A Study on Factors Affecting Chatbot Service Using Intention: Applying Value-based Adoption Model

논문상세정보
' A Study on Factors Affecting Chatbot Service Using Intention: Applying Value-based Adoption Model' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Chatbot service
  • Modeating effect
  • Sevice value
  • Social effect
  • Value-based Model
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' A Study on Factors Affecting Chatbot Service Using Intention: Applying Value-based Adoption Model' 의 참고문헌

  • 확장된 통합기술수용(UTAUT2) 모형을 적용한항공사 정보기술 기반 셀프서비스의 이용 의도에 관한 연구
    김하영 [2018]
  • 혁신저항 모형에 기반한 손목형 웨어러블 디바이스의 수용의도 연구 - 혁신특성, 소비자 특성, 혁신저항을 중심으로
    신재권 [2016]
  • 패션 챗봇 상품추천 서비스의 지각된 품질이 지각된 유용성, 신뢰 및 소비자 반응에 미치는 영향
    이유리 [2022]
  • 챗봇의 특성이 수용의도에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구: 개인혁신성의 조절효과를 중심으로
    김수정 [2020]
  • 챗봇 서비스품질이 고객경험과 재사용의도에미치는 영향
    김수정 [2021]
  • 챗봇 서비스가 서비스 가치와 서비스 수용태도에 미치는 영향 연구: 항공사 ‘D’ 를 중심으로
    박희정 [2020]
  • 챗봇 상담의 인지 서비스 품질이 고객 만족과 긍정적 구전에 미치는 영향
    서창적 [2019]
  • 챗봇 사용 의도에 영향을 미치는 요인 탐색 – 금융 서비스에서의 챗봇
    이민규 [2019]
  • 지능형 챗봇 서비스 이용에 대한 영향요인
    이명수 [2017]
  • 정보기술 수용에 있어서 사용자 특성과 정보기술 특성에 따른 사회적 영향의 차이
    양희동 [2005]
  • 인공지능 챗봇 서비스의 수용태도에 미치는 영향요인 분석 : 서비스 가치 매개효과 중심으로
    김윤경 [2022]
  • 인공지능 의료 챗봇 상담의 서비스 가치가 이용의도에 미치는 영향: 산부인과 챗봇 상담 이용목적에 따른 차이를 중심으로
    추승연 [2021]
  • 외식기업의 무인주문결제시스템에 대한 소비자 수용의도 연구: 챗봇과 디 지털 키오스크를 중심으로
    강진희 [2018]
  • 스마트폰 기반 쇼핑몰에 대한 정보프라이버시 염려와 개인적 혁신성 이 유용성과 사용편이성 및 만족에 미치는 영향
    신미향 [2014]
  • 소셜커머스 소비자의 후기수용 신념이 이용 후 만족과 지속이용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 중국 3대 소셜커머스 서비스를 대상으로
    배재권 [2016]
  • 사회적 영향, 적합성과 개인 혁신성이 호텔정보시스템 수용행동에 미치는 영향
    조문수 [2007]
  • 빅데이터 기반 맛집 어플리케이션의 서비스품질이 앱 이용만족과 재이용의도에 미치는 영향 - 사용후기 정보성의 조절효과 -
    이신우 [2016]
  • 모바일 패션 쇼핑에 대한 소비자 특성의 효과 -시장 전문성, 혁신성, 구매경험을 중심으로-
    류은정 [2019]
  • 모바일 컨버전스 환경에서의 지각된 비용이 지각된 가치와 혁신 저항에 미치는 영향: 외식 배달앱 이용자를 대상으로
    김민정 [2018]
  • 모바일 관광애플리케이션 이용자의 개인혁신성과 지속이용의도 간의 관계에서 신뢰, 몰입, 유용성의 병렬적 다중매개효과 분석
    김성태 [2021]
  • 금융권 챗봇서비스의 사용자 수용의도에 영향을 미치는 요인: 금융업종별 비교분석
    이승준 [2021]
  • 금융 서비스 챗봇의 인터렉션 유형별 UX 평가
    조국애 [2019]
  • 고객 서비스 챗봇의 사회적 실재감이 서비스 품질과 사용자 인식에 미치는 영향
    박유진 [2022]
  • 개인혁신성과 자기효능감이 모바일 배달 어플리케이션 서비스 이용의도에 미치는 영향
    박민희 [2017]
  • 개인의 혁신성이 인공지능 스피커의 수용에 미치는 영향: 가계지출 통제력에 따른 조절효과를 중심으로
    노민정 [2018]
  • 가치기반수용모델(VAM)에 기초한 온라인 여행사 모바일 앱의 지각된 가치 및 수용의도에 관한 연구,
    김주연 [2020]
  • ffects of Perceived Service Quality and Technology Acceptance Expectation of Chatbot Service on Behavioral Intention: Focusing on Switching Value and Innovation Resistance
  • effects on consumer innovativeness and innovation resistance propensity on mobile information searching behavior
    Lee, S. N. [2017]
  • Understanding user participation from the perspective of psychological ownership : The moderating role of social distance
    Kwon , S. [2020]
  • The effect of education data visualization using google spreadsheet program on improvement of creativity
    Kim, M. B. [2020]
  • The effect of Anthropomorphism and Regulatory Focus on Artificial Intelligence (AI) Chatbot on Consumer Response through Consumer Experience -A Study on the Mediating Effect of Consumer Experience Focusing on Construal Level Theory, Social presence, and Persuasion Knowledge Model -
    Cho, J. H. [2008]
  • The Effect of Mobile Chatbot Service Quality in the Tourism Industry on Social Presence, Supplier Trust and Continuous use Intention
    Lim, D. S. [2021]
