아시아 상위국의 PISA 과학 성취 변화 비교 분석

이신영 2022년
논문상세정보
' 아시아 상위국의 PISA 과학 성취 변화 비교 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Changes in the PISA Science Doamin
  • PISA 2018
  • PISA 과학 성취 변화
  • japan
  • singapore
  • taiwan
  • 대만
  • 싱가포르
  • 일본
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,373 0

0.0%

' 아시아 상위국의 PISA 과학 성취 변화 비교 분석' 의 참고문헌

  • 한국과 싱가포르의 과학 교육과정 비교 분석: 화학 영역을 중심으로
    홍지혜 [2021]
  • 제4차 산업혁명시대의 인간상과 교육의 방향 및 제언
    성태제 [2017]
  • 동아시아 상위 성취국의 PISA 2012 수학 결과 비교 분석
    임해미 [2016]
  • 과학 교사 학습공동체 특성에 대한 질적 탐구 -학교안과 학교밖 공동체 사례-
    곽영순 [2021]
  • 平成30年度全国学力·学習状況調査報告書(中学校理科)
  • 十二年國民基本敎育課程綱要·總綱
  • 中学校学習指導要領解説理科編
  • 中学校学習指導要領解説總則編
  • The fourth industrial revolution
    Schwab, K. [2016]
  • The effect of online argumentation of socio-scientific issues on students' scientific competencies and sustainability attitudes
    Tsai, C. Y. [2018]
  • The development of science process skills in authentic context
    Roth, W. M. [1993]
  • The definition and selection of key competencies
  • The Policy Impact of PISA: An Exploration of the Normative Effects of International Benchmarking in School System Performance
  • TIMSS 2019 international results announcement
  • Supporting development of the epistemology of inquiry
    Lehrer, R. [2008]
  • Students, computes and learning:Making the connection
    OECD [2015]
  • Scientific literacy, PISA, and socioscientific discourse : Assessment for progressive aims of science education
  • Science·mathematics· information·integrated education comprehensive plan (’20~’24) - Cultivating people with literacy for intelligent information society and with ability for leading world
  • Science syllabuses: Lower secondary express course
  • Science education in 3 part harmony:Balancing conceptual, epistemic and social goals
  • QS World University Rankings 2020
  • Primary school leaving examination
  • PISA 과학 영역의 특징과 평가틀에 대한 논의
    김현정 [2018]
  • PISA 2018 technical report
  • PISA 2018 assessment and analytical framework
    OECD [2019]
  • PISA 2018 Results (Volume Ⅰ): Whats students know and can do
    OECD [2019]
  • PISA 2015와 비교한 PISA 2018 과학 영역의 성취수준별 인지적 성취 특성과 교육과정 상 인식론적 지식 함양을 위한 교육 탐색
    이신영 [2021]
  • PISA 2015 상위국과의 비교를 통한 우리나라 학생들의 수학 영역 성취 특성 분석
    조성민 [2020]
  • PISA 2015 과학 영역 성취 특성 분석: 상위국 비교 및 문항 분석을 중심으로
    김현정 [2019]
  • PISA 2012 상위국 남녀학생의 과학 성취에 미치는 교육맥락변인 영향력 분석
    구자옥 [2015]
  • PISA 2009 assessment framework: Key competencies in reading, mathematics and science
    OECD [2009]
  • OECD Programme for International Students Assessment:An analysis of PISA 2015 Results
    Ku, J. [2016]
  • OECD Programme for International Students Assessment: Relation Analysis of Cognitive Achievement and Context Variables about PISA 2018 Top-performing Countries
    Choi, I. [2021]
  • Ministry of Education white paper for science education
  • Lessons from PISA for Japan
  • Improving a Country’s Education
    Lin, S. W. [2021]
  • Implementation of the “Thinking schools, learning nation” initiative in Singapore
  • Handbook of educational psychology
    Linn, M. C. [1996]
  • Further updates to PSLE 2021
  • Education policy outlook
  • Educating for twenty-first century competencies and future-ready learners: research perspectives from Singapore
  • Challenging the developmental state: Nature conservation in Singapore
    Neo, H. [2007]
  • An integrative approach to personal epistemology: A guiding model
  • Addressing the challenges of inquiry-based learning through technology and curriculum design
  • A Framework for K-12Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas
  • 2015 개정 교육과정의 ‘과학탐구실험’ 실행에 대한 사례연구 -문화역사적 활동이론(CHAT) 측면에서의 이해-
    신소연 [2018]
  • 2015 개정 교육과정‘과학탐구실험’운영 실태 조사
    변태진 [2019]
  • 2015 revised science curriculum
  • 2009 개정 교육과정 총론 시안에서 학년군, 교과군 개념의 교육과정적 의의 분석
    홍후조 [2009]
  • 111年國中教育會考各科等級表現描述與參考試題本公告