연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
코로나 사태 전후 사회계층별 사교육 이용률 분석 : 서울 지역을 중심으로
신진욱
2022년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
신진욱
제어번호
108324558
학술지명
교육문화연구
권호사항
Vol. 28 No. 5 [ 2022 ]
발행처
인하대학교 교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
129-152 ( 24쪽)
언어
Korean
출판년도
2022
등재정보
KCI등재
판매처
주제어
COVID-19
Educational Investment
Private Tutoring
EducationInequality
교육 격차
교육투자
사교육
코로나19
참고문헌( 38)
유사주제 논문( 6,805)
COVID-19 5,560건
코로나19 950건
사교육 179건
교육 격차 92건
Private Tutoring 11건
교육투자 9건
educationinequality 4건
인용/피인용
코로나 사태 전후 사회계층별 사교육 이용률 분석 : 서 ...
' 코로나 사태 전후 사회계층별 사교육 이용률 분석 : 서울 지역을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
COVID-19
Educational Investment
Private Tutoring
educationinequality
교육 격차
교육투자
사교육
코로나19
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
6,813
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
COVID-19
5,561
0
0.0%
Educational Investment
1
0
0.0%
Private Tutoring
12
0
0.0%
educationinequality
5
0
0.0%
교육 격차
93
0
0.0%
교육투자
10
0
0.0%
사교육
180
0
0.0%
코로나19
951
0
0.0%
계
6,813
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 코로나 사태 전후 사회계층별 사교육 이용률 분석 : 서울 지역을 중심으로'
의 참고문헌
학습공백 방지를 위한 원격수업 기반 준비 시작
교육부
코로나19 전후 학교 내 학력격차 실태 분석: 서울 소재 중학교 학업성취등급 분포를 중심으로
정송
[2021]
코로나19 이후 사교육과 방과후학교 참여 양상의 변화 분석: 방과후학교의 사교육 경감 효과를 중심으로
김성식
[2022]
코로나19 시대의 교육격차 실태와 교육의 과제:경기 지역을 중심으로
박미희
[2020]
잠재계층분석을 활용한 유아 가구의 코로나19 이전과 코로나19 시기 비부모 돌봄유형과 예측 요인 연구
최지은
[2022]
여가활동유형별 생활만족에 대한 조사연구
전형상
[2002]
세계 사교육시장과 정책 동향 분석
백일우
[2013]
What have we learnt?: Overview of Findings from a Survey of Ministries of Education on National Responses to COVID-19
UNICEF
Unscheduled school closings and student performance
Marcotte, D. E.
[2008]
The heterogeneous and regressive consequences of COVID-19 : Evidence from high quality panel data
Crossley, T. F.
[2021]
The first weeks of the coronavirus crisis: Who got hit, when and why? Evidence from Norway
Alstadsæter, A.
[2020]
The effect of school closures on standardised student test
Maldonado, J.
[2020]
Researching shadow education: methodological challenges and directions
Mark Bray
[2010]
Promoting school readiness in Oklahoma an evaluation of Tulsa's pre-k program
Gormley, W. T.
[2005]
Private tutoring in mathematics: the Mauritian experience
Dindyal, J.
[2007]
Long-term gains from longer school days
Dominguez, P.
[2021]
Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic
Engzell, P.
[2021]
Labour supply in the early stages of the CoViD-19 Pandemic: Empirical Evidence on hours, home office, and expectations
Von Gaudecker, H. M.
[2020]
Inequality in learning opportunities during Covid-19 : Evidence from library takeout
Jæger, M. M.
[2020]
Inequality in household adaptation to schooling shocks : Covid-induced online learning engagement in real time
Bacher-Hicks, A.
[2021]
Inequality in homeschooling during the Corona crisis in the Netherlands
Bol, T.
Impacts of early childhood education on medium-and long-term educational outcomes
McCoy, D. C.
[2017]
Impact of school closures and subsequent support strategies on attainment and socio-emotional wellbeing in Key Stage 1: Interim Paper 1
Rose, S.
[2021]
Heterogeneous labor market impacts during the early stages of the Covid-19Pandemic
Cortes, G. M.
[2020]
Flaking out: Student absences and snow days as disruptions of instructional time
Goodman, J.
[2014]
Family time use and home learning during the COVID-19 lockdown
Andrew, A.
[2020]
Explaining Inequalities of Homeschooling in Germany during the first COVID-19 Lockdown
Sari, E.
Educational inequalities in Europe and physical school closures during Covid-19
Blaskó, Z.
[2020]
Education in a hidden marketplace: Monitoring of private tutoring
Bray, M.
[2006]
Economic impact of targeted government responses to COVID-19 : Evidence from the large-scale clusters in Seoul
Shin, J.
[2021]
Early evidence of the impacts of COVID-19 on minority unemployment
Couch, K. A.
[2020]
Difference-in-differences with variation in treatment timing
Goodman-Bacon, A.
[2021]
Determinants of disparities in COVID-19 job losses
Montenovo, L.
[2020]
Covid-19 shocks to education supply : how 200, 000 US households dealt with the sudden shift to distance learning
Bansak, C.
[2021]
COVID-19 and Inequalities
Blundell, R.
[2020]
COVID-19 Pandemic: School Closures and the Online Preparedness of Children. StatCanCOVID-19: Data to Insights for a Better Canada
Frenette, M.
[2020]
All about Korea's Response to COVID-19
대한민국정부
[2020]
2020년 초중고사교육비조사 결과
통계청
' 코로나 사태 전후 사회계층별 사교육 이용률 분석 : 서울 지역을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문