  • Supporting presence in collaborative environments by haptic force feedback. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI),
  • Software to promote patient-to-doctor communication based on chatbot
    Ryu, Y. J. [2020]
  • Services Marketing:People, Technology, Strategy, 8th Edition
  • Robotic service quality – Scale development and validation
  • Robotic process automation-a study of the impact on customer experience in retail banking industry
  • Psychological distance asymmetry : The spatial dimension vs. other dimensions
    Zhang, M. [2009]
  • Product Plus
  • Messenger Based Chatbot Technology Trends and Military Application Plan
    Kim, J. T. [2017]
  • Manipulating perceived social presence through the web interface and its impact on attitude towards online shopping
  • Managing customer value : creating quality and service that customers can see
    Gale , B T. [1994]
  • Long term effects of service adaptations made under pandemic conditions : the new"post COVID-19"normal
    John, J. [2021]
  • Living up to the chatbot hype : The influence of anthropomorp hic design cues and communicative agency framing on conversational agent and company perceptions
    Araujo , T. [2018]
  • Investigating factors affecting social presence and user satisfaction with mobile instant messaging
  • Innovativeness , novelty seeking , and consumer creativity
  • How consumers’ attitudes toward direct-to-consumer advertising of prescription drugs influence ad effectiveness, and consumer and physician behavior
  • Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications
  • Goal ? attribute compatibility in consumer choice
  • Global Trends and Analysis
  • Factors affecting the use of the intelligent chatbot services
    Lee, M. S. [2017]
  • Extending the TAM for a WWW context, Information and Management
    Moon, J. W. [2001]
  • Dimensions of mind perception
    Gray, H. M. [2007]
  • Diffusion of Innovations ( 5th ed. )
    Rogers E.M. [2003]
  • Customer behavior
  • Customer Perception of Price. Quality and Value : A Means-End Model and Synthesis of Evidence
  • Consumer resistance to innovation — a behavioral reasoning perspective
  • Consumer perceived value : The development of a multiple item scale
  • Construal-level theory of psychological distance
    Trope, Y. [2010]
  • Classifying and measuring the quality of AI chatbot in frontline service
    Chen, Q. [2022]
  • Beyond pleasure and pain
  • An Exploratory Research on Factors of Accepting Chatbot Using UTAUT
    Min, S. J. [2017]
  • An Empirical Study of User Information Satisfaction
    Kim, K. K. [1997]
  • Acceptance of blog usage : The roles of technology acceptance, social influence and knowledge sharing motivation
    Hsu, C. L. [2008]
  • AI 스피커 사용의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
    김도훈 [2019]
  • AI 금융 챗봇 추천 메시지의 의인화와 개인화 수준이 고객 반응에 미치는 영향
    변성혁 [2020]
  • A theoretical integration of user satisfaction and technology acceptance
  • A conceptual and operational definition of personal innovativeness in the domain of information technology
    Agarwal R [1998]
  • A Unified Model Combining Technology Readiness Acceptance Model and Technology Paradox Theory
    Kim, C. S. [2017]
  • (A) study on the influence of factors such as personal innovativeness, social influence and use interface on smart phone acceptance: based on an expanded technology acceptance model
    Choi, M. S. [2011]