기업의 사회적 책임에 관한 조직 구성원의 인식: 2030 조직구성원을 중심으로

' 기업의 사회적 책임에 관한 조직 구성원의 인식: 2030 조직구성원을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Employee Relations
  • MZ Generation
  • MZ세대
  • csr
  • employee
  • in-depth-interview
  • internal communication
  • 기업의 사회적 책임
  • 심층 인터뷰
  • 조직구성원
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 기업의 사회적 책임에 관한 조직 구성원의 인식: 2030 조직구성원을 중심으로' 의 참고문헌

  • 통계로 바라보는 세상 이야기…뉴노멀시대, 대한민국의 변화와 이슈
  • 키워드는 수평적 소통…조직보다 개인·확실한 보상·워라밸 중시, 지위고하 불문 할 말 하고 SNS 통해 연대
  • 코로나19로 인한 식품 소비행태 변화분석: MZ세대를 중심으로
    이홍승 [2021]
  • 취준생이 기대하고 직장인이 원하는 회사생활
  • 최근 고용동향으로 본 일자리 정책 방향
    이강진 [2011]
  • 조직구성원에게 인식된 기업의 사회적 책임, 기업명성 그리고 조직몰입
    강소라 [2017]
  • 소비자가 지각하는 CSR 활동과 신뢰, 고객 충성도 및 구매의도 간의 구조적 관계
    이준섭 [2015]
  • 내부 고객의 CSR 참여가 직무 만족과 고객지향성에 미치는 영향 : 내부 브랜드 동일시의 매개효과를 중심으로
    전주언 [2019]
  • 기업의 사회적 책임활동(CSR) 관련 연구들에 대한 검토 및 향후 연구방향
    김선화 [2013]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)이 조직 구성원의 조직몰입과 조직시민행동에 미치는 영향에 관한 연구
    박혜원 [2011]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)성과와 회계성과와의 관계 : U형 관계 모형을 중심으로
    김소정 [2015]
  • 기업의 CSR활동과 내부 구성원의 태도: 절차공정성의 조절효과를 중심으로
    이현수 [2019]
  • “성과급 근거 뭐냐” 대표에 돌직구. MZ세대에 당황한 기업
  • `` Company Advertising with a Social Dimension : The Role of Noneconomic Criteria
  • Work values and beliefs of ‘Generation X’ and ‘Generation Y’
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
  • When do social sponsorships enhance or dilute equity? Fit, message source, and the persistence of effects
  • What do we mean by corporate social responsibility? Corporate Governance
    Moir, L. [2001]
  • To leave or not to leave:The effects of perceptions of organizational justice on employee turnover intention via employee-organization relationship and employee job engagement
    Kang, M. [2019]
  • The role of corporate social responsibility(CSR)and internal CSR communication in predicting employee engagement : Perspectives from the United Arab Emirates(UAE)
    Duthler, G. [2018]
  • The role of brand/cause fit in the effectiveness of causerelated marketing campaigns
  • The relationship between perceived corporate social responsibility and employee-related outcomes : A meta-analysis
    Paruzel, A. [2021]
  • The publics’ view s of corporate responsibility 2003. White Paper Series
  • The multiple socialization of organization members
  • The making of an industry : Electricity in the United States
  • The emergence of corporate social responsibility in Chile : The importance of authenticity and social networks
    Beckman, T. [2009]
  • The Role of Corporate Social Responsibility in Strengthening Multiple Stakeholder Relationships: A Field Experiment
    Sen, S. [2006]
  • The Relationship Between Social and Financial Performance : Repainting a Portrait
  • Talking about CSR matters : Employees’ perception of and reaction to their company’s CSR communication in four different CSR domains
  • Social image concerns and pro-social behavior (No. 3771)
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen , H.R [1953]
  • Selection and self : Selection as a social process
    Herriot, P. [2002]
  • Sales force reactions to corporate social responsibility : Attributions, outcomes, and the mediating role of organizational trust
  • Research methods in cultural anthropology
  • Qualitative data analysis: An expanded sourcebook
  • Performance appraisal process research in the 1980s: What has it contributed to appraisals in use?
