자동차 리콜 서비스의 품질이 거래지속 의도에 미치는 영향과 서비스회복 공정성의 조절효과

' 자동차 리콜 서비스의 품질이 거래지속 의도에 미치는 영향과 서비스회복 공정성의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 거래지속의도
  • automobile recall
  • relationship quality
  • repartronage intention
  • service quality
  • service recovery justice
  • 관계품질
  • 서비스 품질
  • 서비스 회복 공정성
  • 자동차 리콜
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 자동차 리콜 서비스의 품질이 거래지속 의도에 미치는 영향과 서비스회복 공정성의 조절효과' 의 참고문헌

  • 휴대전화 애프터서비스에 대한 만족이 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    강정호 [2008]
  • 호텔의 서비스 회복과 서비스 품질이 관계품질, 고객 만족도, 충성도에 미치는 영향-고객의 정보 다양성 추구의 조절효과를 중심으로-
    황용철 [2012]
  • 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향
    김성혁 [2009]
  • 현지중소협력업체 CSR 촉진을 위한 다국적기업 구매자의 관계 구축 전략에 관한 탐색적 연구: 사회적 자본 관점을 중심으로
    이강문 [2012]
  • 현지국에서의 사회적 책임에 관한 연구: 중국진출 한국기업을 중심으로
    유력초 [2012]
  • 해외자회사의 현지국 사회적 자본을 통해 형성된 현지시장 지식획득이 역지식이전에 미치는 영향
    정갑연 [2013]
  • 항공사의 서비스 회복 공정성이 기업-고객간 장기지향성에 미치는 영향
    한상린 [2016]
  • 항공사 서비스의 실패와 회복이 관계단절행동과 고객 장기지향성에 미치는 영향
    문지효 [2016]
  • 한국진출 해외자회사의 지속적 경영가능성 결정요인 연구
    이성환 [2018]
  • 한국의 대 중국 투자기업의 마케팅 전략 유형이 중국 현지에서의 생존 및 철수에 미치는 영향
    이상균 [2009]
  • 한국기업 해외자회사의 사회적 책임활동에 관한 연구
    이양복 [2015]
  • 창업 이념의 각인 효과와 기업의 장기 생존에 대한 탐색적 고찰
    안세연 [2011]
  • 지역혁신체제 구축방안
    정선양 [1999]
  • 지속(가능)경영
    조동성 [2007]
  • 지각된 제품리콜의 특성이 브랜드 이미지와 소비자 행동에 미치는 영향
    윤태헌 [2016]
  • 지각된 모바일서비스품질과 관계품질
    황인형 [2015]
  • 지각된 공정성이 서비스 회복 만족에 미치는 영향력에 관한 연구
    권영훈 [2008]
  • 중국 진출 한국기업 자회사의 성과결정요인에 관한 실증분석: 현지화 요인과 본사-자회사간 내부거래 의존성을 중심으로
    김병구 [2013]
  • 장수기업의 메카니즘 고찰
    조동성 [2007]
  • 장수기업의 공통 경영 방식에 관한 연구: 기업의 장기생존 가능성을 높이는 장수루틴은 존재하는가?
    안세연 [2014]
  • 장수 중소기업의 성공요인에 관한 실증적 연구 - 창원지역 장수 중소기업을 대상으로
    정두식 [2010]
  • 자발적 리콜 기업에 소비자신뢰 높고, 리콜 여부는 재구매 영향 없어
    이성식 [2012]
  • 자동차정비 서비스품질이 고객만족, 고객신뢰 및 고객충성도에 미치는 영향: ‘북경현대’서비스센터를 중심으로
    윤성환 [2012]
  • 일본 시니세를 통해 본 장수요인분석
    최승일 [2015]
  • 우리나라 기업 해외자회사의 전략적 역할과 시장지향성, 경영성과의 관계성에 관한 실증적 연구
    임동우 [2013]
  • 온라인 화장품 커뮤니티의 정보특성이 관계품질 및 구전효과에 미치는 영향
    양정아 [2015]
  • 온라인 커뮤니티 특성에 의한 관계품질이 충성도에 미치는 영향: 커피전문점을 중심으로
    박경태 [2014]
  • 영업사원의 관계판매행동이 관계품질과 고객자산 구성요소에 미치는 영향
    이경미 [2015]
  • 소상공인의 경영교육 서비스 품질의 영향요인에 관한 연구:교육만족, 관계품질 및 재이용의도의 관계를 중심으로
    나상균 [2014]
  • 소비자의 리콜제도에 대한 태도, 리콜요구도, 리콜참여도에의 영향요인 분석
    허경옥 [2011]
  • 소비자안전정책에 있어 사후규제가 사전규제에 미치는 영향 : 리콜과 제조물책임을 중심으로
    최은희 [2007]
  • 선제적 리콜: 자동차산업의 효율적인 위기예방전략
    김현철 [2014]
  • 서비스품질 선택속성이 신뢰 및 만족도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 뷔페 레스토랑을 중심으로 -
    김성택 [2010]
  • 서비스 회복 과정에서 종업원 진정성의 역할에 관한 연구
    지희진 [2013]
  • 서비스 품질의 각 차원이 CS에 미치는 상대적 영향에 대한 연구 : 기존고객과 잠재고객의 비교를 중심으로
    이유재 [2003]
  • 서비스 유형과 서비스 실패가 서비스 회복에 미치는 영향: 레포의 조절 효과
    곽지훈 [2015]
  • 서비스 실패 후 서비스 회복속도가 옴니채널 픽업서비스의 고객 충성도에 미치는 영향: 자아 해석수준과 서비스회복 기대의 상호작용효과
    한상린 [2018]
  • 생존분석을 이용한 중소기업의 장수요인 도출과 육성방안에 관한 실증연구
    하태관 [2012]
  • 사용자 중심의 광대역통합망 서비스 품질척도 연구
    은현지 [2006]
  • 브랜드 위기가 브랜드 평가에 미치는 영향 : 브랜드 선택을 위한 행동투자 매몰비용(BISC)과 리콜 유형을 중심으로
    이지은 [2013]
  • 본사의 지원수준과 통제수준이 해외 자회사의 탐색적 역량과 활용적 역량에 미치는 영향: 한국기업의 해외 자회사를 대상으로
    이재은 [2013]
  • 베트남 진출 한국 중소기업의 투자성과 차이를 가져오는 경영관리역량에 대한 사례연구
    한정화 [2012]
  • 미국에서의 폴크스바겐의 자동차 배기가스 사기소송과 시사점
