이야기 유형 및 처리부하 조건에 따른 초등학교 읽기부진 아동의 읽기이해력 및 읽기 처리 과정에 대한 시선추적연구

논문상세정보
' 이야기 유형 및 처리부하 조건에 따른 초등학교 읽기부진 아동의 읽기이해력 및 읽기 처리 과정에 대한 시선추적연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Episodic buffer
  • Keywords: Eye-tracking
  • Reading comprehension
  • Reading processing
  • reading difficulties
  • 일화적 완충기
  • 읽기 부진
  • 읽기 이해력
  • 읽기 처리 과정
  • 핵심어: 시선추적기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
144 0

0.0%

' 이야기 유형 및 처리부하 조건에 따른 초등학교 읽기부진 아동의 읽기이해력 및 읽기 처리 과정에 대한 시선추적연구' 의 참고문헌

  • 한국어-영어 이중언어 일반아동, 한국어 단일언어 일반아동 및 단순언어장애아동의 덩이짓기(chunking) 능력 비교
    조윤주 [2020]
  • 학령전기 언어발달지연 아동과 일반 아동의 이야기 이해 능력과 작업기억과의 관계
    임동선 [2020]
  • 학령기 아동이 읽기이해력 발달: 중심내용파악, 참조 및 추론능력을 중심으로
    황진애 [2007]
  • 학령 전기 아동의 처리 용량 및 처리 속도와 그림책 이야기 이해력 및 안구 움직임 패턴 간 상관관계 연구
    박원정 [2020]
  • 초등학교 고학년의 읽기능력에 영향을 미치는 읽기관련변인에 관한 연구
    김애화 [2008]
  • 초등학교 고학년 아동의 기능적 작업기억과 텍스트 추론 간의 관련성
    김민정 [2012]
  • 초등학교 3∼6학년 읽기이해 부진학생의 이야기 글 읽기 이해: 사실적 정보이해와 추론
    정미란 [2009]
  • 초등학교 3, 4학년 학생의 읽기장애 판별과 교사평정을 활용한 읽기이해 특성 분석
    김우리 [2018]
  • 초등 읽기부진 아동의 읽기특성
    김미배 [2012]
  • 주시현상을 적용한 시선의 관심도 연구 - 파사드를 매개로 한 아이트래킹 실험 중심으로 -
    여미 [2014]
  • 읽기장애 위험아동의 읽기이해력 발달 특성에 관한 연구
    김경선 [2013]
  • 읽기이해부진 아동의 중심내용 추론 특성
    김가림 [2020]
  • 읽기부진학생의 읽기이해점검력 및 읽기이해 특성 연구
    김애화 [2006]
  • 읽기부진아동의 해독특성
    윤효진 [2011]
  • 읽기방식에 따른 초등학교 5학년 읽기이해 부진학생의 이야기 글 이해능력
    장현숙 [2016]
  • 읽기 저성취 초등학생의 언어 지식과 독해력과의 관계
    김동일 [2010]
  • 읽기 부진 학생의 눈동자 추적을 통한 읽기 과정 특성 분석 연구
    박영민 [2012]
  • 음운인식 및 음운작업기억 훈련이 초등학교 저학년 읽기부진 아동의 읽기능력에 미치는 효과
    김지윤 [2019]
  • 어린이 글 읽기에서 나타나는 안구 운동의 특징
    고성룡 [2010]
  • 안구운동과 문장의 이해: 안구운동 측정시 방법론적 고려점들
    이윤형 [2009]
  • 시선추적장치를 활용한 읽기장애 아동의 텍스트 처리 특성에 관한 메타분석
    김정아 [2018]
  • 시선 추적기를 활용한 학령기 단순언어장애 아동의 이야기 읽기 이해력과 읽기 처리과정 연구
    강시내 [2018]
  • 시선 추적 장치를 활용한 초등학생들의 설명하는 글 요약하기 양상 분석
    장동민 [2021]
  • 단어목록 회상을 통한 언어발달지체 아동과 일반아동의 덩이짓기 능력 연구
    천소연 [2017]
  • 그림책 읽기에서 일반아동 및 어휘발달지연 아동의 이야기 이해 능력 및 안구 운동 패턴 분석: 시선추적기 연구
    임동선 [2019]
  • 과학 교과서의 표를 해석하는 초등교사들의 안구 운동 추적
    최현동 [2012]
  • Working memory, short-term memory, and speech rate as predictors of children’s reading performance at different ages
  • Working memory in children with reading disabilities
  • Working memory in Dutch children with reading-and arithmetic-related LD
  • Working memory assessments at school entry as longitudinal predictors of National Curriculum attainment levels
  • Working memory and binding in sentence recall
  • Working memory
  • What you learn is what you see : using eye movements to study infant cross-situational word learning
    Yu, C. [2011]
  • Visual attentional training improves reading capabilities in children with dyslexia : an eye tracker study during a reading task
    Caldani, S. [2020]
  • Visual attention for solving multiple-choice science problem : an eye-tracking analysis
    Tsai, M. J. [2012]
  • Using eye tracking to understand learners' reading process through the concept-mapping learning strategy
    Liu, P. L. [2014]
  • Uncertainty reduction as a measure of cognitive load in sentence comprehension
  • The underlying message in LD intervention research : Findings from research syntheses
    Vaughn, S. [2000]
  • The simple view of reading
  • The psychology of reading
    Rayner, K. [1989]
  • The magical number seven , plus or minus two : Some limits on our capacity for processing information
  • The episodic buffer : a new component of working memory ?
  • The effects of listening inference activity based background knowledge on the inference ability for elementary school students with mild mental retardation
    Jeong, S. H [2007]
  • The dissociation of word reading and text comprehension : evidence from component skills
  • Teaching children to read: an evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction
  • Suggestions for training comprehension monitoring
  • Structural relationship between cognitive processing and syntactic sentence comprehension in children with and without developmental language disorder
