감성지능에 따른 모바일 이모티콘 사용동기가 태도에 미치는 영향 - 자기노출의 조절효과를 중심으로 -

최우영 2022년
논문상세정보
' 감성지능에 따른 모바일 이모티콘 사용동기가 태도에 미치는 영향 - 자기노출의 조절효과를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Attitude
  • Self-disclosure
  • Use Motives
  • emotional intelligence
  • 감성지능
  • 사용동기
  • 자기노출
  • 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 감성지능에 따른 모바일 이모티콘 사용동기가 태도에 미치는 영향 - 자기노출의 조절효과를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 확장된 통합기술수용이론(UTAUT2)을 기반으로 프랜차이즈 분식점 키오스크 서비스에 대한 소비자 수용: 수줍음의 조절효과를 중 심으로
    김재현 [2020]
  • 혁신 기술의 사회적 수용에 대한 영향요인의 탐색 - 스마트 모빌리티(Smart Mobility)를 중심으로 -
    박상도 [2017]
  • 페이스북에서 브랜드 자기노출과 친밀감에 따른 커뮤니케이션 효과 차이 연구: 사회침투이론을 중심으로
    조수연 [2015]
  • 판매원의 감정부조화와 심리적⸳행동적 반응의 관계: 감정지능과 사회 적 지원의 조절효과를 중심으로
    김상희 [2008]
  • 코로나(COVID-19)로 인한 대인관계 변화와 대처경험에 대한 대학생의 인식
    이혜은 [2021]
  • 카카오톡 이모티콘 9주년 10억넘게 번 이모티콘 73개
  • 청소년의 자기통제력과 게임과몰입에 대한 연구: 게임효능감의 조절효과 검증
    강선경 [2021]
  • 이모티콘(Emoticon)의 표현 양상에 관한 연구
    김승연 [2012]
  • 이모티콘 사용동기, 플로우, 사회적 영향력이 이모티콘 사용태도 및 구매의도에 미치는 영향
    정보희 [2016]
  • 웨어러블 디바이스 사용의도에 관한 실증 연구: 수정된 기술수용모델을 중심으로
    정지연 [2017]
  • 온라인 서포트 커뮤니티에서의 인지된 익명성: 계층적 개념구조와 공적인 자기노출에 미치는 영향
    윤해진 [2006]
  • 업무용 SNS 스트레스가 사용자저항을 통해 SNS 자기노출에 미치는 영향
    남은우 [2021]
  • 스토리텔링 이모티콘 유형의수용자 태도 및 구매 의도에 관한 연구 : 독특성 욕구를 중심으로
    유은제 [2019]
  • 사고가 시각을 바꾼다: 조절 초점에 따른 소비자 감성기반 웹 스타일 평가 모형 및 추천 알고리즘 개발
    김건우 [2018]
  • 미술 감상 교육 개선안 : 중학교 교과서 감상단원 중심으로
    구본희 [2006]
  • 미디어 이용 동기, 개인적 성향, 인지된 개혁의 특성이 1인 방송 시청에 미치는 영향: ‘이용과 충족’ 이론과 ‘개혁의 확산’ 이론을 중심으로
    한영주 [2019]
  • 미니홈피에서 나타나는 대학생들의 자기노출 및 이에 영향을 주는 요인들에 관한 연구
    이재신 [2008]
  • 문자메시지의 이모티콘 활용에 대한 관한 연구: 이용동기와 사회적 현존감의 상관성을 중심으로
    황하성 [2008]
  • 모바일 헬스케어 앱의 지속사용의도에 미치는 심리적 요인의 영향 연구
    이이삭 [2017]
  • 모바일 앱 이용에 영향을 미치는 요인 :-플로우 이론과 통합기술수용모형을 바탕으로-
    김영채 [2013]
  • 모바일 메신저 이모티콘을 통한 커뮤니케이션에 관한 연구 -라인을 중심으로-
    김호 [2017]
  • 모바일 메신저 보안인식과 보안의도를 통한 개인정보 보호행동에 미치는 영향 - 자기결정성 이론을 중심으로 -
    민경은 [2016]
  • 메시지 해석에 이모티콘이 미치는 정서적 효과 - 휴대전화 문자 메시지 상황을 중심으로
    안원미 [2010]
  • 만 인스타그램 이용자들의 이용형태와 자기표현 성향 및 삶의 만족도 간의관계
    강우림 [2018]
  • 구성원들의 부정적 감정, 전염성이 높다
    송주헌 [2012]
  • 감성지능이 소비자 혁신성에 미치는 영향 - 감각추구성향과 인지욕구를 중심으로 -
    박유식 [2011]
  • 감성지능과 고객지향성이 영업성과에 미치는 영향: 텔레마케팅 보험설계사를 대상으로
    유혜은 [2020]
  • Why Do People Play On-Line Games? An Extended TAM with Social Influences and Flow Experience
    Hsu, C. [2004]
  • What is emotional intelligence?
