디지털 시장에서의 소비자소외 개념화에 대한 연구

논문상세정보
' 디지털 시장에서의 소비자소외 개념화에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Consumer alienation
  • Digital market
  • In-depth interview
  • Qualitative research
  • Theoretical thematic analysis
  • 디지털 시장
  • 소비자소외
  • 심층 인터뷰
  • 주제분석방법
  • 질적 연구 방법
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 디지털 시장에서의 소비자소외 개념화에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 현대사회의 소비자역할 확장에 따른 소비자운동의 인식: 소비자역할과 소비자운동의 척도개발을 중심으로
    김기옥 [2009]
  • 질적연구방법론 1 Bricoleur
    김영천 [2016]
  • 제 4차 산업혁명 시대의 디지털 역량에 관한 고찰
    최숙영 [2018]
  • 일차원적 인간: 선진 산업사회의 이데올로기 연구
    Marcuse, H. [2009]
  • 인간 소외와 커뮤니케이션: 마르크스 소외이론의 현재적 함의
    박홍원 [2014]
  • 온라인 맞춤형 광고의 유용성, 편의성, 프라이버시 침해 위험성이 광고 수용의도에 미치는 영향 : 소비자의 심리적 반응과 지각된 통제감을 중심으로
    김재휘 [2010]
  • 역사와 계급의식: 마르크스주의 변증법연구
    Lukács, G. [2011]
  • 신유형 소비자문제 (다크 넛지) 실태조사
  • 소외와 아노미
    김진영 [1988]
  • 소비자소외의 개념에 관한 연구
    허욱재 [2006]
  • 소비자- 기업 가치공동창출활동의 개념화 및 척도개발에 관한 연구
    구혜경 [2012]
  • 브랜드의 총체적 경험이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 심리적 욕구충족성의 매개효과를 중심으로
    김홍영 [2017]
  • 디지털 뉴딜 주요 내용과 향후 과제
    김정언 [2020]
  • 도시 주부의 소비생활세계 : 일상 소비생활 경험을 중심으로
    김기옥 [2006]
  • 데이터 경제에서 소비자주권의 확장 방향성과 소비자 데이터권리 연구
    윤수영 [2021]
  • 교육대학원 상담전공 교사들의 경험에 대한 질적 분석
    박경애 [2007]
  • 개인정보의 정의와 위치정보보호법의 개선 방안: 익명위치 정보, 허가제 및 즉시동의요건을 중심으로
    박경신 [2012]
  • 『소외론 연구』
    정문길 [1978]
  • Using thematic analysis in psychology
    Braun, V. [2006]
  • The signals of'68 : alienation in pre-crisis France
    Seeman, M. [1972]
  • The relationship betweenownership and possession: Observations from the context of digital virtual goods
  • The new organizing logic of digital innovation : An agenda for innovation systems research
    Yoo, Y. [2010]
  • The concepts of alienation and involvement revisited
  • The Sane Society
    Fromm, E. [1955]
  • Technology as skill and activity : Revisiting the problem of alienation
  • Social learning and clinical psychology
  • Research in Consumer Behavior
  • Redundancy in constructs : Problem, assessment, and an illustrative example
    Singh, J. [1991]
  • Profiling demographic characteristics of alienated consumers
  • Paradoxes of artificial intelligence in consumer markets : Ethical challenges and opportunities
    Du, S. [2021]
  • On The Meaning of Alienation
    Seeman , M. [1959]
  • Not such smart tourism? The concept of e-lienation
    Tribe, J. [2017]
  • Naturalistic inquiry
  • Measuring alienation within a social system
  • MZ세대 남성 소비자들의 e스포츠를 융합한 화장품 마케팅 인식에 관한 연구
    남미우 [2021]
  • From Solidity to Liquidity : Macro-Level Consumption Patterns in the Sharing Economy
  • Forgetting and remembering alienation theory
    Yuill, C. [2011]
  • Effective evaluation: improving the usefulness of evaluation results through responsive and naturalistic approaches
    Guba EG [1981]
  • Digital Virtual Consumption
  • De la division du travail social (The division of labour in society)
  • Consumers and artificial intelligence : An experiential perspective
    Puntoni, S. [2021]
  • Consumer interpretations of digital ownership in the book market
    Helm, S. V. [2018]
  • Consumer alienation, general dissatisfaction, and consumerism issuesconceptual and managerial perspectives
  • An introduction to Marx's theory of alienation
    Cox, J. [1998]
  • Alienation, race, and education
  • Alienation : Its meaning and measurement
    Dean, D. G. [1961]
  • A theoretical model to explain the smart technology adoption behaviors of elder consumers(Elderadopt)
  • A psychometric development of a test for consumer alienation from the marketplace
  • A measure of alienation from the marketplace
  • 1844년의 경제학-철학수고
    Marx, K. [2006]