메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석

김지은 2022년
논문상세정보
' 메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • metaverse/group project/English education
  • 메타버스/그룹프로젝트/영어교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 메타버스 플랫폼을 활용한 그룹 프로젝트 기반 수업에 대한 영어교육 전공 학습자들의 인식: 텍스트마이닝을 통한 분석' 의 참고문헌

  • 코로나19 팬데믹 이후 렌즈기반 미디어 팀프로젝트 수업효과 분석
    유기상 [2022]
  • 코로나19 상황에서 실시간 화상강의 참여 대학생들의 협력학습 경험 탐색: 근거이론적 접근
    안정민 [2021]
  • 우리나라 영어교육 관련 과거 정책 분석과 평가
    김해동 [2019]
  • 온라인 교사의 메타버스 기반 원격수업 운영 사례 연구
    도재우 [2022]
  • 메타버스(Metaverse)를 활용한 한국어 말하기 수업 방안 연구-게더타운(Gather.town)을 중심으로-
    장지영 [2021]
  • 메타버스 기반의 게임형 어학교육 서비스 플랫폼 개발에 관한 연구
    유갑상 [2021]
  • 대학생의 원격교육 경험에 대한 교육적 의미 탐색
    이혜정 [2021]
  • Verbal interaction in Second Life: Towards a pedagogic framework for task design
    Jauregi, K. [2011]
  • Tradeoffs between ideas and structure:Individual versus group performance in creative problem solving
  • Team-based action learning university class using video conferencing system, Metaverse platform and online class tools
    Kim, Ji-Eun [2021]
  • Second Life and language learning
    Stevens, V. [2006]
  • Qualitative case study methodology:Study design and implementation for novice researchers
    Baxter, P. [2008]
  • Project-Based Learning Experience in the Construction of Intercultural Knowledge
    김미경 [2019]
  • Problem based learning in Metaverse as a digitized synchronous type learning
  • New directions in CALL: An objective introduction to Second Life
  • Making learning fun: Quest Atlantis, a game without guns
    Barab, S. [2005]
  • Language learning resources and developments in the Second Life Metaverse
  • Language acquisition in Second Life: Improving self-efficacy beliefs
  • Gather.town:An opportunity for self-paced learning in a synchronous, distance-learning environment
  • Distance learning engineering students languish under project-based learning, but thrive in case studies and practical workshops
  • Designing oral participation in Second Life - A comparative study of two language proficiency courses
  • Designing interaction tasks in Second Life for chinese as a foreign language learners: A preliminary exploration
    Lan, Y. J. [2013]
  • Creating sensation of learning in classroom : Using ‘Gather Town’ platform video game-style for virtual classroom
  • Comparing student experiences of collaborative learning in synchronous CS1classes in Gather Town vs. Zoom
  • Communication and interaction in class using Metaverse platform
  • Collaboration, community and project-based learning--Does it still work online?
    Hargis, J. [2005]
  • A study of intrinsic motivation in the mathematics classroom: A personal constructs approach