    이종구 [2016]
  • 문화관광축제의 지각된 서비스품질과 만족, 재방문 및 추천 의도와의 관계에서 개인특성요인의 조절효과 분석 - 원주한지문화제를 중심으로 -
    허용덕 [2012]
  • 리콜효과: 커뮤니케이션 유형과 고객충성도를 중심으로
    차태훈 [2005]
  • 리콜제도 현황 및 의식조사를 통한 개선방안 연구
    최은실 [2012]
  • 리콜의 자발성 여부와 공개 방식에 대한 소비자 신뢰도와 구매의도- 제품 유형과 소비자 사회인구적 특성의 상호작용효과 -
    전상민 [2014]
  • 리콜의 유형이 기업과 브랜드 신뢰성에 미치는 영향 : 리콜의 자발성과 결함의 심각성을 중심으로
    장승익 [2010]
  • 리콜에 대한 기업의 대응전략 선택 및 영향 분석
    박문수 [2013]
  • 리콜 기업의 시장반응에 관한 연구
    서윤경 [2008]
  • 다카타 에어백 리콜 동향
    전준호 [2016]
  • 기업의 혁신성과 사회적 책임성에 따른 지속가능경영 유형화에 관한 탐색적 연구: 소비자 지각을 중심으로
    권영철 [2014]
  • 기업의 사회적 책임활동 (CSR) 성과요인과 지속성장성 예측
    정용기 [2012]
  • 기업의 비재무적 정보가 기업 가치에 미치는 영향-회계가치 모형을 이용한 기업의 사회적책임을 중심으로-
    황호찬 [2009]
  • 기업의 리콜실행에 따른 브랜드 신뢰가 기업신뢰, 브랜드 충성도 및 브랜드 추천의도에 미치는 영향
    노진경 [2015]
  • 기업 환경과 학습조직유형이 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구
    추헌 [2002]
  • 기업 입지유형 및 규모가 신생기업의 생존에 미치는 영향
    신혜원 [2014]
  • 글로벌시대의 장수기업 성공요인 및 육성방안에 관한 연구
    최승일 [2010]
  • 고객의 질이 호텔 서비스 품질에 미치는 영향에 관한 연구
    신철호 [2002]
  • 경영자의 전략적 CSR을 통한 사회적 협업이 성과에 미치는 영향
    이양복 [2019]
  • When is More Better? The Impact of Business Scale and Scope on Long-term Business Survival, while Controlling for Profitability
  • Variation in Producer Turnover Across US Manufacturing Industries
    Dunne, T. [1989]
  • Understanding the Bond of Identification: An Investigation of its Correlates among Art Museum Members
  • Understanding Customer Delight and Outrage
  • Toward a Synthesis of the Resource-Based and Dynamic-Capability Views of Rent Creation .
  • Thriving in the new : Implication of exploration on organizational longevity
    Piao , M. [2010]
  • The social psychology of procedural justice
    Lind, E. A. [1988]
  • The Triple Bottom Line
  • The Role of Human Resources in Ethics/Compliance Management: A Fairness Perspective
  • The Recovery Paradox: An Examination of Consumer Satisfaction in Relation to Disconfirmation, Service Quality, and Attribution Based Theories
  • The Preservation of Loyalty Halo Effects: An Investigation of the Post-Product-Recall Behavior of Loyal Customers
  • The Prediction of Relapse in Bulimia Nervosa
  • The Oxford Handbook of International Business
  • The Living Company: Growth: Learning and Longevity
    DeGeus, A. [1997]
  • The Impact of Perceived Justice on Customer Satisfaction and Intention to Complain in a Service Recovery
  • The Effect of Brand and Price Information on Subjective Product Evaluations
    Dodds, W. B [1985]
  • The Big Idea: Creating Shared Value
  • Tap Your Subsidiaries for Global Reach
    Ghoshal, S. [1986]
  • Stale in the Saddle: CEO Tenure and the Match between Organization and Environment
    Miller, D. [1991]
  • Specification of Service Level Agreements: Problems, Principles and Practices
  • Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality : A Hierarchical Approach
  • Service Quality: The Six Criteria of Good Perceived Service
  • Service Quality: New Directions in Theory and Practice
    Rust, R. T. [1994]
  • Service Quality Attributes and Choice Behaviour
  • Salespeople's Affect toward Customers: Why Should It be Important for Retailers?
