에어비앤비 호스트가 인식한 기업의 사회적 책임, 절차공정성, 직무만족, 고객지향성 간의 구조적 관계

' 에어비앤비 호스트가 인식한 기업의 사회적 책임, 절차공정성, 직무만족, 고객지향성 간의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Airbnb hosts
  • CSR (Corporate social responsibility)
  • Customer orientation
  • Job satisfaction
  • Procedural justice
  • airbnb
  • 고객지향성
  • 기업의 사회적 책임(Corporate social responsibility)
  • 에어비앤비
  • 에어비앤비 호스트
  • 절차공정성
  • 직무만족
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' 에어비앤비 호스트가 인식한 기업의 사회적 책임, 절차공정성, 직무만족, 고객지향성 간의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 호텔의 서비스지향성이 종업원의 고객지향성, 직무만족과 직무몰입, 고객만족에 미치는 영향 -자기효능감의 조절효과-
    황용철 [2011]
  • 호텔 종사원의 조직 공정성 인식이 직무만족, 고객지향성에 미치는 영향
    김정훈 [2018]
  • 호텔 기업의 사회적 책임(CSR)활동이 조직의 자존감, 효능감, 조직 일체감과 고객 지향성에 미치는 영향
    허경석 [2014]
  • 호텔 기업의 내·외부적 CSR 활동이 종사원의 공정성 인식과조직 신뢰, 조직 충성도에 미치는 영향
    고상미 [2014]
  • 항공사 객실승무원의 조직공정성과 조직지원인식이 직무만족에 미치는 영향
    진철웅 [2016]
  • 텍스트 마이닝 기법을 통한 숙박공유서비스에어비앤비(Airbnb)에 대한 탐색적 연구
    권혜진 [2020]
  • 커피전문점 종사원의 서비스 지향성과 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성간의 다차원 관계
    김맹진 [2010]
  • 중소기업의 사회책임경영: 사회적 책임 활동 다양성과 성과
    김나미 [2021]
  • 절차적 공정성이 조직몰입과 조직시민행동에 미치는 영향 - 개인주의성향과 권력거리성향의 조절효과를 중심으로 -
    전정호 [2016]
  • 워드 클라우드 분석으로 본 에어비앤비 숙소의 인기 키워드 연구
    김민경 [2020]
  • 에어비앤비에서 신뢰전이가 구매의도에 미치는 영향: 지각된 가치이론 관점
    엄태휘 [2020]
  • 에어비앤비에 대한 소비자의 긍정적·부정적 인식: 온라인커뮤니티 게시글 내용에 대한 텍스트분석을 중심으로
    윤동원 [2019]
  • 스타트업 기업의 사내커뮤니케이션과 사회적 자본이 경영성과 인식에 미치는 영향력 고찰: 사회적 자본의 매개적 역할을 중심으로
    이준영 [2020]
  • 숙박공유 플랫폼 이용자의 선택속성에 관한 연구 : 에어비앤비 이용자를 중심으로
    김상태 [2017]
  • 숙박공유 플랫폼 서비스의 서비스 공급자 특성이 사용자의 만족감에 미치는 영향 : 에어비앤비(Airbnb) 호스트 주체를 중심으로
    이의준 [2020]
  • 서울시 숙박공유업체 에어비앤비(Airbnb)의 특성과 공간분포 분석
    허지정 [2018]
  • 서비스종사원의 조직공정성지각이 조직신뢰와 고객지향성에 미치는 영향
    이영아 [2019]
  • 사회정체성이론, 조직동일시, 그리고 팀동일시: 개념적 연결고리에 대한고찰.
