3요인 이론을 이용한 경쟁사 속성 비교 연구: 중국항공사와 한국항공사 중심으로

논문상세정보
' 3요인 이론을 이용한 경쟁사 속성 비교 연구: 중국항공사와 한국항공사 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Airline Service Quality
  • China Airlines
  • PRCA analysis
  • Three-factor theory
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
12 0

0.0%

' 3요인 이론을 이용한 경쟁사 속성 비교 연구: 중국항공사와 한국항공사 중심으로' 의 참고문헌

  • 항공서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
    김문성 [2002]
  • 항공사의 서비스공정성과 서비스품질이 재이용의도에 미치는 영 향-가치지향성의 조절효과를 중심으로
    장영주 [2020]
  • 항공사 서비스 품질 측정방법의 비교 연구
    장대성 [2003]
  • 항공교육 서비스품질 만족요인이 학생의 전반적 만족도에미치는 대칭 및 비대칭 영향 관계 비교 분석: 충청권 소재 항공서비스학과를 중심으로
    차석빈 [2018]
  • 코로나19 팬데믹 전후의 항공 서비스품질 인식 비교: 토픽모델링 및 의미연결망분석을 중심으로
    강정민 [2021]
  • 여행항공부문논문 : 항공사 이용고객의 지상 서비스 품질, 만족, 재이용의도의 관계 연구
    박동균 [2005]
  • 승객 이용 후기의 감성분석을 이용한 항공 서비스 품질 측정
    임병학 [2020]
  • 브런치 카페의 서비스품질, 가치지각, 고객충성도의 영향관계
    김건휘 [2016]
  • 데이터 마이닝 기반 항공사 서비스 품질 분석
    한명기 [2019]
  • 국내 저비용 항공사 서비스품질 만족속성이 고객의 전반적 만족에 미치는 대칭 및 비대칭 영향 관계 분석
    차석빈 [2018]
  • World Airport Awards
  • Voice of airline passenger: A text mining approach to understand customer satisfaction
    Sezgen, E [2019]
  • Understanding the relationship between attribute performance and overall satisfaction: Theory, measurement and implications
    Busacca, B. [2005]
  • The motivation to work
  • The moderating roles of risk and efficiency on the relationship between logistics performance and customer loyalty in e-commerce
  • The factor structure of tourist satisfaction at sun and sand destinations
    Alegre, J. [2011]
  • The factor structure of customer satisfaction : An empirical test of the importance grid and the penalty-reward-contrast analysis
    Matzler, K. [2002]
  • The evaluation of airline service quality by fuzzy MCDM
    Tsaur, S. H [2002]
  • The effects of good governance and fraud prevention on performance of the zakat institutions in Indonesia : a Sharīʿah forensic accounting perspective
  • The asymmetric impact of negative and positive attribute-level performance on overall satisfaction and repurchase intentions
    Mittal, V. [1998]
  • The Effect of Mood on Tourists’ Service Quality Perceptions
  • Sustainable Competitive Advantage : Combining Institutional and Resource-BASED VIEWS
    Oliver , C. [1997]
  • Strengthening the satisfaction-profit chain
  • Services marketing strategy
  • Service quality in the airline industry : are carriers getting an unbiased evaluation from consumers?
  • Service quality and customer loyalty in the commercialairline industry
  • Reconsidering nonlinearity and asymmetry in customer satisfaction and loyalty models : An empirical study in three retail service settings
  • Prioritizing improvement of service attributes using impact range-performance analysis and impact-asymmetry analysis
  • New perspectives of satisfaction research in tourism destinations
    Fuchs, M. [2003]
  • Multi-target tracking by on-line learned discriminative appearance models
    Kuo, C. H. [2010]
  • More on Improving Service Quality Measurement
  • Measuring service quality in the travel and tourism industry
    Fick, G. R. [1991]
  • Kano 모형에 기반한 항공서비스품질 분류와잠재적 고객만족 개선 지수(PCSI Index)에 관한 연구
    양정미 [2013]
  • Individual determinants of brand affect : the role of the personality traits of extraversion and openness to experience
    Matzler, K. [2006]
  • Improving Your Measurement of Customer Satisfaction: A Guide to Creating, Conducting, Analyzing and Reporting Customer Satisfaction Measurement Program
  • Hotel attributes and consumer satisfaction:A cross-country and cross-hotel study
    Bodet, G. [2017]
  • Exploring the relationship between service quality and customer satisfaction in Croatian hotel industry
  • Evaluation of “AIRQUAL” scale for measuring airlines service quality and its effect on customer satisfaction and loyalty
  • Effects of flight attendants' touch upon airline passengers' perceptions of the attendant and the airline
  • Effect of the in-flight meal service quality on the customer value and loyalty
    Lee, J. [2016]
  • Does the importance of hotel attributes differ for senior tourists? A comparison of three markets
  • Classification of quality attributes
    Witell, L. [2007]
  • COVID-19 이후 우리나라 항공시장 회복과정 연구
    윤문길 [2020]
  • Bringing quality back to commercial air travel
  • Attractive quality and must-be quality. Hinshitsu Quality
    Kano, N. [1984]
  • Airline safety measurement using a hybrid model
    Liou, J. J. [2007]
  • Airline in-flight entertainment : the passengers’ perspective
    Alamdari, F [1999]
  • A comparison of service quality attributes for stand-alone and resort-based luxury hotels in Macau : 3-Dimensional importance performance analysis