SSI 온라인 토론 수업이 고등학생의 자기주도 학습능력에 미치는 효과- 의학 동아리 적용 사례를 중심으로 -

논문상세정보
' SSI 온라인 토론 수업이 고등학생의 자기주도 학습능력에 미치는 효과- 의학 동아리 적용 사례를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • SSI (social science issues)
  • discussionclasses
  • online discussion classes
  • self directed learning ability
  • smart devices
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
135 0

0.0%

' SSI 온라인 토론 수업이 고등학생의 자기주도 학습능력에 미치는 효과- 의학 동아리 적용 사례를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 플립러닝 기반 SSI 수업이 중학생의 과학기술 사회 시민으로서의 역량 및 인성 함양에 미치는 효과
    박동화 [2018]
  • 초등교육에서 플립러닝 성공전략 탐색: 교사 및 학습자의 학습과정을 중심으로
    손성호 [2016]
  • 청소년의 스마트폰 중독이 사회성 발달에 미치는 영향
    김병년 [2013]
  • 찬반 토론을 활용한 플립드 러닝(Flipped Learning) 강의 설계에 관한 연구 - 사회적 책임과 기업 윤리 강의를 중심으로 -
    조유현 [2019]
  • 집단지성 원리를 적용한 과학관련 사회·윤리적 쟁점 수업 모형의 개발
    이현주 [2014]
  • 중학교 과학 우수아의 자기주도적 협동학습을 강조한 지구온난화 관련 의사결정 학습의 효과
    고선영 [2013]
  • 온라인 학습에서 자기주도학습 능력, 상호작용 및 수업만족 도의 구조적 관계
    유지은 [2020]
  • 온라인 영재교육 프로그램에서 학습자 배경변인과 특성에 따른 효과성 인식과 만족도 차이 분석
    채유정 [2016]
  • 스마트미디어를 활용한 토론수업의 효과분석 -웹기반 수업과의 비교를 중심으로-
    김희배 [2015]
  • 스마트기기와 앱을 활용한 온라인 수업 시연 교육이 초등예비교사들의 실제 수업 활용 의도에 미치는 영향
    서웅 [2021]
  • 생태학적 관점에서 바라본 문제해결학습과 교실환경I. 서론
    박인우 [2003]
  • 생명윤리 수업을 위한 ‘CEDA 아카데미 토론’ -수업설계 및 실천적 수업모형을 위한 시론-
    이경희 [2009]
  • 사이버가정학습 관련 연구에 대한 분석
    서정희 [2010]
  • 과학관련 사회쟁점(SSI) 토론 수업에서 스마트 기기의 활용 방식과 수업의 특징
    남혜인 [2017]
  • 과학관련 사회쟁점(SSI) 수업의 소집단 토론과 전체 학급 토론에서 나타나는 특징
    김민환 [2018]
  • 과학관련 사회쟁점(SSI) 맥락에서의 소집단 논증활동 분석틀 개발: 담화클러스터와 담화요소의 분석
    고연주 [2015]
  • 과학 수업에서 스마트 기기를 활용한 소집단 학습의 효과
    윤정현 [2016]
  • 과학 수업에서 스마트 기기를 활용한 개념 적응적 개별화 학습의 효과
    윤정현 [2015]
  • 고등학교 생물 교과서에 기술된 생명공학 내용 분석
    유미정 [2005]
  • ZOOM Online Revolution
    Min, J. [2020]
  • What Do Students Gain by Engaging in Socioscientific Inquiry?
  • Toward the development of a metacognition construct for the community of inquiry framework
  • The significance of content knowledge for informal reasoning regarding socioscientific issues : Applying genetics knowledge to genetic engineering issues
  • The morality of socioscientific issues : Construal and resolution of genetic engineering dilemmas
  • The impact of online graduate students' motivation and self-regulation on academic procrastination
  • The effect of the SSI program on the decision-making ability and morality of high school students
    Lee, E. [2014]
  • The effect of SSI online discussion classes using smart devices on high school students' self-directed learning skills
    Park, S. [2021]
  • The development and appli-cation of integrated academic classes based on Karl Popper's discussion method, Learner-Centered
  • The Self-Directed Learning Handbook
    Gibbons, M. [2002]
  • Supporting self-regulation in student-centered web-based learning environments
    Dabbagh, N. [2004]
  • Self-regulated learning and academic achievement : An overview
  • SSI 토론 수업에서 SNS 활용이 성격특성별 의사결정능력에 미치는 효과
    장서윤 [2016]
  • SNS토론에 나타난 논증구조와 SNS토론의 특징- 네이버 밴드를 활용한 모바일토론을 중심으로
    홍숙영 [2014]
  • Road to a Great Nation of Talent, Smart Education Promotion Strategy, and National Informatization Strategy Committee
  • Research on the development of life ability measurement tools-Korea Education Development Institute focusing on communication ability, problem-solving ability, and self-directed learning ability
    Lee, S. [2003]
  • Procras-tination in online courses : Performance and attitudinal differences
  • Online School Opening for Elementary, Middle, High School, and Special New Semester Starts
  • Online Conferencing: Lessons Learned
  • Motivational beliefs and perceptions of instructional quality : Predicting satisfaction with online training
  • Learning without a Teacher: A Study of Tasks and Assistance during Adult Self-Teaching Projects
  • Exploring design strategies for promoting online discussion in web-based virtual classes
    Lim, J. [1999]
  • Enha ncing the quality of argumentation in school science
    Osborne, J. [2004]
  • Effectiveness of multi-media-basedinstruction that emphasizes molecular repre-sentations on students' understanding of chemical change
    Ardac, D. [2004]
  • Color categories vary with language after all
  • Beyond STS : A research-based framework for socioscietific issues education
  • Argumentation and Debate: Critical Thinking for Reasoned Decision Making
  • Analysis of learners' attitudes and satisfaction with cyber home learning
    Kim, M. [2007]
  • Advancing reflective judgment through socioscientific issues
  • Active learning and preservice teachers’ experiences in an online course : A case study
  • A survey on the actual status and com-position of smart learning teaching media in special education
    Yang, J. [2013]
  • A study on the development of life-skills: communication, problem solving, and self-directed learning
    Lee SJ [2003]
  • A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students
  • A conceptual model for understanding self-directed learning in online environments
    Song, L. [2007]
  • A Study on the Development of SSI (Socio-Scientific Issues) Teaching and Learning Programs
  • 2015 Revised Science Curriculum