    권형일 [2011]
  • 분배공정성과 절차공정성이 조직 유효성에 미치는 영향-공무원의 성과상여금을 중심으로-
    이재붕 [2010]
  • 분배공정성, 절차공정성의 직무만족, 조직몰입 관계에서 상호작용공정성의 조절효과 분석
    방미현 [2019]
  • 분배 및 절차공정성의 차별적 효과와 상호작용공정성의 조절효과
    김희철 [2005]
  • 매개효과 분석방법의 최근 트렌드: 부트스트래핑을 이용한 단 순, 다중, 이중매개효과 분석 방법
    허원무 [2013]
  • 내부마케팅이 직무만족 및 고객지향성에 미치는 영향에 관한 연구
    신혜숙 [2008]
  • 내부마케팅요인이 직무만족, 조직몰입, 이직의도, 고객지향성에 미치는 영향
    이학만 [2018]
  • 기업의 CSR활동과 내부 구성원의 태도: 절차공정성의 조절효과를 중심으로
    이현수 [2019]
  • 기업 간 관계에서 사회적 책임 활동이 장기지향성에 미치는 영향
    문연희 [2019]
  • 구조 방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 [2000]
  • 공정성지각이 조직몰입에 미치는 영향 : 상황 변수(이직가능성, 근속기간 및 임금중요성)의 조절효과
    이수광 [2007]
  • 공유경제 서비스 만족도에 대한 서비스 속성 및 심리 특성의 영향 연구: 차량공유, 숙박공유, 유아용품 공유서비스를 중심으로
    임주애 [2020]
  • 공유경제 비지니스 이용자의 인식 유형 연구: 에어비앤비(Airbnb) 이용자를 중심으로
    오세정 [2020]
  • 개인-환경(조직, 상사, 동료) 적합성이 조직시민행동 및개인성과에 미치는 영향과 공정성의 매개효과 검증
    성지영 [2008]
  • against-descrimination
  • What’s mine is yours: The rise of collaborative consumption
    Botsman, R. [2010]
  • What we know and don’t know about corporate social responsibility : A review and research agenda
    Aguinis, H. [2012]
  • What managers should know about the sharing economy
  • What do Airbnb users care about? An analysis of online review comments
    Cheng, M. [2019]
  • Understanding Airbnb spatial distribution in a southern European city : The case of Barcelona
  • The social psychology of procedural justice
    Lind, E. A. [1988]
  • The sharing economy, Uber, and corporate social responsibilities
    Nina, D. [2017]
  • The sharing economy and sustainability : A case for Airbnb
    Midgett, C. [2018]
  • The management of organizational justice
  • The impacts of quality and quantity attributes of Airbnb hosts on listing performance
    Xie, K. [2017]
  • The effect of management commitment to service on employee service behaviors : The mediating role of job satisfaction
    Kim, H. J. [2009]
  • The SOCO scale : A measure of the customer orientation of salespeople
    Saxe, R. [1982]
  • The Impact of CSR on Casino Employees’Organizational Trust, Job Satisfaction, and Customer Orientation : An Empirical Examination of Responsible Gambling Strategies
    Lee, C. K. [2013]
  • The Evolution of AIRBNB Regulation-An International Longitudinal Investigation 2008-2020
  • Structural equation models with nonnormal variables : Problems and remedies
    West, S. G. [1995]
  • Social-impact
  • Sharing economy, sharing responsibility? Corporate social responsibility in the digital age
    Etter, M. [2019]
  • Research on Xi Jinping's thought of ecological civilization and environment sustainable development
  • Putting the S Back in Corporate Social Responsibility - a Multilevel Theory of Social Change in Organizations
  • Procedural Justice: A Psychological Analysis
  • Perceptions of justice and employee willingness to engage in customer-oriented behavior
    Kim, J. Y. [2004]
  • Perceived corporate social responsibility and customers’behaviors in the ridesharing service industry
    Jeon, M. M. [2020]
  • On the dimensionality of organizational justice : a construct validation of a measure
  • No money? No problem! The value of sustainability : social capital drives the relationship among customer identification and citizenship behavior in sharing economy
    Wang, Y. B. [2017]
  • Motivations and constraints of Airbnb consumers : Findings from a mixed-methods approach
  • Millennials, sharing economy and tourism : the case of Seoul
  • Mediation in experimental and nonexperimental studies : new procedures and recommendations
    Shrout PE [2002]
  • Measuring consumer perception of CSR in tourism industry : Scale development and validation
    Fatma, M. [2016]
  • Marketing management
    Kotler, P. [2016]
