초등 수학 교과서의 문장제에 대한 실제적 맥락 관점에서의 분석

강윤지 2022년
논문상세정보
' 초등 수학 교과서의 문장제에 대한 실제적 맥락 관점에서의 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • authenticity
  • context
  • practicality
  • real life
  • textbooks
  • word problems
  • 교과서
  • 맥락
  • 문장제
  • 실생활
  • 실제성
  • 진정성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,163 0

0.0%

' 초등 수학 교과서의 문장제에 대한 실제적 맥락 관점에서의 분석' 의 참고문헌

  • 현실적인 문장제에 관한 초등학생의 반응 분석
    김민경 [2004]
  • 핀란드 4학년 수학 교과서 2-1
  • 핀란드 3학년 수학 교과서 3-2
  • 핀란드 2학년 수학 교과서 2-1
  • 핀란드 1학년 수학 교과서 2-1
  • 초등 수학 교과서의 수학 용어 정의 및 문장제에 사용된 표현의 문장 복잡성 비교 분석
    강윤지 [2020]
  • 정보과다 문제와 정보부족 문제에 대한 초등학교 6학년의 문제 해결 분석
    장혜원 [2019]
  • 실생활 문장제의 해결과정에 나타나는 오류유형 분석
    박장희 [2012]
  • 수학적 모델링 관점에 따른 초등학교 6학년 교과서의 실세계 맥락 과제 분석: 2011과 2015 개정 교육과정 시기를 중심으로
    정혜윤 [2020]
  • 수학과 교육과정
  • 수학 학습을 위한 상황문제의 활용
    장혜원 [2002]
  • 수학 익힘의 삽화 기능 및 문제 해결시 삽화에 대한 학생의 인식 분석
    강윤지 [2022]
  • 수학 문장제의 문장 구조에 따른 초등학생의 문제해결 반응 비교 분석
    강화나 [2009]
  • 수학 교과서의 덧셈과 뺄셈 문장제와 그에 대한 학생들의 반응 분석
    이대현 [2009]
  • 수학 6-1
    교육부 [2015]
  • 수학 6-1
    교육부 [2020]
  • 수학 5-2
    교육부 [2020]
  • 수학 5-1
    교육부 [2020]
  • 수학 4-1
    교육부 [2020]
  • 수학 3-2
    교육부 [2020]
  • 수학 3-1
  • 수학 3-1
    교육부 [2020]
  • 수학 2-2
  • 수학 2-2
    교육부 [2015]
  • 수학 2-1
  • ‘명사화’에 기반한 초등학교 수학 교과서 문장제의 계열성 분석: ‘비와 비율’ 단원을 대상으로
    이관희 [2021]
  • ‘맥락성’ 관점에서 본 수학교과서의 문제 분석
    김민경 [2012]
  • What works? Research into practice. A research-into practice series produced by a partnership between the Literacy and Numeracy Secretariat and the Ontario Association of Deans of Education
    Barwell, R. [2011]
  • The role of contexts in the mathematics classroom : do they make mathematics more"real"?’
    Boaler, J. [1993]
  • The realistic reasons behind unrealistic solutions : The role of interpretive activity in word problem solving
    Inoue, N. [2005]
  • The modeling perspective on wor(l)d problems
    Greer, B [1993]
  • The interaction of linguistic and arithmetic factors affects adult performance on arithmetic word problems
    Daroczy, G. [2020]
  • Teaching realistic mathematical modeling in the elementary school : A teaching experiment with fifth graders
  • Taking the problems out of word problems
    Bailey, T. [2002]
  • Revisiting mathematics education
  • Realistic considerations in solving problematic word problems : Do Japanese and Belgian children have the same difficulties?
    Yoshida, H. [1997]
  • Realistic considerations in mathematical modeling of school arithmetic word problems
  • Professional standards for teaching mathematics
  • Modelling reality in mathematics classrooms : The case of word problems
    Greer, B. [1997]
  • Mathematical modeling in realistic mathematics education
    Riyanto, B. [2017]
  • Making sense of word problems
  • Learning and teaching mathematics: An international perspective
  • Impact of authenticity on sense making in word problem solving
    Palm, T. [2008]
  • Go Math 3 Student's Book with Practice Book
  • Go Math 2 Student's Book with Practice Book
  • Every word problem has a solution—The social rationality of mathematical modeling in schools
    Reusser, K. [1997]
  • Chinese upper elementary school mathematics teachers’ attitudes towards the place and value of problematic word problems in mathematics education
    Duan, X. [2011]
  • Children’s responses to contrasting ‘realistic’ mathematics problems : Just how realistic are children ready to be
    Cooper, B. [2002]
  • Applications and modelling in school Mathematics-directions for future development
    Niss, M. [1992]