다문화 청소년의 라이프스킬 프로그램 참여 경험에 관한 근거이론적 접근

논문상세정보
' 다문화 청소년의 라이프스킬 프로그램 참여 경험에 관한 근거이론적 접근' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • competency development
  • critical multiculturalism
  • multicultural education
  • personality education
  • positive youth development
  • 긍정적 청소년 발달
  • 다문화 교육
  • 비판적 다문화주의
  • 역량개발
  • 인성교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,651 0

0.0%

' 다문화 청소년의 라이프스킬 프로그램 참여 경험에 관한 근거이론적 접근' 의 참고문헌

  • 한국판 스포츠 라이프스킬 검사지(KLSSS) 타당화
    임태희 [2019]
  • 학생선수를 위한 스포츠 라이프스킬 프로그램의 효과
    배준수 [2022]
  • 학대를 경험한 여성노인들의 삶의 대처과정에 대한 근거이론 연구
    전지형 [2015]
  • 질적 연구방법으로서 근거이론의 철학적 배경과 방법론적 특성에 대한 고찰
    이동성 [2012]
  • 중도탈락 대학 학생선수의 사회연결망 형성과정에 관한 근거 이론적 접근
    박상현 [2017]
  • 여성결혼이민자의 사회서비스 이용을 통한 정착과정에 관한 근거이론연구
    이오복 [2009]
  • 스포츠 라이프스킬 전이의 개념적 모델
    임태희 [2021]
  • 다문화청소년의 역량강화 방안 연구
    유진이 [2017]
  • 다문화가족청소년의 역량강화를 위한 해결중심 치료의 활용
    최중진 [2014]
  • 다문화가족 청소년의 개인문화적 요인, 부모 및 가족요인과 진로성숙도와의 관계
    김민경 [2014]
  • 다문화가정 자녀의 학교급별 학교생활 적응에 관한 탐색
    박희훈 [2014]
  • 다문화 청소년이 경험하는 진로장벽에 대한 질적연구
    이아라 [2018]
  • 다문화 배경 초등학생의 정서 역량 강화를 위한 교육활동 연구
    오지혜 [2018]
  • 국가자격 생활스포츠지도사 양성과정 개선을 위한 근거이론적 접근
    김동학 [2020]
  • 교양수업 참여 대학생의 라이프스킬 학습과전이를 위한 PEAK 프로그램의 효과
    양윤경 [2021]
  • Toward a science for and of the people : Promoting civil society through the application of deveopmental, science
  • The implicit/explicit continuum of life skills development and transfer
    Bean, C. [2018]
  • The conflict pyramid : A holistic approach to structuring conflict resolution in schools
  • The First Tee 2005 research summary: Longitudinal effects of the First Tee life skills educational program on positive youth development
  • Teaching responsibility through physical activity
  • Sport-based life skills programming in the schools
  • Qualitative research designs : Selection and implementation
  • Positive youth development through sport : A review
    Holt, N. L. [2011]
  • Positive youth development through sport
    Holt, N. L. [2016]
  • Positive youth development from sport to life : Explicit or implicit transfer
  • Naturalistic inquiry (vol. 75)
  • Introduction : Critical multiculturalism : theory and praxis
    May, S. [2010]
  • Inside quality : Examination of quality improvement processes in afterschool youth programs
  • Grounded theory: Grundlagen qualitativer sozialforschung
  • Grounded theory in practice
    Strauss, A. [1997]
  • Going for the goal: Student activity book
  • Conflict strategies and resolutions : Peer conflict in an integrated early childhood classroom
  • Coaching and transferring life skills : Philosophies and strategies used by model high school coaches
    Camiré, M. [2012]
  • Assessing intercultural competence : a framework for systematic test development in foreign language education and beyond
    Sercu , L. [2004]
  • Applying in life the skills learned in sport : A grounded theory
  • A team-sports-based life-skills program in a physical education context
    Goudas, M. [2007]
  • 2018년 지방자치단체 외국인주민 현황 분석자료