영화를 활용한 영어 더빙프로젝트 수업 사례 연구 및 효과

박부남 2022년
논문상세정보
' 영화를 활용한 영어 더빙프로젝트 수업 사례 연구 및 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • English dubbing class
  • movies
  • on-line class
  • project-based learning
  • shadowing
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
276 0

0.0%

' 영화를 활용한 영어 더빙프로젝트 수업 사례 연구 및 효과' 의 참고문헌

  • 학습자들의 말하기능력신장을 위한 영화 클립과 창작 드라마 활용
    성지희 [2008]
  • 토익 듣기학습을 위한 영화사용의 가능성: 토이 스토리 3의 지문과 대사를 이용하여
    양성우 [2015]
  • 영화에서의 다단어 표현의 역할 교육에 대한 연구
    임미진 [2021]
  • 영화를 활용한 효과적 영어 수업 운용에 대한 연구
    석진이 [2021]
  • 영화를 활용한 영어 관용어 학습 및 교수: 영화 대통령의 연인을 중심으로
    박영 [2017]
  • 영화를 활용한 섀도잉 학습법이 대학생 EFL 학습자의 영어 말하기 능력과 정의적 태도에 미치는 영향
    진승희 [2022]
  • 영화를 기반으로 한 영어 향상 방안: 어바웃 타임을 중심으로
    서은미 [2018]
  • 영화 활용이 폴리텍대학 학습자들의 영어 말하기 자기효능감에 미치는 효과
    윤택남 [2021]
  • 영화 블라인드 사이드를 활용한 영어교육: 발음과 문화를 중심으로
    김동규 [2020]
  • 영상영어교육의 실제: 다양한 영화 장면을 이용한 생활영어회화 인터넷 강의
    김경식 [2016]
  • 언어 내 더빙(intralingual dubbing)을 활용한 대학생의 영어말하기 수업효과
    서지영 [2020]
  • 애니메이션을 활용한 영어 듣기능력 향상방안
    임병빈 [2002]
  • 쉐도윙(Shadowing) 학습법이 중학생의 영어 구어 능력 향상에 미치는 영향
    이나은 [2010]
  • 섀도잉 학습법이 한국어 학습자의 발음과 정의적 태도에 미치는 영향
    서경숙 [2019]
  • 비대면 영어학습 만족도에 영향을 미치는 요인: 대학생, 고등학생, 중학생 학습자 그룹별 차이검증
    정희정 [2020]
  • 비대면 영어 수업에서 상호작용과 수업 만족도와의 관계 연구: 수업 방식의 조절 효과를 중심으로
    최윤정 [2020]
  • 비대면 교양 영어 수업에서의 패들렛(Padlet) 학습 활용과 학습자 인식 연구
    김혜정 [2022]
  • 대화 암기와 DVD 더빙을 이용한 영어 수업 사례 연구: 만족도와 자신감 향상을 중심으로
    최정숙 [2013]
  • Video voiceovers for helpful, enjoyable pronunciation practice
  • Video dubbing projects in the foreign language curriculum
    Burston, J. [2005]
  • Translation animation films: Subtitling as rewriting
    Kang, J. H. [2006]
  • Toy story 3 [Motion picture]
  • The effects of shadowing with English movies on Korean EFL college students’ listening and speaking achievement, and learning interest and attitudes
    Kim, J. H. [2018]
  • The effectiveness of video‐based shadowing and tracking pronunciation exercises for foreign language learners
  • Teaching pronunciation: A reference for teachers of English to speakers of other languages
  • Teaching EFL learners shadowing for listening: Developing learners’ bottom-up skills
    Li, X. [2017]
  • Movies and syllabus
    Oh, J. Y. [2000]
  • Mobile phones and/or smartphones and their apps for teaching English as a foreign language
  • Maximizing the Benefits of Video-Creation PBLL in the EFL Classroom: A Preliminary Analysis of Factors Associated With Improvement in Oral Proficiency
  • Learning English through movies: Adult English language learners’ perceptions
  • Language learning beyond the classroom
    Miller, L. [2014]
  • La La Land [Motion picture]
  • Inside out. [Motion picture]
  • Improving communicative competence through voice-acting activities : focusing on Korean middle school students
    이은영 [2012]
  • Improving Low-Proficiency Korean EFL Learners’ Speaking Skills Using Two Different Modes of Movie Clips: A Media Literacy Perspective
    김소희 [2018]
  • EFL learners’ beliefs about speaking English and being a good speaker: A metaphor analysis
    Dincer, A. [2017]
  • Can film dubbing projects facilitate EFL learners’ acquisition of English pronunciation?
    Chiu, Y. H. [2012]
  • About time [Motion picture]
  • A study on the selection of movies
    Lee, J. W. [2000]
  • A Study on Enhancing English Proficiency Through Films: Focusing on Chef
    서은미 [2017]
  • <연극영화로 배우는 영어> : 문학과 인성을 접목한 융․복합 교양영어 수업 사례
    최정미 [2016]