reference to math and English subjects (I)
    Noh, W. [2016]
  • Pictorial mnemonics for phonics
    Ehri, L. C. [1984]
  • Phonics를 활용한 영어읽기 지도가 학습 부진아의 영어 읽기에 미치는 영향에 관한 연구
    김정지 [2013]
  • No half measures: Reading instruction for young second language learners
    Lenters, K. [2004]
  • Introducing Reading for Young EFL Learners: Issues and Perspectives
  • Handbook of research in second language teaching and learning
    Van Lier, L [2005]
  • Getting ready for reading: A follow-up study of inner city second language learners at the end of Key Stage I
    Stuart, M. [2004]
  • Everything you wanted to know about phonics (but were afraid to ask)
  • English L2 reading: Getting to the bottom
    Birch, B. M [2015]
  • Encyclopedia on early childhood development
    Geva, E [2006]
  • Development of an instrument for measuring affective characteristics of elementary school English learners
    Lee, J. [2006]
  • Developing literacy in second-language learners
  • Decodable book을 활용한 초등영어 읽기부진아 지도 효과
    송정미 [2015]
  • DIBELS Next Assessment Manual
  • Case study research: Design and methods
    Yin, R. K. [1989]
  • Balance in the making:Learning to read in ethnically diverse first-grade classroom
  • Assessment for Reading Instruction
  • An analysis of the actual state and causes of underachievers in elementary school English
    Kim, J [2017]
  • A study on the improvement of English reading abilities of underachievers through phonics instruction and theme-based teaching
    Kim, Y [2013]
  • 1000 Instant Words: The most common words for teaching reading, writing, and spelling
    Fry, E. B. [1999]