국가브랜드 향상을 위한 브랜드 아이덴티티 체크리스트 제안 -국가브랜드 가치평가 요인에 기초하여-

차은수 2022년
논문상세정보
' 국가브랜드 향상을 위한 브랜드 아이덴티티 체크리스트 제안 -국가브랜드 가치평가 요인에 기초하여-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand identity
  • checklist
  • national brand
  • national brand identity
  • national brand valuation factor
  • 국가브랜드
  • 국가브랜드 가치평가 요인
  • 국가브랜드 아이덴티티
  • 브랜드아이덴티티
  • 체크리스트
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
423 0

0.0%

' 국가브랜드 향상을 위한 브랜드 아이덴티티 체크리스트 제안 -국가브랜드 가치평가 요인에 기초하여-' 의 참고문헌

  • 한국 디자인학 연구 동향에 대한 분석
    김종덕 [2004]
  • 한국 국가 브랜드의 비주얼 이미지 구성요인과 미디어 이용의 역할 : 중국인들의 인식을 중심으로
    전종우 [2011]
  • 브랜드 아이덴티티 전략에 따른 구성요소 상호간 비교 분석 - 국내 카페형 베이커리 브랜드를 중심으로 -
    정진숙 [2014]
  • 미디어 변화에 따른 국가브랜딩의 재 개념화 및 새로운 패러다임 전환에 관한 연구
    정가영 [2020]
  • 국가브랜드 프로세스 구축 및 국가브랜드 아이덴티티 디자인 방향성 연구
    윤주현 [2016]
  • 국가브랜드 이미지 향상을 위한 브랜드 개발·관리 프로세스
    김형석 [2009]
  • 국가 이미지와 브랜드에 관한 유형화 연구: Q방법론 적용을 중심으로
    이제영 [2007]
  • The new strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term
  • The Dictionary of Brand
  • Strategic brand management: New approaches to creating and evaluating brand equity
  • Strategic Brand Management:Building, Measuring, and Managing Brand Equity
  • Soft Power: The means to success in world politics
    Nye, J. S. [2004]
  • National brand identity : Pilot study on perception of Croatian student population
    Seljan, S. [2021]
  • National brand enhancement policy and implications of major countries
    Kim, B. [2017]
  • Nation branding: Concepts, Issues, Practice
    Dinnie [2018]
  • Nation branding by design
  • Nation Brands 2019
  • Influence of Product Brand Image on the National Image of the Producing Country: Focused on New Public Diplomacy and Soft Power Perspective
    Cho, Y [2020]
  • GREAT Britain campaign: Creating impact for Britain around the world
  • From image management to relationship building : A public relations approach to nation branding
    Szondi, G. [2010]
  • Design-driven innovation: Why it matters for SME competitiveness
    Lawlor, P. [2015]
  • Design innovation strategies that drive high value-added industries
  • Building Strong Brands
  • Brand elements lead to brand equity : Differentiate or die
    Farhana, M. [2012]
  • Brand building for Thailand export products through country image
  • Brand Leadership
  • Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI)
  • Analysis of Korean Design Study Tendency
  • An Inquiry on the competitiveness of firms utilizing design
    Sung, Y. [2013]
  • A study on the package design of cultural tourism products for the improvement of national brand image: based on the modernization of traditional culture
    Ziya, B. [2019]
  • A study of Integrated design management for enhancing the national brand image of Korea
    Park, S. [2008]
  • A Place brand strategy for the Republic of Armenia : ‘Quality of context’and‘sustainability’as competitive advantage
    Pant, D. R. [2005]
  • 2012 National brand index result
    Lee, D [2013]