Pay-What-You-Want 상황 하에서 클래식공연 관람의도와 지불의사금액에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

' Pay-What-You-Want 상황 하에서 클래식공연 관람의도와 지불의사금액에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Amount of Willingness-to-Pay
  • Cultural Capital
  • Participary Pricing System
  • Pay-What-You-Want
  • Viewing Intention
  • performing arts
  • 공연예술
  • 관람의도
  • 문화자본
  • 지불의사금액
  • 참여가격전략
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
620 0

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' Pay-What-You-Want 상황 하에서 클래식공연 관람의도와 지불의사금액에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 확장된 계획행동이론을 적용한 문화자본이문화예술관광 행동의도에 미치는 영향 연구-내국인 해외관광객을 중심으로
    허윤주 [2015]
  • 한국인의 문화 소비 결정요인에 대한 일 고찰-부르디외의 문화자본론에 대한 실증분석을 중심으로
    최영섭 [2000]
  • 친환경 행동의도 및 친환경 소비의도에 영향을 주는 요인에 대한 탐색적 연구: 규범과 동기를 중심으로
    김종흠 [2015]
  • 지능형 온라인 뉴스 추천시스템 개발을 위한 체계적 속성간 상대적 중요성 분석: PWYW 지불모델을 중심으로
    이형주 [2018]
  • 재무설계비용 지불의사와 지불금액 결정요인
    조혜진 [2013]
  • 장기하와 얼굴들 ‘백지수표 프로젝트’ 최종 결과 음원가격은
  • 인지, 규범, 브랜드 태도가 외국 자동차 구매의도에 미치는 영향
    김은정 [2012]
  • 온라인 뉴스 사이트에서 독자의 자발적 구독료 지불행위에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 공감의 역할을 중심으로
    이형주 [2013]
  • 여가소비양식의 분석을 위한 문화자본이론의 적용
    조광익 [2006]
  • 시기별·활동별 문화자본에 따른 순수예술 관람수요 결정요인 분석
    류희진 [2018]
  • 소비자의 스마트홈 서비스 유형별 이용수준 및 비용지불의사 연구
    김현정 [2015]
  • 소비자에게 가격 결정권을 주는 마케팅 전략
  • 부르디외의 문화자본론을 적용한 도시여가공간의 소비에 관한 연구 : 서울시의 특화가로를 대상으로
    박가람 [2013]
  • 베이비붐세대의 문화자본이 문화활동에 미치는 영향 :문화복지 관점에서
    권현정 [2008]
  • 베이비붐세대의 문화자본과 경제자본이 문화예술 소비에 미치는 영향
    유은영 [2016]
  • 문화자본이 상징적 여가소비에 미치는 영향 : 지위불일치 유형을 중심으로
    김미정 [2012]
  • 문화자본이 문화콘텐츠 소비에 미치는 영향
    박현우 [2016]
  • 문화자본이 노년층소비자의 박물관 경험에 미치는 영향
    류윤호 [2012]
  • 문화자본이 공연예술축제 참여에 미치는 영향 -의정부음악극축제(UMTF) 유료방문객을 중심으로-
    김지선 [2020]
  • 문화자본이 20대의 문화예술교육 참여에미치는 영향
    심희경 [2017]
  • 문화예술교육의 이해
    이정화 [2014]
  • 규범과 통제소재가 개인의 친환경 태도에 미치는 영향력: 암묵적 태도와 명시적 태도의 비교
    김종흠 [2020]
  • 규범과 공정성에 대한 인식이 납세순응에 미치는 영향에 관한 연구
    정재환 [2020]
  • 구별짓기: 문화와 취향의 사회학 上․下
  • 공정무역커피에 대한 불확실성에 따른 소비자 태도 형성과 규범 및 구매의도 간 구조 관계 분석
    홍나리 [2017]
  • 공연예술소비에 영향을 미치는 요인에 대한 탐색적 연구: 공연예술교육경험을 중심으로
    남정미 [2015]
  • Why consumers pay voluntarily : Evidence from online music
    Regner, T. [2015]
  • Universals in the content and structure of values : Theoretical advances and empirical tests in 20 countries
  • To influence or not to influence : External reference price strategies in pay-what-you-want pricing
  • The influence of external reference price strategies in a nonprofit arts organization’s"pay-whatyou-want"setting
  • The impact of option popularity, social inclusion/ exclusion, and self-affirmation on consumers’ propensity to choose green hotels
    Gao, Y. L. [2016]
  • Social Psychology
    Aronson, E. [2010]
  • Selection in a field experiment with voluntary participation
  • Price discrimination in e-commerce? An examination of dynamic pricing in name-your-own-price markets
    Hinz, O. [2011]
  • Personal norms for dealing with climate change : Results from a survey using moral foundations theory
    Jansson, J. [2015]
