중학교 교사의 효능감, 소진, 교직만족도 구조관계에서 사회정서역량의 역할

논문상세정보
' 중학교 교사의 효능감, 소진, 교직만족도 구조관계에서 사회정서역량의 역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • A Moderated Mediation Effect Model
  • Social-Emotional Competence
  • Teacher Burnout
  • Teachers’ Professional Satisfactions
  • teacher -efficacy
  • 교사 사회정서역량
  • 교사 소진
  • 교사 효능감
  • 교직만족도
  • 조절된 매개효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,263 0

0.0%

' 중학교 교사의 효능감, 소진, 교직만족도 구조관계에서 사회정서역량의 역할' 의 참고문헌

  • 학교조직문화가 교사의 직무만족도에 미치는 영향: 직무스트레스 및 교사효능감의 매개효과
    박종민 [2016]
  • 학교장의 변혁적 지도성과 학교풍토 및 교사 직무만족 간의 인과관계 분석
    박균열 [2009]
  • 학교 구성원별 학교 만족도에 영향을 미치는 학교 특성 비교 분석
    김효정 [2013]
  • 초등교사의 사회정서역량이 학습자의 사회정서역량, 공동체의식, 학급분위기에 미치는 영향
    고국영 [2015]
  • 초등교사의 사회정서역량이 직무만족도와 직무몰입도에 미치는 영향
    이호동 [2017]
  • 초등교사의 사회정서역량과 직무만족도가 교사동기에 미치는 영향
    김현지 [2019]
  • 초등교사 동기 군집 유형 분석에 따른사회정서역량 및 직무만족도와의 관계
    이호동 [2018]
  • 청소년의 사회정서역량 경험에 관한 현상학적 연구
    박영순 [2019]
  • 중학교 1학년 사회정서역량에 대한 잠재프로파일 분석 및 영향요인 탐색
    김형석 [2021]
  • 중등학교 교사의 교사효능감, 심리적 소진 및 직무만족도 관계: 교사정서의 조절된 매개효과
    조한익 [2020]
  • 중등학교 교사용 교사정서 척도의 개발과 타당화
    조한익 [2019]
  • 중등학교 교사들이 지각한 교사-학생 관계, 교사정서, 수업전문성 및 교사헌신의 구조적 관계
    배정남 [2019]
  • 중등교사의 직무스트레스와 심리적 소진 및 교사효능감의 관계
    구본용 [2014]
  • 중등교사의 성격, 교사갈등, 자아탄력성 및 심리적 소진의 구조적 관계
    김영숙 [2016]
  • 중등교사의 교직만족도 영향 요인 및 구조적 관계 분석
    주영효 [2020]
  • 제41회 스승의 날 기념 교원 인식 설문조사
  • 우리나라 고등학교 교사의 직무만족도에 영향을 미치는 변인에 관한 연구
    김경화 [2009]
  • 보육교사의 감성지능이 직무몰입도에 미치는 영향 - 교사효능감의 매개효과 중심으로 -
    연미선 [2016]
  • 다중집단분석을 활용한 학교조직 활력풍토와 교사효능감을 매개로 교장의 변혁적 지도성이 교직만족도에 미치는 영향
    이동배 [2015]
  • 교장의 수업지도성과 교사의 교수효능감, 교직만족도의 구조적 관계 분석
    김이경 [2015]
  • 교육과정 실행연구에서의 교사변인 논의의 가능성과 한계
    박승렬 [2009]
  • 교원 직무만족의 개념화 및 측정에 관한 연구
    노종희 [2001]
  • 교사효능감 척도 타당화
    김아영 [2004]
  • 교사정서 연구의 이론적 고찰: 개념, 모형, 관련성
    조한익 [2021]
  • 교사의 학교만족도 관련 요인
    김천기 [2009]
  • 교사의 직무만족에 대한 영향 요인 탐색: 서울시 중등교사를 중심으로
    조대연 [2015]
  • 교사의 직무만족도에 관한 메타분석
    황연우 [2016]
  • 교사의 직무만족 관련 변인에 대한 메타분석
    주현준 [2013]
  • 교사의 역할수행에 있어서 인격적 상호작용의 중요성에 관한 연구
    윤혜성 [2008]
  • 교사의 심리적 소진에 관한 연구 동향
    이영만 [2013]
  • 교사의 교직만족도 영향요인에 관한 구조분석: 학교 내 학습조직 풍토 효과를 중심으로
    이자형 [2018]
  • 교사소진의 원인과 대안 모색
    김은주 [2017]
  • Toward a theoretical model to understand teacher emotions and teacher burnout in the context of student misbehavior: appraisal, regulation, and coping
  • The teacher burnout scale
  • The structure of secondary school teacher job satisfaction and its relationship with attrition and work enthusiasm
    Chen, W. [2007]
  • The principalship : A reflective practice perspective
  • The measurement of experienced burnout
    Maslach, C. [1981]
  • The job satisfaction-job performance relationship: A qualitative and quantitative review
  • The importance of teachers' emotions and instructional behavior for their students' emotions–An experience sampling analysis
  • The handbook of organizational psychology
  • The effects of educational change on morale, job satisfaction and motivation
    Evans, L. [2000]
  • Teachers’ job satisfaction: Analyses of the teacher follow-up survey in the United States for 2000~2001