  • Specific phonological impairments in dyslexia revealed by eyetracking
  • Speaking, reading, and writing in children with language learning disabilities: new paradigms in research and practice
  • Screening for dyslexia using eye tracking during reading
  • Scan patterns when viewing natural scenes : emotion, complexity, and repetition
  • Quick Incidental Learning of Words by Children with and without Specific Language Impairment: An Eye-tracking Study
    정하은 [2020]
  • Prose recall and amnesia : implications for the structure of working memory
  • Phonological working memory : a critical building block for reading development and vocabulary acquisition?
  • Motion and sound in animated storybooks for preschoolers’ visual attention and Mandarin language learning : an eye-tracking study with bilingual children
    Sun, H. [2019]
  • Learning to read and learning to comprehend
    Nation, K. [2006]
  • Learning disabilities: From identification to intervention
  • Language basis of reading and reading disabilities : evidence from a longitudinal investigation
  • Language and Reading Disabilities
  • Korean Language Based Reading Assessment (KOLRA)
    Pae, S. [2015]
  • Korean Kaufman Brief Intelligence Test–II(KBIT-II)
    Moon, S. B. [2020]
  • Is the binding of visual features in working memory resource-demanding?
  • Investigating the role of verbal working memory in young children’s sentence comprehension
    Boyle, W. [2013]
  • Inferential and memory skills in children’s comprehension of stories
  • Inference making ability and its relation to comprehension failure in young children
    Cain, K. [1999]
  • Inducing strategic learning from texts by means of informed, self-control training
  • Individual differences in working memory and reading
    Daneman, M. [1980]
  • Eye tracking : A comprehensive guide to methods and measures
  • Eye movements, the perceptual span, and reading speed
    Rayner, K. [2010]
  • Eye movements of dyslexic children when reading in a regular orthography
    Hutzler, F. [2004]
  • Eye movements in shared book reading with children from kindergarten to grade 4
  • Dyslexic children are confronted with unstable binocular fixation while reading
    Jainta, S. [2011]
  • Does the degree of reading power assessment reflect the reading process? An eye-movement examination
    Paulson, E. [2002]
  • Do faulty eye movements cause dyslexia?
    Rayner, K. [1985]
  • Differences in eye movements and reading problems in dyslexic and normal children
    Eden, G. F. [1994]
  • Detecting readers with dyslexia using machine learning with eye tracking measures
    Rello, L. [2015]
  • Conceptual and educational implications of the use of efficient task strategies by learning disabled children
  • Comprehension skill, inference-making ability, and their relation to knowledge
    Cain, K. [2001]
  • Cognitive neuropsychology and developmental disorders : uncomfortable bedfellows
  • Children’s reading comprehension difficulties : nature, causes, and treatments
    Hulme, C. [2011]
  • Children’s difficulties in reading comprehension
    Oakhill, J. [1993]
  • Children’s comprehension problems in oral and written language : a cognitive perspective
    Cain, K. [2008]
  • Children's problems in text comprehension: An experimental investigation
    Yuill, N. [1991]
  • Children with specific language impairment : an investigation of their narratives and memory
    Dodwell, K. [2008]
  • Assessing reading difficulties : the validity and utility of current measures of reading skill
    Nation, K. [1997]
  • Assessing children's inference generation: What do tests of reading comprehension measure?
  • A structural analysis of working memory and related cognitive skills in young children
  • A capacity theory of comprehension : individual differences in working memory
    Just, M. A. [1992]
  • 4-6학년 읽기부진아동의 은유이해능력과 읽기이해능력의 상관관계
    이현정 [2015]