연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향
하정숙
김자경
2022년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
하정숙
김자경
제어번호
108236527
학술지명
학습자중심교과교육연구
권호사항
Vol. 22 No. 16 [ 2022 ]
발행처
학습자중심교과교육학회
자료유형
학술저널
수록면
59-77 ( 19쪽)
언어
Korean
출판년도
2022
등재정보
KCI등재
판매처
주제어
Children at risk for learning disabilities
cognitive
core elements of basic operations
emotion
감성
기초연산 핵심요소
인지
학습장애위험아동
참고문헌( 72)
유사주제 논문( 1,659)
emotion 853건
인지 429건
감성 333건
cognitive 36건
학습장애위험아동 5건
Children at risk for learning disabilities 1건
core elements of basic operations 1건
기초연산 핵심요소 1건
인용/피인용
학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 ...
' 학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
Children at risk for learning disabilities
cognitive
core elements of basic operations
emotion
감성
기초연산 핵심요소
인지
학습장애위험아동
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,666
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
Children at risk for learning ...
2
0
0.0%
cognitive
37
0
0.0%
core elements of basic operat ...
2
0
0.0%
emotion
854
0
0.0%
감성
334
0
0.0%
기초연산 핵심요소
2
0
0.0%
인지
430
0
0.0%
학습장애위험아동
6
0
0.0%
계
1,667
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향'
의 참고문헌
학습장애학생 교육지원 방안
정대영
[2019]
평면도형의 넓이 지도에 관한 초등학교 수학 교과서 비교 분석 : 한국, 일본, 미국, 싱가포르, 핀란드를 중심으로
심영임
[2014]
초등학교 교사용 지도서 : 수학 2-1
교육부
[2021]
초등 고학년 학생의 성별 및 학년에 따른 수학불안이수학성적에 미치는 영향
유경훈
[2017]
중학교 학생을 위한 수학불안 검사 개발 연구
이소라
[2020]
주의집중훈련이 초등학생의 주의집중력과 수업진중력, 자기조절학습능력에 미치는 영향
최정윤
[2019]
주의집중력 훈련으로서 뇌 교육 명상의 주의집중기제 탐색
고건영
[2017]
제 4차 산업혁명과 뇌-기반 교육
신동훈
[2017]
인식론의 신경 생물학적 고찰 및 수학 활동과 관련된 두뇌의 활성화
김연미
[2010]
심리적 처치프로그램에서 고등학교 학생들의 뇌파반응에 따른 수학불안의 변화
한세호
[2016]
신경심리학적 이론에 근거한 수학학습장애의 유형분류 및 심층진단 검사의 개발을 위한 기초연구
김연미
[2011]
수학학습장애아동교육
김용욱
[2010]
수학학습심리학
Skemp, R.
[2000]
수학적 사고에 동원되는 두뇌 영역들과 이의 교육학적 의 미
김연미
[2013]
수학적 사고력에 관한 인지신경학적 연구 개관
김연미
[2016]
수학교과에서 시험불안과 대처행동 및 학업성취와의 관계
차선정
[2008]
문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석
임재근
[2010]
두뇌과학에 기초한 초등학교 감성교육 수업모형 개발 연구
조주연
[2001]
덧셈 과정에서 나타나는 지적장애학생의 뇌기능 특성
윤은정
[2021]
느린 학습자를 위한 소집단 직접교수의 효과: 초등 2학년 수와 연산 영역 중심으로
하정숙
[2018]
뇌 기반 학습과학: 뇌과학이 교육에 대해 말해주는 것은 무엇인 가?
김성일
[2006]
그림으로 읽는 뇌과학의 모든 것
박문호
[2021]
공간적 인지 활동에서의 뇌파 분석에 의한 두뇌 기능 연구지능 검사지의 도형 문제 풀이를 중심으로
김용진
[2003]
數學不安 要因에 關한 硏究 : 高等學生을 中心으로
허혜자
[1996]
‘감성’의 뇌과학적 기제와 초등학교감성교육의 방향
조주현
[2001]
numbers development and developmental dyscalculia
Von Aster, M. G.
[2007]
Three parietal circuits for numbers processing
Dehaene, S.
[2003]
The time course of parietal activation in single-digit multiplication : Evidence from event-related potentials
Kiefer, M.
