아동중심디자인과 게이미피케이션 이론 기반 어린이 스마트 칫솔 디자인 평가

논문상세정보
' 아동중심디자인과 게이미피케이션 이론 기반 어린이 스마트 칫솔 디자인 평가' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Child-Centered Design
  • Healthcare Application
  • Oral Health
  • Smart Toothbrush
  • gamification
  • 게이미피케이션
  • 구강건강
  • 스마트 칫솔
  • 아동 중심 디자인
  • 헬스케어어플리케이션
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 아동중심디자인과 게이미피케이션 이론 기반 어린이 스마트 칫솔 디자인 평가' 의 참고문헌

  • 어린이의 식기습관과 치아우식발생과의 상관관계에 관한 연구
    김재곤 [2001]
  • 아동의 치아우식증에 영향을 미치는 위험 요인
    홍민희 [2020]
  • 스마트폰 어플리케이션의 구강보건교육 활용방안을 위한 환자의 인식 및 요구도
    박은지 [2014]
  • 생애주기별 치아관리를 위한 IoT 덴탈케어 제품 - 서비스 디자인 개발 연구
    김보아 [2018]
  • User-enjoyable learning environment based on Gamification elements
  • The use of a mobile app to motivate evidence-based oral hygiene behaviour
  • The human-computer interaction handbook
  • The Effects of Gamification and Oral Self-Care on Oral Hygiene in Children: Systematic Search in App Stores and Evaluation of Apps
  • Mobile apps for oral health promotion:content review and heuristic usability analysis
    Tiffany, B. [2018]
  • MDA: A formal approach to game design and game research
    Hunicke, R. [2004]
  • Keep on brushing : a longitudinal study of motivational text messaging in young adults aged 18–24 years receiving work and income support
  • Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps
  • From game design elements to gamefulness: Defining Gamification
  • Factors related to children’s tooth-brushing at different ages: an application of the theory of planned behavior
    Lee, J. [2021]
  • Examining children’s reading performance and preference for different computer-displayed text
  • Engaging children with educational content via Gamification
    Nand, K. [2019]
  • Design for Kids Based on Their Stage of Physical Development
  • Children’s UX: Usability Issues in Designing for Young People
  • Audio games as educational tools: Design principles and examples
  • 2020 어린이 미디어이용조사 (ISBN 978-89-5711-602-9)
  • 2018년도아동구강건강실태조사. (승인번호 제 117051호)