    Liu, X. S. [2008]
  • Teachers' relatedness with students : An underemphasized component of teachers' basic psychological needs
  • Teacher-student relationship at university : An important yet under-researched field
  • Teacher stress and psychoneurotic symptoms
  • Teacher self-efficacy and teacher burnout : A study of relations
  • Teacher self-efficacy : A classroom-organization conceptualization
  • Teacher efficacy : Its meaning and measure
  • Teacher efficacy : Capturing an elusive construct
  • Social-emotional and character development and academics as a dual focus of educational policy
  • Self-efficacy beliefs of adolescents
    Bandura, A. [2006]
  • Self-efficacy : The exercise of control .
    Bandura , A [1997]
  • Revising and validating achievement emotions questionnaire : Teachers(AEQ-T)
    Hong, J. [2016]
  • Relations between teachers' emotions in teaching and their approaches to teaching in higher education
  • Recruiting and retaining teachers : Understanding why teachers teach
  • Occupational stress, coping and health problem of teachers'
  • Mplus user's guide
  • Mixed emotions : Teachers perceptions of their interactions with students
  • Measuring Teachers' enjoyment, anger, and anxiety : The teacher emotions scales(TES)
  • Measures of multivariate skewness and kurtosis with applications
  • Maximum likelihood estimation of latent interaction effects with the LMS method
    Klein, A [2000]
  • Maslach burnout inventory manual
    Maslach, C [1996]
  • Love, love and more love for children : Exploring preservice teachers' understanding of caring
  • Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach
  • Emotions at school
    Pekrun, R. [2017]
  • Emotion-focused therapy
  • Efficacy or inefficacy, that's the question: Burnout and work engagement, and their relationships with efficacy beliefs
  • Efficacy beliefs as determinants of teachers' job satisfaction
  • Effects on teachers' self-efficacy and job satisfaction : Teacher gender, years of Experience, and job stress
    Klassen, R. [2010]
  • Deconstructing job satisfaction : Separating evaluations , beliefs and affective experiences
  • Cutoffcriteria for fit indexes in covariance structure analysis: conventional criteria versus new alternatives
    Hu LT [1999]
  • Commitment to philosophy, teacher efficacy, and burnout among teachers of children with autism
  • Burnout and work engagement among teachers
    Hakanen JJ [2006]
  • Building Academic Success on Social-Emotional Learning: What Does the Research Say?
    Zins, J. [2004]
  • Adolescent engagement in school and problem behaviors: The role of perceived teacher caring
    Wong, C. A. [2000]
  • Addressing moderated mediation hypotheses : theory, methods, and prescriptions
    Preacher KJ [2007]
  • Accuracy of parameter estimates and confidence intervals in moderated mediation models : A comparison of regression and latent moderated structural equations
  • A study on the relationship between teacher self efficacy and burnout