채널 서비스 품질이 고객지불의도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구: 무인점포서비스를 중심으로

김혜란 2022년
논문상세정보
' 채널 서비스 품질이 고객지불의도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구: 무인점포서비스를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • automated retail service
  • channel service quality
  • non-face-to-face
  • revisit intentions
  • willingness to pay
  • 고객지불의도
  • 무인점포서비스
  • 비대면
  • 재방문 의도
  • 채널서비스품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
980 0

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' 채널 서비스 품질이 고객지불의도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구: 무인점포서비스를 중심으로' 의 참고문헌

  • 확장된 통합기술수용(UTAUT2) 모형을 적용한항공사 정보기술 기반 셀프서비스의 이용 의도에 관한 연구
    김하영 [2018]
  • 호텔산업의 언택트 마케팅 사례연구
    김동준 [2020]
  • 항공사 기술기반셀프서비스(TBSS)에 대한 소비자태도와 만족도, 행동의도에 관한연구: 공항 키오스크를 중심으로,
    안희정 [2020]
  • 항공 셀프서비스기술이 비이용자의 사용의도에 미치는 영향: 기술수용모형을 중심으로
    윤규미 [2020]
  • 한식 레스토랑의 지각된 품질이 재방문 의도와 프리미엄 지불의사에 미치는 영향 - 경험적 가치의 매개효과를 중심으로 -
    김진희 [2017]
  • 프리미엄 레스토랑 선택속성이 브랜드 명품화, 브랜드동일시 및 프리미엄 지불 의도에 미치는 영향
    이은용 [2016]
  • 패션 멀티브랜드 스토어의 서비스스케이프와 브랜드이미지가 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향
    성분란 [2019]
  • 커피전문점의 VMD가 브랜드태도와 구매의도에 미치는 영향: Fishbein태도 모델을 이용하여
    송병화 [2016]
  • 외식업체의 언택트 마케팅 특성이 고객 관계와 소비자 태도에 미치는 영향
    전효진 [2021]
  • 외식산업의 언택트 마케팅 서비스가 서비스 품질과 고객 관계,기업신뢰에 미치는 영향
    강희석 [2021]
  • 외식산업의 기술기반셀프서비스(TBSS)속성이 소비자태도, 고객만족에 미치는 영향
    정승준 [2020]
  • 외식기업의 기술기반 셀프서비스(TBSS) 인식이 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향
    구원일 [2021]
  • 셀프서비스기술 품질평가 지표 개발 및 타당성 검토: 호텔, 레스토랑 산업중심으로,
    문혜영 [2022]
  • 사진 공유 모바일 어플리케이션 디자인 제안- 혼행족을 중심으로 -
    홍선미 [2018]
  • 박물관의 정보기술 용이성, 상호작용, 즐거움이 방문객의 만족도 및 재방문에 미치는 구조적 영향관계에 관한 연구- 국립 중앙박물관을 중심으로 -
    박영아 [2011]
  • 무인점포 키오스크 관리품질이 지속이용의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
    한상웅 [2020]
  • 무인점포 고객의 이용의도에 미치는 영향 분석 –프랜차이즈 가맹점 중심으로
    강성철 [2018]
  • 무인쇼핑의 사용자 경험이 만족도와 행동의도에 미치는 영향: 무인키오스크와 셀프바코드 리더기를 중심으로
    이상준 [2019]
  • 무인매장특성과 고객경험이 고객인게이지먼트에 미치는 영향: 언택트성향의 조절효과를 중심으로
    정옥경 [2020]
  • 매장 내 고객경험에 관한 문헌연구
    정옥경 [2019]
  • 다차원적 기술기반셀프서비스(TBSS) 편리성과 다차원적 지각된 비용이 TBSS 품질과 고객생산성, 고객가치에 미치는 영향
    양희진 [2010]
  • 기술기반 셀프서비스 사용태도 및 사용의도에 대한 기술준비도, 사용자 특성, 상황적 요인의 조절효과
    맹범기 [2017]
  • 국내 무인매장 쇼핑경험 개선을 위한 가이드라인 - 세븐일레븐 시그니처 매장을 중심으로 -
    이은주 [2019]
  • Z세대를 주목하라
    오수연 [2018]
  • Willingness to Pay in Negative Restaurant Service Encounters
    Sukhu, A. [2017]
  • Virtual Reality Experiences, Attachment and Experiential Outcomes in Tourism
    Wu, H. -C. [2019]
  • Useracceptance of computer technology: acomparison of two theoretical models
    Davis, F. D [1989]
  • Toward an integrated model of adoption of mobile phones for purchasing ancillary services in air travel
    Morosan, C. [2014]
  • The Influence of Service Environments on Customers Emotion and Service Outcomes
    Lin, J. C. [2014]
  • The Influence of Service Environments on Customer Emotion and Service Outcomes
  • The Influence of Emotional Response to Interior Color on Restaurant Entry Decision
  • The Antecedents and Consequences of Customer Satisfaction for Firms
  • Teaching and Old Service New Tricks: The Promise of Service Redesign
  • Survey of Metal Box Use of Workers
  • Store Environment, Emotions and Approach Behaviour: Applying Environmental Aesthetics to Retailing
    Gilboa, S. [2003]
  • Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach and Utilitarian Sources of Consumer Attitudes
    Donovan, R. [1982]
  • Staples Installing Internet Kiosks in All US Retail Stores
    Mearian, L. [2001]
  • Silent Selling, Best Practices and Effective Strategies in Visual Merchandising
    Bell, J. [2017]
  • Servuqual: A Multiple-item Scale for Measuring Consumer Perception of Service Quality
  • Servicescapes ; The impact of physical surroundings on customer and employees
  • Self-service technologies : understanding customer satisfaction with technology-based service encounters
  • SST에 기반한 키오스크의 서비스 기술품질이 감정적 가치, 만족, 고객행동의도에 미치는 영향
    서진우 [2020]
  • Reliability generalization of perceived ease of use, perceived usefulness, and behavioral intentions
    Hess, T. J. [2014]
  • Playfulness and Computers at Work
  • Multi-Item Stakeholder Based Scale to Measure CSR in The Banking Industry
    Fatma, M. [2014]
  • Managing The Total Customer Experience
  • Its about Time: Revising UTAUT2 to Extreme Consumers’ Intentions to Use NFC Mobile Payments in Hotels
    Morosan C. [2016]
  • Intention to visit and willingness to pay premium for ecotourism : the impact of attitude, materialism, and motivation
    Hultman, M. [2015]
  • Influence of Environmental Stimuli on Hotel Customer Emotional Loyalty Response: Testing The Moderating Effect of The Big Five Personality Factors
    Jani, D. [2015]
  • Exploring the Commercial Value of Social Networks: Enhancing Consumers’ Brand Experience through Facebook Pages
    Chen, H. [2013]
  • Effects of Experiential Value on Customer Satisfaction with Service Encounters in Luxury-Hotel Restaurants
    Wu, C. H. [2009]
  • Customer Experience Creation: Determinants, Dynamics and Management Strategies
  • Customer Engagement Behaviors: The Role of Service Convenience, Fairness and Quality
    Roy, S. K. [2018]
  • Consumer evaluations of new technology-based self-service options : an investigation of alternative models of service quality
  • Brand Image and Customers’ Willingness to Pay A Price Premium for Food Brands
  • An attitudinal model of technology-based self-service : moderating effects of consumer traits and situational factors
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
  • "패션 매장의 셀프서비스 테크놀로지 (Sst) 기술속성이 인지적 반응과 구매의도에 미치는 영향."
    김송미 [2019]