정당과 정치인의 이미지 일치성이 유권자의 정당 충성도에 미치는 영향: 정치인 평판의 조절효과를 중심으로

논문상세정보
' 정당과 정치인의 이미지 일치성이 유권자의 정당 충성도에 미치는 영향: 정치인 평판의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Congruence
  • Image Congruency
  • Party Loyalty
  • Politician Reputation
  • reputation
  • 이미지 일치성
  • 정당 및 정치인 이미지
  • 정당 충성도
  • 정치인 평판
  • 평판
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
314 0

0.0%

' 정당과 정치인의 이미지 일치성이 유권자의 정당 충성도에 미치는 영향: 정치인 평판의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국 대통령 선거에서 정치효능감, 미디어를 이용한 정치참여와 후보자의 이미지에 관한 연구
    남인용 [2013]
  • 평판 분야의 국내 연구에 대한 내용분석: 국내 학술지의 연구대상 및 방법론을 중심으로(1997-2013년)
    김대영 [2014]
  • 지방자치단체장의 평판과 정치적 신념일치가 투표의도에 미치는 영향 : 광역시장에 대한 재투표를 중심으로
    엄혜진 [2014]
  • 지각된 사회적 평판의 구성요소:진화심리학적 추론
    한성열 [2006]
  • 정치인의 이미지가 유권자의 후보자 선택에미치는 영향 - 미국 대통령 예비선거 과정을 중심으로 -
    박선영 [2016]
  • 정치인의 이미지 형성에 관한 실험연구:2차 의제설정 이론의 검증과 확장
    최영재 [2004]
  • 정치인의 이미지 관리 : 언어 및 비언어 메시지를 중심으로
    최영재 [2006]
  • 정치인의 비언어적 행위와 이미지 형성눈물 효과에 관한 실험 연구
    최영재 [2005]
  • 정치인 이미지와 투표참여의 관계연구: SNS활동, 의사결정, 병리현상을 중심으로
    구자현 [2016]
  • 정치인 이미지 형성에 관한 연구 : 강금실과 오세훈의 이미지 비교를 중심으로
    장윤희 [2006]
  • 정책브랜드 평가가 정책 주체에 대한 태도에 미치는 영향에 관한 연구 : 2018년과 2020년의 연도별 비교를 중심으로
    최지혜 [2021]
  • 정보의 불일치성과 정치인의 이미지 변화-홍보에 따른 정치인 스키마 변화를 중심으로
    김영수 [2000]
  • 이미지메이킹의 이론과 실제
    김경호 [2009]
  • 은행의 서비스품질이 고객만족, 고객신뢰 및 고객충성도에 미치는 영향 : 중국진출 국내은행을 중심으로
    윤성환 [2010]
  • 온라인과 SNS 사용이 정치참여에 미치는 효과 : 대인간 대화와 정치 효능감을 매개 변수로
    김은이 [2013]
  • 스포츠선수 평판과 스폰서십에 관한 연구 : 프로골프선수의 평판지수 측정을 중심으로
    안재한 [2012]
  • 브랜드는 커뮤니케이션이다
    최원주 [2005]
  • 브랜드 관리
    김유경 [2010]
  • 무인점포 환경적 특성 및 이용고객 개인적 특성이 소비자경험, 만족 및 충성도에 미치는 영향: 무인편의점을 중심으로
    김제범 [2020]
  • 디지털 시대의 브랜드 이해 : 커뮤니케이션 환경의 변화와 브랜드 전략
    김유경 [2018]
  • 도시평판 결정요인이 도시평판, 지역공동체 의식, 거주만족, 충성도에 미치는 영향
    강애양 [2011]
  • 도시 평판과 브랜드 경험 가치, 재방문의도의 관계성 연구: 제주도의 사례를 중심으로
    안가영 [2022]
  • 대통령의 평판요인에 관한 연구 : 이해관계자의 일체감과 충성도를 중심으로
    심인 [2012]
  • 대통령 후보의 텔레비전 토론이 후보 이미지 변화에 미치는 효과: 제16대 대통령선거 후보토론회 패널 조사 연구
    이강형 [2004]
  • 대통령 선거 포스터에 나타난 정치인 이미지에 관한 연구
    김지우 [2015]
  • 대장동 의혹·정권교체 벽 넘지 못한 이재명
  • 뉴스 앵커의 평판이 프로그램의 신뢰도와 만족도에 미치는 영향 : 지상파TV 3사 메인 뉴스프로그램을 중심으로
    박흥식 [2008]
  • 기업평판과 CEO평판의 효과모델 연구 : 삼성과 SK를 중심으로
    한은경 [2005]
  • 기업명성과 브랜드 자산의 관계에 관한 연구: 기업명성이 브랜드 자산에 미치는 영향을 중심으로
    이효복 [2011]
  • 개인 및 단체의 선거운동에 대한 정치관계법 연구
    이재술 [2011]
  • 尹 49% vs 李 38.3%…'尹·安 원팀' 10.7%포인트 앞선다
  • `` Whence Consumer Loyalty ''
  • Why satisfied customers defect
  • What's in a name? Reputation building and corporate strategy
  • Value creation: The power of brand equity
    Neal, W. D. [2008]
  • The strategic analysis of intangible resources
  • The role of image congruency and corporate reputation on image transfer and sponsorship effectiveness
    Shin, Y. E. [2015]
  • The image and the vote: Manipulating voters’ preferences
  • The formation and modification of voters’impressions of the 1980 presidential candidates
  • The eye of the beholder: The role of corporate reputation in defining conversations
  • The Handbook of Social Psychology
  • TV토론에서 정치인의 비언어적 요소가 이미지, 투표의사에 미치는 영향
    송석화 [2009]
  • Strengthening the satisfaction-profit chain
  • Service loyalty: Accounting for social capital
    Jones, T. [2012]
  • Sensitivity of image profile and image clarity measures to change: Nixon through Watergate