  • Millennials in the workplace: A communication perspective on millennials’ organizational relationships and performance
  • Millennials are the largest gene. Pew Research Center
  • Millennial workforce International Journal of Service Industry Management.: Communicating and multitasking
  • Maximizing business returns to corporate social responsibility(CSR) : The role of CSR communication
    Du, S. [2010]
  • MZ 세대, 10명 중 3명은 1년 안에 회사떠난다
  • LG유플러스, ‘MZ세대’와 통(通)하라… ‘리버스 멘토링’ 확대 실시
  • Investigating stakeholder theory and social capital : CSR in large firms and SMEs
    Russo, A. [2010]
  • Internal communication : Definition, parameters, and the future
  • Generational Differences in the Workplace: A Review of the Evidence and Directions for Future Research
    Lyons, S [2014]
  • Generating global brand equity through corporate social responsibility to key stakeholders
    Torres, A. [2012]
  • Firm Reputation and Applicant Pool Characteristics
  • Factors of internal corporate social responsibility and the effect on organizational commitment
    Mory, L. [2016]
  • Examining the link between corporate social responsibility and human resources : Implications for HRD research and practice
    Jang, S. [2020]
  • Examining the internal aspect of corporate social responsibility(CSR) : Leader behavior and employee CSR participation
  • Employee communication: The comprehensive manual for those who communicate with today’s employees
  • Edelman trust barometer: Trust at work and implications for employee experience
  • Edelman trust barometer 2016
  • Doing better at doing good : When, why, and how consumers respond to corporate social initiatives
  • Does doing good always lead to doing better? Consumer reactions to corporate social responsibility
    Sen, S. [2001]
  • Designing qualitative research
  • Culture and consumption : A theoretical account of the structure and movement of the cultural meaning of consumer goods
  • Corporate social responsibility reputation effects on MBA job choice
  • Corporate social responsibility practices, corporate identity, and purchase intention : A dual-process model
    David, P. [2005]
  • Corporate social responsibility andemployee-company identification
    Kim, H. R [2010]
  • Corporate social responsibility : A three-domain approach
  • Corporate social responsibility : A process model of sensemaking
    Basu, K. [2008]
  • Corporate Social Responsibility : Whether or How ?
  • Community oriented corporate social responsibility: Consumer evaluation of community attachment
  • Collected papers II: Studies in social theory, 15
    Schutz, A. [1976]
  • Charitable programs and the retailer : do they mix
  • CSR은 MZ세대 조직 구성원과의 커뮤니케이션에서 어떤 역할을 하는가? CSR 효과의 세대 간 차이 분석을 중심으로
    정혜승 [2022]
  • CSR에 대한 이해관계자의 요구와 기업의 기대가 CSR활동에 미치는 영향 분석
    권순원 [2009]
  • CSR신뢰가 고객충성도에 미치는 영향에 관한 이중매개효과모형: CSV인식과 기업태도, 소비자-기업 동일시의 역할
    윤각 [2014]
  • CSR, 소비자기반 브랜드자산, 기업 재무성과 관계: 소비자기반 브 랜드자산의 매개효과를 중심으로
    유재미 [2017]
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 [2012]
  • CSR 활동에 대한 조직 구성원의 인식이 커뮤니케이션 행동에 미치는 영향
    정혜승 [2018]
  • CSR practices and consumer perceptions
  • Building the theoretical puzzle of employees’ reactions to corporate social responsibility : an integrative conceptual framework and research agenda
    De Roeck, K [2018]
  • Breaking down the wall of codes : Evaluating non-financial performance measurement
  • Are millennial employees changing how managers manage
  • An examination of employee reactions to perceived corporate citizenship 1
  • A three dimensional conceptual model of corporate social performance
  • A theoretical framework for monetary analysis
  • 2020 세대별 워킹 트렌드
  • 2016년 신입사원 채용실태 조사
  • "성공적 CSR 활동의 전제조건으로서의 CSR 활동에 대한 공중의 인지"
    김효숙 [2010]