    Sharma, A. [2003]
  • SCM에서 파트너십의 성공결정요인에 관한 연구
    유일 [2004]
  • Rethinking Customer Expectations of Service Quality: Are Call Centers Different?
  • Research on the Formation Mechanism of Service Recovery Paradox
    Yaping, C. [2009]
  • Product Recalls and Security Prices: New Evidence from the US Market
    Unsal, O. [2017]
  • Principles of marketing
    Kotler, P. [2010]
  • Practice of Service Recovery in Automobile Assistance
  • Post-entry Behaviour and the Cycle: Evidence from Germany
    Boeri, T. [1995]
  • Permanently Failing Organizations
  • Overcoming the liability of foreignness
    Zaheer , S. [1995]
  • Organizational commitment and psychological attachment: The effects of compliance, identification, and internalization on prosocial behavior
  • Organizational Rask and Institutional Environments in Ecological Perspective : Findings from the Local Newspaper Industry
  • On Achieving Exoneration after a Product Safety Industrial Crisis
  • Multiplier Decomposition in the Textile Industry among Korea, China and Japan : Focused on the World Input-Output Table
    이춘근 [2016]
  • Measuring and assessing organizations
  • Measuring Technological Capability and Performance
  • Market Incentives for Safe Foods: An Examination of Shareholder Losses from Meat and Poultry Recalls
  • Let Chaos Reign, then Rein in Chaos—Repeatedly: Managing Strategic Dynamics for Corporate Longevity
  • Learning about Failure: Bankruptcy, Firm Age, and the Resource-based View
  • Is There a Market for Virtue? The Business Case for Corporate Social Responsibility
  • Is Global Capitalism Morally Defensible?
  • International Investment and International Trade in the Product Cycle
    Vernon , R. [1966]
  • Internal Service Recovery: Developing a New Construct
  • Interactional Fairness Judgments: The Influence of Causal Accounts
    Bies, R. J. [1987]
  • How Brand Concept Affects Consumer Response to Product Recalls: A Longitudinal Study in the US Auto Industry
  • From Entry Barriers to Mobility Barriers : Conjectural Decisions and Contrived Deterrence to New Competition
  • Founder-CEO succession and the paradox of entrepreneurial success
  • Financial Performance and Survival of Multinational Corporations in China
    Pan, Y. [1999]
  • Exploit the Product Life Cycle
    Levitt , T. [1965]
  • Executive Succession and Organization Outcomes in Turbulent Environments: An Organization Learning Approach
    Virany, B. [1992]
  • Evolutionary Perspectives on Strategy
  • Equity Theory: Psychological and Sociological Perspectives
  • Empirical Studies of Entry and Exit: A Survey of the Evidence
  • E-loyalty : Your Secret Weapon on the Web
  • Dynamic capabilities: What are they?
  • Dynamic capabilities and strategic management
  • Do Vehicle Recalls Reduce the Number of Accidents? The Case of the U.S. Car Market
    Bae, Y. K. [2011]
  • Determinants of Firm Performance : The Relative Importance of Economic and Organizational Factors
  • Customer Evaluations of Service Complaint Experiences: Implications for Relationship Marketing
    Tax, S. S. [1998]
  • Corporate social responsibility and marketing : An integrative framework
    Maignan, I. [2004]
  • Corporate performance and Stakeholder Management: Balancing Shareholder and Customer Interests in the UK Privatized Water Industry
    Ogden, S. [1999]
  • Corporate Social Responsibility and Financial Performance: The ‘Virtuous Circle’ Revisited
    Nelling, E. [2009]
  • Corporate Social Performance, Financial Performance and Institutional Ownership in Canadian Firms
    Mahoney, L. [2007]
  • Corporate Imagination and Expeditionary Marketing
    Hamel, G. [1990]
  • Core capabilities and core rigidities : A paradox in managing new product development
  • Consumer perceptions of price , quality , and val ue : A means-end model and synthesis of evidence
  • Consumer Protection and Product Safety Quality under Market Competition
    배용균 [2014]
  • Consumer Evaluations of Responses to Complaints: What’s Fair and Why
    Goodwin, C [1990]
  • Consumer Complaints: Advice on How Companies Should Respond Based on an Empirical Study
  • Comparative Economic Organization : The Analysis of Discrete Structural Alternatives.
  • An Empirical Study of SERVQUAL's Dimensionality
    Llosa, S. [1998]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
  • A Theory of Procedure
    Thibaut, J. [1975]
  • A Measure of Service Quality for Retail Stores