[1997]
The numbers sense
Dehaene, S.
[1997]
The identification of number anxiety in a college population
Dreger, R. M.
[1957]
The growth of the mind
Greenspan, S. I.
[1997]
The executive brain : Frontal lobes and the civilized mind
Goldberg, E.
[2001]
The effects of self-regulation, motivation, anxiety, and attributions on mathematics achievement of fifth-and sixth-grade students
Shores, M.
[2007]
The brain binds entities and events by multiregional activationfrom convergencezones
Damasio, A. R.
[1989]
Succeed with Math: Every Student's Guide to Conquering Math Anxiety
Tobias, S.
Student brains, school issues
Sylwester, R.
[1998]
Source of mathematical thinking : behavioral and brain-imaging evidence
Dehane, S.
[1999]
Role of left inferior prefrontal cortex in retrieval of semantic knowledge : A reevaluation
Thompson-Schill, S. L.
[1997]
Role of distinct parietal areas in arithmetic : An fMRI-guided TMS study
Andres, M.
[2011]
Principles and standard for school mathematics
National Council of Teachers Mathematics
[2000]
Prefrontal cortex involvement in processing incorrect arithmetic equations : Evidence from event related fMRI
Menon, V.
[2002]
Prediction of individual brain maturity using fMRI
Dosenbach, N. U.
[2010]
Notation-dependent and-independent representations of numbers in the parietal lobes
Kadosh, R. C.
[2007]
Neural correlates of simple and complex mental calculation
Zago, L.
[2001]
National Core Curriculum for Basic Education 2014
The Finnish National Board of Education
[2014]
Modulation of parietal activation by semantic distance in a numbers comparison task
Pinel, P.
[2001]
Mind and brain:Dialogues in Cognitive neuroscience
LeDoux, J. E.
[1986]
Mathematics Education and Neuroscience : Relating spatial structures for the development of spatial sense and numbers sense
van Nes, F.
[2007]
Mathematics Anxiety and Mathematics Achievement
Sherman, B.
[2003]
Math anxiety, working memory and math achievement in early elementary school
Ramirez, G.
[2013]
Learning complex mathematics-a fMRI study
Delazer, M.
[2003]
How the special needs brain learns?
Sousa, D. A.
[2016]
How the gifted brain learns
Sousa, D. A.
[2009]
Emotional intelligence
Goleman , D.
[1995]
Effect of development and enculturation on number representation in the brain
Ansari, D.
[2008]
Does the parietal cortex distinguish between"10, ""ten, "and ten dots?
Ansari, D.
[2007]
Dissociating prefrontal and parietal cortex activation during arithmetic processing
Menon, V.
[2000]
Dissociating neural correlates of cognitive components in mental calculation
Gruber, O.
[2001]
Creating mind
Dowling, J. E.
[1998]
Core systems of numbers
Feigenson, L.
[2004]
Common Core State Standards Initiative
Cognitive neuroscience needs affective neuroscience (and vice versa)
Davidson, R. J
[2000]
Cerebral pathways for calculation : double dissociation between rote verbal and quantitative knowledge of arithmetic
Dehaene, S.
[1997]
CRA 모형 기반 수감각 교수 프로그램 개발
김자경
[2018]
Brain development, structuring of learning and science education: Where are we now? A review of some recent research
Hansen, L.
[2002]
Attention, emotion, and deactivation of default activity in inferior medial prefrontal cortex
Geday, J.
[2009]
Arithmetic and the brain
Dehaene, S.
[2004]
Are numbers special? An overview of chronometric, neuroimaging, developmental and comparative studies of magnitude representation
Kodash, C. R.
[2008]
A network neuroscience of human learning : Potential to inform quantitative theories of brain and behavior
Bassett, D. S.
[2017]
A magnitude code common to numerousities and number symbols in human intraparietal cortex
Piazza, M.
[2007]
2020년 국가수준 학업성취도 평가 결과
교육부
[2021]
2015 개정 초등학교 교육과정(교육부 고시 제 2015-80호)(별책2)
교육부
' 학습장애 위험아동의 인지 및 감성 활성화를 위한 뇌 기반 기초연산 프로그램의 기본 방향'
의 유사주제(
) 논문