  • Making Art and Commerce Thrive In The Hybrid Economy
  • How can corporate social responsibility activities create value for stakeholders? A systematic review
    Peloza, J. [2011]
  • How Airbnb took over the world
  • Handbook of Industrial and Organizational Psychology
    Locke, E. A [1976]
  • From millennium development goals to sustainable development goals
    Sachs JD [2012]
  • Forget About Unicorn Companies … Decacorns Are All the Rage in 2019: Term Sheet
  • Extending corporate social responsibility research to the human resource management and organizational behavior domains : A look to the future
  • Exploring the effect of Airbnb hosts' attachment and psychological ownership in the sharing economy
    Lee, H. [2019]
  • Employees’ perceptions of CSR, work engagement, and organizational citizenship behavior : The mediating effects of organizational justice
    Farid, T. [2019]
  • Employees’ perception of corporate social responsibility impact on employee outcomes : Mediating role of organizational justice for small and medium enterprises(SMEs)
    Sarfraz, M. [2018]
  • Empirical analysis of organizational justice towards employees customer oriented behavior : A case study of Medical Institutions in Pakistan
    Altaf, M. [2011]
  • Effects of CSR on affective organizational commitment via organizational justice and organization-based self-esteem
    Kim, J. S. [2021]
  • Distributive and procedural justice as predictors of satisfaction with personal and organizational outcomes
  • Debating the sharing economy
    Schor , J [2016]
  • Cutoffcriteria for fit indexes in covariance structure analysis: conventional criteria versus new alternatives
    Hu LT [1999]
  • Current sharing economy media discourse in tourism
    Cheng, M. [2016]
  • Creating customeroriented employees : the case in home health care
  • Corporate social responsibility, organizational justice and job satisfaction: how do they interrelate, if at all?
    Tziner, A. [2011]
  • Corporate social responsibility as a source of employee satisfaction
  • Corporate social responsibility and stakeholder theory:Learning from each other
  • Corporate social responsibility : Evolution of a definitional constr uct
  • Corporate culture, customer orientation, and innovativeness in Japanese firms : A quadrad analysis
  • Corporate Sustainable Development : Testing a New Scale Based on the Mainland Chinese Context
    Chow, W. S. [2012]
  • CSR 인식의 국내 연구동향과 향후 연구방향: ‘종업원의 CSR 인식’ 연구를 중심으로
    최병권 [2017]
  • CSR in Sustainable Economic, Environmental and Social Aspects: Developing sustainability in companies that are using toxic chemicals
  • CSR and the workplace attitudes of irregular employees : The case of subcontracted workers in Korea
    Ali, M. A. [2017]
  • CSR and job satisfaction : Role of CSR importance to employee and procedural justice
    Murshed, F. [2021]
  • CSR and customer loyalty : The roles of trust, customer identification with the company and satisfaction
  • Beyond Baron and Kenny : Statistical mediation analysis in the new millennium
  • Assessing organizational change: A guide to methods, measures, and practices
  • As A Rare Profitable Unicorn, Airbnb Appears To Be Worth At Least $38Billion
  • Antecedents and Benefits of Corporate Citizenship: An Investigation of French Businesses
    Maignan, I. [2001]
  • Advances in experimental social psychology (Vol. 9)
  • A trickle-down model of organizational justice : Relating employees' and customers' perceptions of and reactions to fairness
  • A scale for measuring consumer perceptions of corporate social responsibility following the sustainable development paradigm
  • 4차 산업혁명 시대의 신산업: 경제적 및 진입규제적 특성과 함의
    이수형 [2020]