COVID-19로 인한 대학 신입생의 대면/비대면 강의 인식 비교

논문상세정보
' COVID-19로 인한 대학 신입생의 대면/비대면 강의 인식 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • COVID-19
  • Distance learning
  • Non-face-to-face online education
  • Teaching methods
  • University education
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,685 0

0.0%

' COVID-19로 인한 대학 신입생의 대면/비대면 강의 인식 비교' 의 참고문헌

  • 학생의 온라인수업 만족에 영향을 주는 요인 분석
    이쌍철 [2018]
  • 코로나 19 로 인한 비대면 교양영어 수업의 학습자 반응에 관한 연구
    이보경 [2020]
  • 코로나 19 관련 온라인 교육에 관한 국내 언론보도기사 분 석
    김상미 [2020]
  • 이러닝 학습성과의 영향변인 탐색과 인과분석의 교육정책 적함의
    김종숙 [2007]
  • 역량기반의 전문대학 교육과정 개선 방안
    최길성 [2010]
  • 사이버대학생의 학업적 자기효능감, 자기조절학습능력 및 온라인과제가치와 만족도 및 성취도간의 관계 분석
    주영주 [2008]
  • 비대면 원격수업 만족도에 대한 조사 연구-K대학을 중심으로
    김남일 [2020]
  • 비대면 수업 운영에 대한 교수자의 만족도 조사 연구: S대학교 사례를 중심으로
    민혜리 [2022]
  • 비대면 강의에 대한 대학 신입생의 인식 및 만족도 비교 연구
    박기태 [2021]
  • 면대면 수업의 온라인 수업 전환과정에서 발생하는 설계 장애 물에 대한 탐색
    도재우 [2020]
  • 대학 이러닝에서 학습자의 자발성과 수업기능 활용, 학습 성공에 대한 이해도가 학습 성취도에 미치는 영향
    조은순 [2011]
  • 대학 신입생의 비대면 온라인 교육 인식 비교
    오송석 [2020]
  • 대학 교수자가 경험한 코로나19 상황의 온라인 수업에 대한 질적연구
    이미영 [2022]
  • The relationship between students’ perceived sense of connectedness to the instructor and satisfaction in online courses
  • The indicators of instructor presence that are important to students in online courses
    K. Sheridan [2010]
  • The effects of instructional environments and learning related-variables on academic achievement and satisfaction in online university settings
    Y. R. Park [2014]
  • The effect of flipped-learning on the self-directed learning, academic motivation, and class satisfaction of the college students
    Y. N. Choi [2016]
  • The Influence of University Students' Online Course Experience and Level of Self-Directed Learning Strategy on Learning Satisfaction and Persistence
    S. A. Jo [2013]
  • Students’ expectations of and experiences in e-learning: Their relation to learning achievements and course satisfaction
    M. Paechter [2010]
  • SciON Survey Report, Survey of opinions on online lectures for university/graduate schools (Science and engineering undergraduate and graduate students)
  • Instructor presence in online course and student satisfaction
  • Families of DODEA students in Korea reveal pros, cons of online study during corona virus outbreak
  • Faculty perceptions of moving a face-to-face course to online instruction
  • Exploring influential factors on learning achievement of e-Learning learners
    S. B. Lee [2012]
  • Explore the educational needs through diagnosis of teaching competency in cyber university
    S. R. Ahn [2015]
  • Examining student satisfaction with wholly online learning
  • D대학 사례를 중심으로 한 전문대학 중도탈락 개선 방안
    최길성 [2013]
  • COVID-19 이후, 비대면 수업 및 진로·취업 지도에 대한 전문대학생의 인식과 개선 요구 분석
    최진숙 [2021]
  • Analysis of educational effects according to types of non-face-to-face lectures of college students
    Y. J. Lee [2021]
  • An empirical examination of a model of perceived service quality and satisfaction
  • A study on the efficient design education program through non-face-to-face online practical classes
  • A study on the awareness of learners about university e-learning and their needs
    W. J. Jung [2013]