  • Personal and contextual influences on household energy adaptations
  • Pay-whatyou-want pricing schemes : A self-image perspective
  • Pay-what-you-want, identity, and self-signaling in markets
    Gneezy, A. [2012]
  • Pay-what-you-want pricing : An integrative review of the empirical research literature
  • Pay-What-You-Want 가격전략의 국립미술관 입장료 적용 실험
    최보윤 [2020]
  • Pay what you want(PWYW)pricing ex post consumption : A sales strategy for experience goods
    Egbert, H. [2015]
  • Pay what you want as a marketing strategy in monopolistic and competitive markets
  • Pay what you want : A new participative pricing mechanism
    Kim, J. [2009]
  • Pay as you wish as a museum pricing mechanism
    Crespo, B. [2019]
  • Optimal selling strategies when buyers name their own prices
  • Norms, moods, and free lunch : Longitudinal evidence on payments from a pay-what-you-want restaurant
    Riener, G. [2012]
  • Normative influences on altruism
  • Microeconometrics: Methods and applications
  • Interactive effects of situational and enduring involvement with perceived crowding and time pressure in pay-what-you-want(PWYW)pricing
    Sharma, P. [2020]
  • How consumers respond to social norms : An evident from pay-what-you-want(PWYW)pricing
    Norwal, P. [2019]
  • Heckman의 2단계 모형을 활용한 청소년의 온라인 게임중독과 비행요인 분석 - 서울지역 중학생을 중심으로 -
    김도우 [2012]
  • Forms of capital in Handbook of theory and research in sociology of education
  • Exploring the pay-what-youwant payment motivation
    Kunter, M. [2015]
  • Effects of Participative Pricing on Consumers'Cognitions and Actions: A Goal Theoretic Perspective
    Chandran, S [2005]
  • Econometric Analysis
  • Dynamic pricing and consumer fairness perceptions
    Haws, K. L. [2006]
  • Does the internet promote better consumer decisions? The case of name-your-own-price auctions
    Spann, M. [2006]
  • Does cultural capital structure American consumption
    Holt, D. B. [1998]
  • Decoding travellers’ willingness to pay more for green travel products : closing the intention-behaviour gap
    Agag, G. B. [2019]
  • Cultural Capital and School Success : The Impact of Status Culture Participation on the Grades of U.S. High School Students
  • Comparison of three models for predicting altruistic behavior
  • Charitable giving, suggestion, and learning from others : Pay-What-You-Want experiments at a coffee shop
    Park, S. [2017]
  • Assessing customers’ moral disengagement from reciprocity concerns in participative pricing
    Norwal, P. [2021]
  • Are consumers acting fairly toward companies? An examination of pay-what-you-want pricing
    Jang, H. [2012]
  • Anchors and norms in anonymous paywhat-you-want pricing contexts
  • Anchoring in payment : Evaluating a judgmental heuristic in field experimental settings
    Jung, M. H. [2016]
  • A review of the empirical evidence on PWYW pricing
    Greiff, M. [2018]
  • A Focus Theory of Normative Conduct: Recycling the Concept of Norms to Reduce Littering in Public Places
  • 20대 문화 소비의 다양성 결정 요인에 대한 탐색적 연구: 문화 자본, 콘텐츠 장르 이용 특성, 인구사회 요인의 영향
    김슬기 [2016]