    Mudd, S. [1976]
  • Self‐congruity, brand attitude, and brand loyalty: A study on luxury brands
    Liu, F. [2012]
  • Self-Concept in Consumer Behavior: A Critical Review.
  • Schematic assessments of presidential candidates
  • Reputation: Realizing value from the corporate image
  • Reputation, scandal, and puzzle of immunity: The role of personality trails and party affiliation
    Capelos, T [2002]
  • Reputation management: CEO reputation
  • Relationship quality as a predictor of B2B customer loyalty
  • Political Communication Yearbook 1984
  • Personal reputation: Effect of upward communication on impression about new employees
  • Personal qualities in presidential images: The contribution of the press
  • Members identification with multiple identity organizations
    Foreman, P. [2002]
  • Managing your corporate image
  • Managing the multiple identities of the corporation
  • Managing reputational risk: Curbing threats, leveraging opportunities
    Rayner, J. [2003]
  • Managing blame: An experimental investigation into the effectiveness of political account
    McGraw, K. [1991]
  • Images and voters’ decision-making processes
    Nimmo, D. [1974]
  • Image, issues, and ideology: The processing of information about political candidates
    Wyer, S. T. [1991]
  • Image and substance: From symbolic to behavioral relationships
  • Ideology in the 1972 election: Myth or reality rejoinder
    Miller, A. [1972]
  • How does the self congruity with the luxury brands and emotional brand attachment affect brand loyalty: Moderating effects of self-construal
    Ahn, G. [2015]
  • Helping crisis managers protect reputational assets
  • Gender dimensions of brand personality
  • Fame and fortune: How successful companies build winning reputations
  • Emotional brand attachment and brand personality: The relative importance of the actual and the ideal self
    Malӓr, L. [2011]
  • Emotion and adaption
  • Effect of partisanship on the perception of political candidates
  • Dimensions of brand personality
  • Dimensions for evaluation the accept ability of message source
  • Customer loyalty : Toward an integrated conceptual framework
    Dick, A. S. [1994]
  • Creating corporate reputations
  • Corporate reputation: Seeking a definition
    Gosti, M. [2001]
  • Corporate image management: A marketing discipline for the 21st century
    Howard, S. [1998]
  • Converting image into equity
    Biel, A. L. [1993]
  • Comparing corporate reputation: League table, quotients, benchmarks, or case studies?
  • Company image and reality: A critique of corporate communications
  • Candidates and their images: Concepts, methods, and findings
  • CEO이미지의 요인구조 및 척도개발에 관한 연구-우리나라 기업의 PR, 광고, 그리고 마케팅실무자에 대한 실증적 연구를 중심으로
    이경렬 [2005]
  • CEO capital: A guide to building CEO reputation and company success
  • Brand Loyalty Measurement and Management
    Jacoby, J. [1978]
  • Antecedents and consequences of personal reputation
    Zinko, R. [2007]
  • After Samuelson who needs Adam Smith?
  • A study of the influence of image congruence on consumer choice
  • 2007년 대통령선거 기간 중 TV토론이 유권자의 정치인 이미지와 투표행위에 미치는 영향에 관한 연구
    송종길 [2010]
  • 18대 대통령선거 후보 이미지에 대한 대학생 유권자의 공유개념도 - 은유추출기법(ZMET)을 적용하여
    마정미 [2012]