교환학생 프로그램 유형이 참여 대학생의 세계시민성 성취 수준에 미치는 영향에 대한 혼합방법 연구: 교육적 경험의 매개 역할을 중심으로

' 교환학생 프로그램 유형이 참여 대학생의 세계시민성 성취 수준에 미치는 영향에 대한 혼합방법 연구: 교육적 경험의 매개 역할을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • exchange student program
  • international exchange
  • internationalization in higher education
  • mixedmethodresearch
  • student mobility
  • 고등교육 국제화
  • 교환학생 프로그램
  • 국제교류
  • 학생이동
  • 혼합 연구 방법
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
218 0

0.0%

' 교환학생 프로그램 유형이 참여 대학생의 세계시민성 성취 수준에 미치는 영향에 대한 혼합방법 연구: 교육적 경험의 매개 역할을 중심으로' 의 참고문헌

  • 해외자원봉사활동이 대학생의 세계시민의식과 다문화수용성에 미치는 영향
    강혜라 [2015]
  • 한국 사회 문화 재인식과 세계 속 자기 정체성 찾기―대학생 단기 해외연수 동기와 경험
    박소진 [2010]
  • 한국 대학생의 세계시민의식과 문화다양성태도 영향 요인
    김정화 [2010]
  • 통계청 E-나라지표
  • 질적연구법 실천: 수정판 근거이론 접근법의 모든 것(M-GTA: Modified Grounded Theory Approach)
  • 질적 연구방법의 이해
    유기웅 [2018]
  • 세계시민의식 구성요인 탐색 및 관련변인 분석
    지은림 [2007]
  • 세계시민교육이 자기성찰과 세계시민성에 미치는 영향
    이숙정 [2021]
  • 성인의 세계시민의식 영향요인에 대한 탐색적 연구
    박경희 [2016]
  • 서울 A대학 동남아시아 유학생의 학업 경험에 대한 탐색적 연구
    김지훈 [2013]
  • 동서대 캠퍼스 아시아 프로그램 참여 학생의 경험에 대한 이해: 공동생활과 공동교육과정을 중심으로
    김선주 [2016]
  • 대학효과 이론의 관점에서 본 교환학생 프로그램 참여 경험의 의미
    이수지 [2015]
  • 대학알리미 공시자료
  • 대학생의 해외 교환학생 프로그램 참여 효과에 대한 종단 분석
    전재은 [2017]
  • 대학생 발달의 관점에서 본 교환학생 프로그램 참여 경험의 의미
    이수지 [2014]
  • 단기 해외 체험에서 프로그램 구성 요인이 문화간 감수성 향상에 미치는 영향
    이선미 [2013]
  • 근거이론적 방법-현장 기반 이론 생성을 위한 질적 연구
    변기용 [2020]
  • 국제화교육프로그램 참여와 팬데믹을 대하는 태도가 대학생의 세계시민의식에 미치는 영향
    황희민 [2021]
  • 교환학생 프로그램을 통한 한국 대학생의 미국 대학 수업참여 경험의 의미
    김아람 [2015]
  • 교환학생 프로그램 참여학생의 경험에 대한 연구
    강미리 [2019]
  • 교환학생 프로그램 참여 대학생들의 교류 경험에 대한 질적 연구 : 중국 및 일본 대학과의 교류 프로그램을 중심으로
    이희영 [2012]
  • What kind of citizen? The politics of educating for democracy
  • What Does It Mean to be Globally Competent
    Hunter, B. [2006]
  • Theoretical Models of Culture Shock and Adaptation in International Students in Higher Education
    Zhou, Y. [2008]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research : conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron RM [1986]
  • The Long-term Personal and Professional Impacts of Participating in a Study Abroad Program
    DeGraaf, D. [2013]
  • The Impact of Study Abroad on Senior Year Engagement
  • The Impact of Study Abroad on Business Students’ Career Goals
    Orahood, T. [2004]
  • The Identification and Assessment of Intercultural Competence
  • The Handbook of Practice and Research in Study Abroad: Higher Education and the Quest for Global Citizenship
  • The Georgetown Consortium Project : Interventions for Student Learning Abroad
  • The Development of an Instrument to Measure Global-mindedness
    Hett, E. J. [1993]
  • The Context of ERASMUS: A Survey of Institutional Management and Infrastructure in Support of Mobility and Cooperation
    Maiworm, F. [1996]
  • Temporary Study Abroad : the Life of ERASMUS Students
  • Sustainable Supply Chain Management : A Modeling Perspective
  • Studying Abroad : The Role of College Students’ Goals on the Development of Cross Cultural Skills and Global Understanding
  • Study Abroad for Global Engagement : The Long-term Impact of Mobility Experiences
  • Study Abroad Levels : Toward a Classification of Program Types
    Engle, L. [2003]
  • Student Intercultural Proficiency from Study Abroad Programs
    Clarke, I. [2009]
  • Special Issue : Study Abroad in a New Global Century-Renewing the Promise, Refining the Purpose
  • Participation in Tertiary Study Abroad Programs : The Role of Personality
    Bakalis, S. [2004]
  • More is Better : The Impact of Study Abroad Program Duration
    Dwyer, M. [2004]
  • Mixed Methodology : Combining Qualitative and Quantitative Approaches
  • Long-term Career Impact and Professional Applicability of the Study Abroad Experience
  • Learning Outcomes of International Mobility at Two Dutch Institutions of Higher Education
  • Large-Scale Assessment of Student Attitudes after a Short-Term Study Abroad Program
    Chieffo, L. [2004]
  • Initial development and validation of the global citizenship scale
  • Global learning for all
  • Global Perspective Inventory: Survey questions
  • Global Perspective Inventory (GPI): Its Purpose, Construction, Potential Uses, and Psychometric Characteristics
  • Global Citizenship: What Are We Talking About and Why Does it Matter?
  • Global Citizenship-Towards a Definition
  • Global Citizenship and Higher Education : A Scoping Review of the Empirical Evidence
    Horey, D. [2018]
  • Factors Affecting the Global Mindedness of Extension Agents : Implications for Building Global Awareness of Extension Agents
  • Evaluation of the International 4-H Youth Exchange(IFYE)Program
  • Education for Global Citizenship and Social Responsibility (Progressive Perspectives: 1998-99 Monograph Series, 1[2])
  • Designing and Conducting Mixed Methoeds Research
  • Degree Mobility from the Nordic Countries : Background and Employability
  • Comparative Higher Education : Potentials and Limits
  • CAMPUS Asia 홈페이지
  • CAMPUS Asia 사업의 참여성과 분석 - 교육과정 인식 조사를 중심으로 -
    신현석 [2015]
  • Beyond Immediate Impact: Study Abroad for Global Engagement (SAGE)
  • Assessing Impact: Study Abroad at Two Institutions
  • Analysis of College Students’ Awareness and Educational Needs on Global Leadership Competency by Global Experience Levels
    Baik, E [2015]
  • ASEAN+3 국가 간 고등교육 협력 발전 동향 분석: 다자간 학생 이동 프로그램과 질 보장 이슈를 중심으로
    변기용 [2018]
  • AIMS 홈페이지
  • A Model of Global Citizenship: Antecedents and Outcomes
    Reysen, S. [2013]
  • A Guide to Outcomes Assessment in Education Abroad
  • A Guide to Outcomes Assessment in Education Abroad