학습자생성 퀴즈 및 질문 활용 영문독해 수업이 대학생의 메타인지, 학습몰입, 영어학습에 대한 인식에 미치는 영향

논문상세정보
' 학습자생성 퀴즈 및 질문 활용 영문독해 수업이 대학생의 메타인지, 학습몰입, 영어학습에 대한 인식에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • English Reading
  • Learning Engagement
  • Student-generated Questions
  • Tertiary Education
  • meta-cognition
  • 대학교육
  • 메타인지
  • 영문독해
  • 학습 몰입
  • 학습자생성질문
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,420 0

0.0%

' 학습자생성 퀴즈 및 질문 활용 영문독해 수업이 대학생의 메타인지, 학습몰입, 영어학습에 대한 인식에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 협동적 읽기쓰기 통합학습이 영어 독해력과 독해 메타 인지에 미치는 영향
    정길정 [2006]
  • 한국 대학생들의 영어독해에 대한메타인지 인식과 독해전략 사용에 관한 연구
    최숙자 [2013]
  • 학습자질문중심 수업이 예비영어교사의 자기주도학습능력, 학업적 자기효능감 및 자아개념에 미치는 영향
    성귀복 [2020]
  • 학습몰입, 학교몰입, 학교 지원의 만족도,학습지속의향에 대한 예측력 검증
    주영주 [2012]
  • 학생 질문 강화 수업의 효과 분석
    박홍문 [2008]
  • 프로젝트학습 경험이 대학생 핵심역량과 학습몰입에 미치는 효과
    홍효정 [2020]
  • 질문생성 과업이 EFL 학습자의 메타인지 읽기 전략 사용에 미치는 영향
    박가영 [2020]
  • 진로결정과 자기주도학습, 학습몰입, 학습성과 인식의 관계 구조분석
    신소영 [2014]
  • 중학생의 학생 상호 질문 생성 수업이 학업 성취도 및 수업 인식에 미치는 효과 - 중학교 3학년 생물 [세포분열] 단원을 중심으로 -
    정은영 [2010]
  • 읽기 후 질문 만들기 활동이 한국 중학생의 영어 읽기 능력향상 및 정의적 측면에 미치는 영향
    한소영 [2017]
  • 일반물리학 강좌에서 자기질문 전략이 대학생의 메타인지 능력에 미치는 영향
    방유경 [2016]
  • 온라인 학습에서 학습몰입요인, 몰입수준, 학업성취 간의 관련성 탐구
    박성익 [2006]
  • 온라인 수업의 학습성과에 대한 자기주도학습, 수업의 질, 학 습몰입의 예측력 탐색
    박민정 [2021]
  • 영어 독해 전략 지도가 학습자 독해 성취도 향상과 메타인지 전략 사용에 미친 영향
    정지원 [2013]
  • 상호동료 질문생성(RPQ) 수업이 고등학생의 유전개념 이해와 메타인지에 미치는 효과
    김상미 [2013]
  • 사이버대학생의 학습성과에 대한 학습자 동기, 교수실재감, 학습몰입의 예측력 검증
    이정민 [2011]
  • 비구조화된 과제에서 질문기법의 활용이 대학생의 문제해결과 메타인지전략의 전이에 미치는 영향
    변현정 [2016]
  • 문제생성훈련 수업이 중학생의 메타인지와 자기효능감 및 문제 수준에 미치는 영향
    류수진 [2011]
  • 메타인지 촉진 수업이 대학생의 학업성취도, 메타인지, 내적동기 및 자아효 능감에 미치는 효과
    김혜진 [2017]
  • 메타인지 능력과 자기 주도적 학습능력간의 관계 분석
    홍채진 [2011]
  • 메타인지 강화 전략이 창의적 문제 해결력 신장에 미치는 효과
    송주연 [2017]
  • 또래 튜터링 질문 생성 전략이 비판적 사고력과 학업성취도에 미치는 영향
    최인숙 [2008]
  • 대학생의 학업적 자기효능감및 메타인지가 학업성취에 미치는 영향
    김랑세 [2020]
  • 대학생의 학습역량 및 자기효능감과 학습몰입 간의 구조적 관계
    조혜영 [2022]
  • 대학생의 성취동기, 학업적 정서조절, 자기주도 학습능력, 학습몰입 간의 구조적 관계
    방희원 [2019]
  • 대학 이러닝 학습자의 완벽주의, 자기효능감, 몰입, 학업성취도 및 만족도와의 관계
    송윤희 [2014]
  • 고등학생의 영어 독해 문항 출제 과정 및 인식에 대한 탐색
    최준영 [2017]
  • Visitors flow experience while browsing a web site : Its measurement, contributing factors and consequences
  • Using the web the encourage student-generated questions in large-format introductory biology classes
  • The value of student engagement for higher education quality assurance
    Coates , H. [2005]
  • The question is the answer
    Ness, M. [2015]
  • The psychology of questions
  • The nature of metacognition: What do primary school problem solvers do?
    Wilson, J. [1998]
  • The metacognitive awareness listening questionnaire: Development and validation
  • The effects of reciprocal peer tutoring and group contingencies on the academic performance of elementary school children
  • Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy
  • Teaching and researching reading
    Grabe, W. [2002]
  • S대학교 재학생의 자기주도 학습과 대학생활 만족도 및 학업적 자기효능감 간의 구조적 관계: 교수학습지원센터의 자기주도 학습 프로그램 참여 횟수에 따른 다집단 분석
    최미순 [2019]
  • Student engagement in campus-based and online education
    Coates , H. [2006]
  • Student engagement and student learning : Testing the linkage
  • Structuring peer interaction to promote high level cognitive processing .
    King , A [2002]
  • Self-determination among adult chinese english language learners : The relationship among perceived autonomy support, intrinsic motivation, and engagement
    He, Y. C. [2009]
  • Scaffolding peer-questioning strategies to facilitate metacognition during online small group discussion
    Choi I [2005]
  • Relative effects of three questioning strategies in ill-structured, small group problem solving
    Byun, H. [2014]
  • Reciprocal peer tutoring : Re-examining the value of a co-operative learning technique to college students and instructors
  • Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice
    Grabe, W. [2009]
  • Psychology for language learning: Insights from research, theory and practice
  • Promoting self-regulation in science education: Metacognition as part of a broader perspective on learning
    Schraw, G. [2006]
  • Predicting high school students’ cognitive engagement and achievement : Contributions of classroom perceptions and motivation
  • Post-Reading Question-Generation Activities and Cooperative Learning in EFL Reading
    한소영 [2018]
  • New conceptual frameworks for student engagement research, policy, and practice
  • Metacognitive awareness and academic motivation : A cross-sectional study in teacher education context of Turkey
    Öz, H. [2016]
  • Metacognition, motivation and understanding
  • Metacognition and cognitive monitoring : A new area of cognitive - developmental inquiry
  • Making differences : A table of learning
  • L2 learners’ conceptions of academic reading and themselves as academic readers
    Ohata, K. [2014]
  • Flow: The psychology of the optimal experience
  • Facilitating elaborative learning through guided student-generated questioning
    King, A. [1992]
  • Development of adolescent reading comprehension in language 1 and language 2 : A longitudinal analysis of constituent components
  • Cognitive science and mathematics education
  • Cognitive engagement as a predictor of achievement
  • CELL교육과정 참여가 대학생의 학습몰입, 학습동기, 학업적자기효능감, 자기주도학습능력에 미치는 효과
    양재훈 [2020]
  • Awareness in reading : EFL Students’ metacognitive knowledge of reading strategies in an acquisition in poor environment
  • Assessing metacognitive awareness
    Schraw, G. [1994]
  • A measure of college student course engagement