SNS 텍스트마이닝을 통한 아이코닉 건축의 대중적 인식과 전략에 관한 연구 - 영국사례를 중심으로 -

양지윤 2022년
논문상세정보
' SNS 텍스트마이닝을 통한 아이코닉 건축의 대중적 인식과 전략에 관한 연구 - 영국사례를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • SNS textmining
  • SNS 텍스트마이닝
  • iconic architecture
  • place image
  • place-branding
  • place-identity
  • 아이코닉 건축
  • 장소 아이덴티티
  • 장소브랜딩
  • 장소이미지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
111 0

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' SNS 텍스트마이닝을 통한 아이코닉 건축의 대중적 인식과 전략에 관한 연구 - 영국사례를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 온라인상의 기업 및 소비자 텍스트 분석과 이를 활용한 온라인 매출 증진 전략
    김지연 [2016]
  • 도시 디자인 속성이 도시 이미지 메이킹 요인에 미치는 영향에 관한 실증 연구 - 인지도를 중심으로 -
    이인수 [2012]
  • Urban regeneration in the UK: Theory and practice
    Jones, P. [2008]
  • The role of public libraries in culture‐led urban regeneration
  • The icon project
    Sklair, L. [2017]
  • The dynamics of place brands: An identity‐based approach to place branding theory
  • The Independent‘Traveller’and BA’s‘High Life’magazine asked readers to help select 21 icons that define 21-century Britain. The Independent
  • Social network analysis
  • Place branding : A conceptual and theoretical framework
  • Network analysis methods
    Lee, S [2017]
  • Iconic building
    Jencks, C [2005]
  • Iconic Architecture
    Yang, J. [2019]
  • Definitions of place branding – Working towards a resolution
    Anholt, S. [2010]
  • Analyzing the Destination Image of Deagu from Online Content through Social Network Analysis
    Seo, J. A. [2015]
  • A study on type of iconic architecture on place branding perspective
    양지윤 [2018]
  • A Study on the sentiment analysis in fashion design using big data ‐ focused on text mining and semantic network analysis
    An, H. [2017]