  • Useracceptance of computer technology: acomparison of two theoretical models
    Davis, F. D [1989]
  • Understanding information systems continuance : A n expectation confirmation model
  • Understanding Online Business Simulation Games : The Role of Flow Experience, Perceived Enjoyment and Personal Innovativeness
  • Towards an Understanding of the Behavioral Intention to Use 3G Mobile Value-Added Services
    Kuo, Y. [2009]
  • The effect of flow experience on mobile SNS user’s loyalty
    Zhou, T. [2010]
  • The Nonverbal Communication Functions of Emotions in Computer Mediated Communication
    Lo, S. [2008]
  • The Influence of Usage Behavior and Motivation of Taiwanese Instagram Brand Accounts on Flow and Brand Attitude : The Moderating Effect of Self-disclosure, A Cultural Characteristic of Taiwan
    허명심 [2021]
  • The Factors Motivating Empathic Responses of Women in their 30s and 40s: Focusing on Kakao Story
    강민정 [2016]
  • The Effects of Self-disclosure on Instagram on Subjective Well-being: Roles of Narcissism and Positive Feedback
    신선화 [2020]
  • The Effects of Personality Traits and Motivations on Utilization of Graphical Emoticon in Mobile Messenger: Focusing on KakaoTalk
    이성준 [2015]
  • The Effects of Perceived Usefulness and Perceived Enjoyment on Smartwatch Adoption and the Moderating Role of Consumer Inertia
    이진명 [2018]
  • The Effects of Learning Transfer on Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use in Enterprise e-Learning - Focused on Mediating Effects of Self-Efficacy and Work Environment -
    박대범 [2018]
  • The Effect of Leader and Follower Emotional Intelligence on Performance and Attitude : An Exploratory Study
    Wong, C. [2002]
  • The Cambridge handbook of personal relationships
    Greene, K. [2006]
  • SNS 피로가 사용중단 의도에 미치는 영향에 대한 자기공개 욕구의조절효과에 관한 연구
    신용재 [2017]
  • SNS flow, SNS Self-Disclosure and Post Hoc Interpersonal Relations Change : Focused on Korean Facebook user
    Kwak, K. T. [2014]
  • Predicting the Intention to Use Mobile Healthcare Application: Applying Extended Technology Acceptance Model(TAM)
    임정원 [2021]
  • Personal Capital and Emotional Intelligence : An Increasingly Important Intangible Source of Economic Growth
  • Perceptions of SelfDisclosure in Initial Interaction
  • Perceived usefulness , perceived ease of use , and user a cceptance of information technology
  • Perceived Homophily by the Degree of Self Disclosure among SNS Users
    전범수 [2012]
  • Leadership in Organizations
    Yukl., G [2002]
  • Frames of mind : The theory of multiple intelligences
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace 1
  • Exploring the Potential Effects of Emoticons
  • Emotional intelligence, leadership effectiveness, and team outcomes
  • Emotional intelligence
  • Emotional Intelligence
    Salovey, P. [1990]
  • Effects of Self-disclosure on Relational Intimacy in Facebook
    Park, N. [2011]
  • Effects of Self-Presentation and Privacy Concern on an Individual's Self-Disclosure : An Empirical Study on Twitter
    이새봄 [2012]
  • Effects of Emoticon-based Messenger for Collaborative viewing of TV Programs
    정문열 [2007]
  • Close Encounters: Communicatio in Relationships
  • An investigation into the antecedents of organizational citizenship behaviors in a personal selling context
  • A Study on the Intention to Use Al-based Mobile Sports through the Expanded Technology Acceptance Model
    류민아 [2022]
  • A Study on the Attitudes and Intent of the Inhabitants of Storytelling Emoticons -Focusing on the need for uniqueness-
    임선경 [2019]
  • A Meta-Anaysis of the Technology Acceptance Model : Inverstigating Subjective Norm and Moderation Effects