고등학교 과학 수업에서 의미지도 읽기 전략이 고등학생의 과학 텍스트 읽기 능력에 미치는 영향

논문상세정보
' 고등학교 과학 수업에서 의미지도 읽기 전략이 고등학생의 과학 텍스트 읽기 능력에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Science text
  • Science text reading ability
  • Semantic mapping
  • 과학 텍스트
  • 과학 텍스트 읽기 능력
  • 의미지도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
43 0

0.0%

' 고등학교 과학 수업에서 의미지도 읽기 전략이 고등학생의 과학 텍스트 읽기 능력에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • Osborne, J. [2016]
  • Kim, D. [2020]
  • Smith, M. [2000]
  • Norris, S. [2003]
  • Kim, M. [2007]
  • Pearson, P. [2010]
  • Hall, C. S. [2016]
  • Yore, L. [1998]
  • Jiang, X. [2007]
  • Lee, G. [2005]
  • Kim, S. [2008]
  • Usman, K. [2016]
  • Lynn, M. [1986]
  • Dilek, Y. [2012]
  • Zahedi, Y. [2012]
  • Kasim, U. [2016]
  • Im, B. [2001]
  • 한국과 미국의 과학 교과서에 반영된 교과문식성 연구
    이경화 [2019]
  • 텍스트 의미망 분석을 통한 학습부진 학생의 읽기 교육 방안
    이현준 [2019]
  • 커넥티비즘(Connectivism)의 이해와 사회과 교수학습의 새로운 패러다임
    박기범 [2017]
  • 읽기이해과정을 구성하는 하위인지능력에 대한 개인차 연구
    신종호 [2004]
  • 글 구조 도식화와 질의-응답 전략이 고등학생의 영어 읽기능력에 미치는 영향
    김동연 [2011]
  • Using Mind Mapping Technique to Improve Students’ Reading Comprehension of Thai EFL University Students
  • Think Literacy: Cross-Curricular Approaches, Grades 7-12
  • Theory of Understanding Korean: Basic Theory of Reading Education
    Park, Y. [1996]
  • The PISA Assessment Framework: Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills
    OECD [2003]
  • The Analysis of Cognitive Profiles of Reading Comprehension with Cognitive Diagnostic Model for Students with Learning Disabilities
    Lee, J. [2016]
  • Teaching English Reading Comprehension
    Jeong, G. [2005]
  • Strategies for Teaching Learners with Special Needs
    Schewel, R. [1989]
  • Semantic Mapping in Communicative Language Teaching
    Zaid, M. [1995]
  • Reading Subjects and Reading the World
    Lee, K. [2016]
  • OECD Skills Outlook 2013: First Results from the Survey of Adult Skills
    OECD [2013]
  • Missing the Meaning
  • Language Psychology
    Cho, M. [2003]
  • Graphic Organizers as an Aid Fostering Comprehension of Expository Text
    DiCecco, Y. [1992]
  • Effective Instruction for Middle School Students with Reading Difficulties: The Reading Teacher’s Sourcebook
    Denton, C. [2007]
  • A Teacher’s Guide to PISA Reading Literacy
  • A Study on the Contents and Methods of Writing Transfer Education
    Choi, J. [2016]
  • A Study on the Construction of Content-area Textbook Reflecting Reading Strategies
    Youk, I. [2018]