연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석
김지은
2022년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김지은
제어번호
108279885
학술지명
현대영어교육
권호사항
Vol. 23 No. 3 [ 2022 ]
발행처
현대영어교육학회
자료유형
학술저널
수록면
24-32 ( 9쪽)
언어
Korean
출판년도
2022
등재정보
KCI등재
판매처
주제어
metaverse/group project/English education
메타버스/그룹프로젝트/영어교육
참고문헌( 27)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 ...
' 메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
metaverse/group project/English education
메타버스/그룹프로젝트/영어교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
metaverse/group project/Engli ...
1
0
0.0%
메타버스/그룹프로젝트/영어교 ...
1
0
0.0%
계
2
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석'
의 참고문헌
코로나19 팬데믹 이후 렌즈기반 미디어 팀프로젝트 수업효과 분석
유기상
[2022]
코로나19 상황에서 실시간 화상강의 참여 대학생들의 협력학습 경험 탐색: 근거이론적 접근
안정민
[2021]
우리나라 영어교육 관련 과거 정책 분석과 평가
김해동
[2019]
온라인 교사의 메타버스 기반 원격수업 운영 사례 연구
도재우
[2022]
메타버스(Metaverse)를 활용한 한국어 말하기 수업 방안 연구-게더타운(Gather.town)을 중심으로-
장지영
[2021]
메타버스 기반의 게임형 어학교육 서비스 플랫폼 개발에 관한 연구
유갑상
[2021]
대학생의 원격교육 경험에 대한 교육적 의미 탐색
이혜정
[2021]
Verbal interaction in Second Life: Towards a pedagogic framework for task design
Jauregi, K.
[2011]
Tradeoffs between ideas and structure:Individual versus group performance in creative problem solving
Mumford, M. D.
[2001]
Team-based action learning university class using video conferencing system, Metaverse platform and online class tools
Kim, Ji-Eun
[2021]
Second Life and language learning
Stevens, V.
[2006]
Qualitative case study methodology:Study design and implementation for novice researchers
Baxter, P.
[2008]
Project-Based Learning Experience in the Construction of Intercultural Knowledge
김미경
[2019]
Problem based learning in Metaverse as a digitized synchronous type learning
Kanematsu, H.
[2009]
New directions in CALL: An objective introduction to Second Life
Cooke-Plagwitz, J.
[2008]
Making learning fun: Quest Atlantis, a game without guns
Barab, S.
[2005]
Language learning resources and developments in the Second Life Metaverse
Dominguez-Noriega, S.
[2011]
Language acquisition in Second Life: Improving self-efficacy beliefs
Henderson, M.
[2009]
Gather.town:An opportunity for self-paced learning in a synchronous, distance-learning environment
McClure, C. D.
[2021]
Distance learning engineering students languish under project-based learning, but thrive in case studies and practical workshops
Swart, A. J.
[2015]
Designing oral participation in Second Life - A comparative study of two language proficiency courses
Deutschmann, M.
[2009]
Designing interaction tasks in Second Life for chinese as a foreign language learners: A preliminary exploration
Lan, Y. J.
[2013]
Creating sensation of learning in classroom : Using ‘Gather Town’ platform video game-style for virtual classroom
Fitria, T. N.
[2021]
Comparing student experiences of collaborative learning in synchronous CS1classes in Gather Town vs. Zoom
Latulipe, C.
[2022]
Communication and interaction in class using Metaverse platform
Kim, Ji-Eun
Collaboration, community and project-based learning--Does it still work online?
Hargis, J.
[2005]
A study of intrinsic motivation in the mathematics classroom: A personal constructs approach
Middleton, J.
[1995]
' 메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석'
의 유사주제(
) 논문