중소기업의 기술역량과 영업역량이 기업성과에 미치는 영향

논문상세정보
' 중소기업의 기술역량과 영업역량이 기업성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Marketing Capability
  • technological capability
  • 기술역량
  • 비재무성과
  • 영업 역량
  • 재무성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
386 0

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' 중소기업의 기술역량과 영업역량이 기업성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 특성과 경영성과간의 관계에 관한 연구: 특급호텔의 재무(영업)적 특성을 중심으로
    이계원 [2004]
  • 혁신형 중소기업의 국제화 결정요인과 성과간의 관계
    박경수 [2017]
  • 패밀리레스토랑 종업원의 성격요인, 조직응집성, 조직성과의 관계 분석
    유희경 [2007]
  • 지속가능경영 노력이 인지된 기업의 성과에 미치는 영향요인에 관한 연구
    금명기 [2016]
  • 제약산업의 전략, 영업사원역량, 조직구조가 경영성과에 미치는 영향
    박풍식 [2009]
  • 자문적 영업의 실행 수준의 측정을 위한다차원 척도 개발에 관한 연구
    박찬욱 [2013]
  • 자문적 영업역량이 직무성과에 미치는 영향: 제약 및 의료기기 영업사원을 대상으로
    조성찬 [2020]
  • 유통의 함정
    이영수 [2017]
  • 영향전략, 관계만족, 그리고 의존구조
    김상덕 [2009]
  • 사회교환 이론을 중심으로 한 대기업과 중소기업 간의 장기적 동반성장 구축요인 연구
    한상린 [2013]
  • 대기업 매출비중이 협력업체 성과에 미치는 영향
    김소연 [2015]
  • 기업의 핵심역량과 비재무적 및 재무적 경영성과 간의 관계
    구정대 [2009]
  • 기업의 판매역량이 성과에 미치는 영향: 영업사원의 기업에 대한 가치관 일치와 영업사원의 행동을 중심으로
    여찬구 [2021]
  • 기술혁신과 시장지향성이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구 : 기술혁신형 중소기업을 중심으로
    이수태 [2007]
  • 국제신규벤처기업의 내․외부적 요인이 시장지향성과 수출성과에 미치는 영향에 관한 연구
    원동환 [2009]
  • 공정성 지각과 영업역량이 관계신뢰 및 성과에 미치는 영향: 제약회사를 중심으로
    안정언 [2020]
  • 결정권-동기 간 적합도가 창업기업 영업담당의 성과에 미치는 영향: CEO-영업담당 대상 양방향 연구
    김상덕 [2016]
  • 개업공인중개사의 직무만족도가 경영성과에 미치는 영향 -개업공인중개사의 인식조사를 중심으로-
    이기호 [2020]
  • nterfacing and Customer-facing: Sales and Marketing Selling Centers
  • ntercorporate Relations. The Structural Analysis of Business
  • Vertical Trade Relationships: The Role of Dependence and Symmetry in Attaining Organizational Goals
  • Toward a Synthesis of the Resource-Based and Dynamic-Capability Views of Rent Creation
  • The Variable Effects of Dynamic Capability by Firm Size: the Interaction of Innovation and Marketing Capabilities in Competitive Industries
  • The Strategic Role of the Sales Force: Perceptions of Senior Sales Executives
  • The Impact of Internal and External Market Orientations on Firm Performance
  • The Effect of Personal Relationship and Consultative Task Behaviors on Buyer Perceptions of Salesperson Trust, Expertise, and Loyalty
  • The Customer Orientation of Service Workers: Personality Trait Effects on Self-and Supervisor Performance Ratings
  • The Corporate Social Performance-Financial Performance Link
  • The Capabilities of Market-driven Organizations
  • Technology Capabilities, Marketing Capabilities and Innovation Ambidexterity
  • Technological Capability, Strategic Flexibility, and Product Innovation
  • Structural Equation Modeling in Practice : A Review and Recommended Two-Step Approach
  • Salesforce Output Control and Customer-Oriented Selling Behaviours
  • Sales Management: Concepts and Cases
  • Sales Management: Analysis and Decision Making
  • Psychometric Theory
  • Power-dependence Relations
  • Pitfalls of Consultative Selling
    Dunn Jr [1981]
  • Organizational Climate and Job Satisfaction in the Salesforce
  • Multitrait-Multimethod Matrices in Consumer Research
  • Mediate Effect of Technology Innovation Capabilities Investment Capability and Firm Performance in Vietnam
  • Measurement of business performance in strategy research : A comparison of approaches
  • Linking Marketing Capabilities with Profit Growth
  • Innovation and Performance: The Mediating Effect of Organizational Learning and Technological Capability
  • Indicators of Firm Technological Capability: Validity and Performance Implications
  • How Market Leaders Keep their Edge
  • Handbook of Industrial Organization, 1
  • Global Start-ups: Entrepreneurs on a Worldwide Stage
  • Firm Resources and Sustained Competitive Advantage
  • Exclusive Contracts Foster Relationship-specific Investment
    De Meza, D [2007]
  • Environmental Sustainability and Production: Taking the Road Less Traveled
  • Dynamic Marketing Capabilities, Foreign Ownership Modes, Sub-national Locations and the Performance of Foreign Affiliates in Developing Economies
  • Development and Validation of a Scale for Measuring Sustainable Supply Chain Management Practices and Performance
  • Developing Buyer-Seller Relationships
  • Determinants of Organizational Performance: The Case of Romania
  • Dependence Asymmetry and Joint Dependence in Interorganizational Relationships: Effects of Embeddedness on a Manufacturer's Performance in Procurement Relationships
  • Constituents of Dynamic Marketing Capability: Strategic Fit and Heterogeneity in Export Performance
  • Caminhos Para o Desenvolvimento Sustentavel
  • Business Performance and Dimensions of Strategic Orientation
  • Business Models, Value Capture, and the Digital Enterprise
  • Assessing the Evolution of Sales Knowledge: A 20-year Content Analysis
  • Application of Herzberg Two-Factor Theory Model for Motivating Retail Salesforce
  • An Integrated Model-based Approach for Sales Force Structuring
  • An Exploratory Study of the Influence of Firm Market Orientation on Salesperson Adaptive Selling, Customer Orientation, Interpersonal Listening in Personal Selling and Salesperson Consulting Behaviors
  • An Examination of the Relationships Between Retail Work Environments, Salesperson Selling Orientation-Customer Orientation and Job Performance
  • An Empirical Analysis of Entrepreneurship and Performance in the Restaurant Industry
  • Age, Order of Entry, Strategic Orientation, and Organizational Performance
  • A resource-based view of the firm .
  • A Study of the Relationship between Competitiveness and Technological Innovation Capability Based on DEA Models
  • A Social Information Processing Approach to Job Attitudes and Task Design
  • A Model of Distribution Firm and Manufacturing Firm Working Partnership