학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향

논문상세정보
' 학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Children at risk for learning disabilities
  • cognitive
  • core elements of basic operations
  • emotion
  • 감성
  • 기초연산 핵심요소
  • 인지
  • 학습장애위험아동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,666 0

0.0%

' 학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향' 의 참고문헌

  • 학습장애학생 교육지원 방안
    정대영 [2019]
  • 평면도형의 넓이 지도에 관한 초등학교 수학 교과서 비교 분석 : 한국, 일본, 미국, 싱가포르, 핀란드를 중심으로
    심영임 [2014]
  • 초등학교 교사용 지도서 : 수학 2-1
    교육부 [2021]
  • 초등 고학년 학생의 성별 및 학년에 따른 수학불안이수학성적에 미치는 영향
    유경훈 [2017]
  • 중학교 학생을 위한 수학불안 검사 개발 연구
    이소라 [2020]
  • 주의집중훈련이 초등학생의 주의집중력과 수업진중력, 자기조절학습능력에 미치는 영향
    최정윤 [2019]
  • 주의집중력 훈련으로서 뇌 교육 명상의 주의집중기제 탐색
    고건영 [2017]
  • 제 4차 산업혁명과 뇌-기반 교육
    신동훈 [2017]
  • 인식론의 신경 생물학적 고찰 및 수학 활동과 관련된 두뇌의 활성화
    김연미 [2010]
  • 심리적 처치프로그램에서 고등학교 학생들의 뇌파반응에 따른 수학불안의 변화
    한세호 [2016]
  • 신경심리학적 이론에 근거한 수학학습장애의 유형분류 및 심층진단 검사의 개발을 위한 기초연구
    김연미 [2011]
  • 수학학습장애아동교육
    김용욱 [2010]
  • 수학학습심리학
    Skemp, R. [2000]
  • 수학적 사고에 동원되는 두뇌 영역들과 이의 교육학적 의 미
    김연미 [2013]
  • 수학적 사고력에 관한 인지신경학적 연구 개관
    김연미 [2016]
  • 수학교과에서 시험불안과 대처행동 및 학업성취와의 관계
    차선정 [2008]
  • 문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석
    임재근 [2010]
  • 두뇌과학에 기초한 초등학교 감성교육 수업모형 개발 연구
    조주연 [2001]
  • 덧셈 과정에서 나타나는 지적장애학생의 뇌기능 특성
    윤은정 [2021]
  • 느린 학습자를 위한 소집단 직접교수의 효과: 초등 2학년 수와 연산 영역 중심으로
    하정숙 [2018]
  • 뇌 기반 학습과학: 뇌과학이 교육에 대해 말해주는 것은 무엇인 가?
    김성일 [2006]
  • 그림으로 읽는 뇌과학의 모든 것
    박문호 [2021]
  • 공간적 인지 활동에서의 뇌파 분석에 의한 두뇌 기능 연구­지능 검사지의 도형 문제 풀이를 중심으로­
    김용진 [2003]
  • 數學不安 要因에 關한 硏究 : 高等學生을 中心으로
    허혜자 [1996]
  • ‘감성’의 뇌과학적 기제와 초등학교감성교육의 방향
    조주현 [2001]
  • numbers development and developmental dyscalculia
  • Three parietal circuits for numbers processing
    Dehaene, S. [2003]
  • The time course of parietal activation in single-digit multiplication : Evidence from event-related potentials
    Kiefer, M. [1997]
  • The numbers sense
    Dehaene, S. [1997]
  • The identification of number anxiety in a college population
  • The growth of the mind
  • The executive brain : Frontal lobes and the civilized mind
  • The effects of self-regulation, motivation, anxiety, and attributions on mathematics achievement of fifth-and sixth-grade students
    Shores, M. [2007]
  • The brain binds entities and events by multiregional activationfrom convergencezones
  • Succeed with Math: Every Student's Guide to Conquering Math Anxiety
  • Student brains, school issues
  • Source of mathematical thinking : behavioral and brain-imaging evidence
    Dehane, S. [1999]
  • Role of left inferior prefrontal cortex in retrieval of semantic knowledge : A reevaluation
  • Role of distinct parietal areas in arithmetic : An fMRI-guided TMS study
    Andres, M. [2011]
  • Principles and standard for school mathematics
  • Prefrontal cortex involvement in processing incorrect arithmetic equations : Evidence from event related fMRI
    Menon, V. [2002]
  • Prediction of individual brain maturity using fMRI
  • Notation-dependent and-independent representations of numbers in the parietal lobes
  • Neural correlates of simple and complex mental calculation
    Zago, L. [2001]
  • National Core Curriculum for Basic Education 2014
  • Modulation of parietal activation by semantic distance in a numbers comparison task
    Pinel, P. [2001]
  • Mind and brain:Dialogues in Cognitive neuroscience
  • Mathematics Education and Neuroscience : Relating spatial structures for the development of spatial sense and numbers sense
    van Nes, F. [2007]
  • Mathematics Anxiety and Mathematics Achievement
    Sherman, B. [2003]
  • Math anxiety, working memory and math achievement in early elementary school
    Ramirez, G. [2013]
  • Learning complex mathematics-a fMRI study
    Delazer, M. [2003]
  • How the special needs brain learns?
  • How the gifted brain learns
  • Emotional intelligence
  • Effect of development and enculturation on number representation in the brain
    Ansari, D. [2008]
  • Does the parietal cortex distinguish between"10, ""ten, "and ten dots?
    Ansari, D. [2007]
  • Dissociating prefrontal and parietal cortex activation during arithmetic processing
    Menon, V. [2000]
  • Dissociating neural correlates of cognitive components in mental calculation
    Gruber, O. [2001]
  • Creating mind
  • Core systems of numbers
  • Common Core State Standards Initiative
  • Cognitive neuroscience needs affective neuroscience (and vice versa)
  • Cerebral pathways for calculation : double dissociation between rote verbal and quantitative knowledge of arithmetic
    Dehaene, S. [1997]
  • CRA 모형 기반 수감각 교수 프로그램 개발
    김자경 [2018]
  • Brain development, structuring of learning and science education: Where are we now? A review of some recent research
    Hansen, L. [2002]
  • Attention, emotion, and deactivation of default activity in inferior medial prefrontal cortex
    Geday, J. [2009]
  • Arithmetic and the brain
    Dehaene, S. [2004]
  • Are numbers special? An overview of chronometric, neuroimaging, developmental and comparative studies of magnitude representation
  • A network neuroscience of human learning : Potential to inform quantitative theories of brain and behavior
  • A magnitude code common to numerousities and number symbols in human intraparietal cortex
    Piazza, M. [2007]
  • 2020년 국가수준 학업성취도 평가 결과
    교육부 [2021]
  • 2015 개정 초등학교 교육과정(교육부 고시 제 2015-80호)(별책2)