신뢰가 동네공동구매 플랫폼의 지속사용의도에 미치는 영향: 위챗 미니프로그램 사용자를 중심으로

논문상세정보
' 신뢰가 동네공동구매 플랫폼의 지속사용의도에 미치는 영향: 위챗 미니프로그램 사용자를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Community Group-Buying
  • Platform Attachment
  • Platform Continuous Use Intention
  • Trust-Building Model
  • Wechat Mini-Program
  • 동네공동구매
  • 신뢰구축모델
  • 위챗 미니 프로그램
  • 플랫폼 애착
  • 플랫폼 지속사용의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 신뢰가 동네공동구매 플랫폼의 지속사용의도에 미치는 영향: 위챗 미니프로그램 사용자를 중심으로' 의 참고문헌

  • 클라우드 컴퓨팅 환경에서의 프로젝트 수행 성과에 관한 연구 : GoogleDocs 사용 경험을 중심으로
    우혁준 [2011]
  • 코로나19를 맞아 더 활발해진 중국의 지역 공동구매
  • 지역사회 공동구매 운영자의 특성이 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구-위챗의 지역사회 공동구매를 중심으로-
    주림 [2021]
  • 전자상거래의 소비자 만족도 평가에 관한 연구
    이환범 [2005]
  • 온라인 오픈마켓 플랫폼을 통한 지속구매의도: 구매과정에서의 지각된 가치의 다차원적 접근과 거래만족을 중심으로
    김미리 [2019]
  • 소셜커머스의 구매의도에 영향을 미치는 소셜커머스의 특성 및 관계 품질에 관한 연구
    오은해 [2014]
  • 사회적 현존감(Social Presence) 측정도구 개발에 관한 탐색 적 연구: 인스턴트 메신저의 이용 사례를 중심으로
    황하성 [2007]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향:커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    성영신 [2004]
  • 모바일 앱 마켓에서 브랜드 인지도, 지각된 전환비용, 이용자 충성도가 모바일 앱 구매의도에 미치는 영향: 구매 경험 조절 효과
    김유정 [2015]
  • 모바일 게임 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    서보밀 [2005]
  • 명품관광 인식과 지각된 가치가 브랜드 태도 및 행동의도에 미치는 영향
    강병찬 [2012]
  • 라이브 커머스 소비자의 시청의도 및 구매의도에 영향을 미치는 요인: 중국 타오바오 플랫폼을 중심으로
    김소담 [2021]
  • 도시 브랜드 개발을 통한 도시 이미지 구축에 대한 연구 -‘메디시티 대구’를 사례로-
    윤옥경 [2011]
  • 국내 소비자들의 비트코인 사용 의도에 영향을 미치는 요인 연구
    신동희 [2016]
  • 고객가치 Co-creation 행동이 고객의 명성, 플랫폼 신뢰와 구매 의도에 미치는 영향: 공동창출 정도의 조절 효과
    박영근 [2017]
  • 개인방송 먹방채널의 콘텐츠 품질 및 크리에이터 속성이 시청자 만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 정교화가능성 모형을 기반으로
    김지선 [2019]
  • Workplace culture emotional intelligence and trust in the prediction of workplace outcomes
  • When social media met commerce: A model of perceived customer value in group-buying
    Lee, Y. -K. [2016]
  • What makes you feel attached to smartwatches? The stimulus-organism-response (S-O-R) perspectives
    Cho, W. -C. [2018]
  • Understanding Dynamics between Initial Trust and Usage Intentions of Mobile Banking
    Kim, G [2009]
  • Trust and e-commerce : A study of consumer perceptions
  • The ties that bind: Measuring the strength of consumers’ emotional attachments to brands
    Thomson, M. [2005]
  • The role of brand awareness on brand image, perceived quality and effect on risk in create brand trust
    Cakmak, I. [2016]
  • The impact of initial consumer trust on intentions to transact with a web site:a trust building model
  • Structural equation mod-els with unobservable variables and measurement error : Algebra and statistics
    Fornell, C. [1981]
  • Specialized think-tank for the government innovation and development platform for the industry
  • Some thoughts on the development of new retail model of community group buying
    Yan, J. [2019]
  • Role of trust in e-business success
  • Retail new windfall : Community group buying business model analysis research
    Wang, X. [2019]
  • Research on the transformation and upgrading path of commerce circulation supply chain in the context of community group purchase
    Zhou, J. [2022]
  • Research on the optimization strategy of cold chain logistics of fresh products in community group purchase
    Liu, Y. [2021]
  • Research on the business model of fresh food e-commerce O2O community store in the context of new retail
    Liu, Y. [2019]
  • Research on community group purchasing supply chain model in the context of new retail
    Zhao, S. [2021]
  • Research on community group purchase operation mode in the context of new retail
    Zhang, W. [2019]
  • Research on community group purchase operation mode and optimization strategy
    Xin, X. [2020]
  • Research on community group purchase model of agricultural and sideline products based on acquaintance network
    Wang, S. [2022]
  • Psychometric Theory
  • Measuring the quality of online shopping experience of customers on B2C social e-commerce platforms and empirical study
    Wang, Y. [2021]
  • Measuring Information System Service Quality : SERVQUAL from the other side
    Jiang J. J. [2002]
  • Incentive mechanism of community group purchasing supply chain under asymmetric information
    Zhang, J. [2021]
  • In Airbnb we trust: Understanding consumers’ trust-attachment building mechanisms in the sharing economy
  • How attachment affects user stickiness on live streaming platforms : A socio-technical approach perspective
    Li, Y. [2021]
  • Guanxi revisited : An exploratory study of familiar ties in a Chinese workplace
    Luo, J. -D. [2011]
  • Fresh produce community group buying development analysis
    Hu, L. [2020]
  • Exploring the operation mechanism of community group purchase model based on WeChat ecology
    Geng, S. [2020]
  • Exploring the factors influencing the willingness to use group purchasing in rural communities based on technology acceptance model
    Yin, X. [2022]
  • Distrust and trust in B2C e-commerce: Do they differ?
  • Consumers and Their Brands : Developing Relationship Theory in Consumer Research
  • Consumer trust in B2C e-Commerce and the importance of social presence : Experiments in e-Products and e-Services
    Gefen, D. [2004]
  • Challenges and countermeasures of community group buying model in the context of new retail
    Peng, B. [2020]
  • C2C 공유경제 서비스 참여자 간의 비대칭적 플랫폼 참여의도
    신건호 [2017]
  • Assessing construct validity in organizational research
  • Analysis of the development of the business model of social e-commerce community group purchase
    Gu, Y. [2021]
  • Analysis of market competitiveness of community group buying model under new retail competition
    Wu, X. [2019]
  • An empirical analysis of the antecedents of electronic commerce service continuance
  • An analysis of the current situation of the supply chain of community group buying
    Cao, Y. [2021]
  • An Odyssey into Virtual Worlds : Exploring the Impacts of Technological and Spatial Environments on Intention to Purchase Virtual Products
    Animesh, A. [2011]
  • A study of factors influencing consumers’ willingness to use community group purchasing based on perceived value
    Guo, N. [2022]
  • A study of consumer community group buying integrating SOR and commitment trust theory
    Li, Q. [2020]