학생용 다문화 역량 척도의 신뢰도 및 타당도 분석

논문상세정보
' 학생용 다문화 역량 척도의 신뢰도 및 타당도 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Multicultural competence
  • multicultural education
  • multicultural society
  • scale development
  • scale validation
  • 다문화 교육
  • 다문화 사회
  • 다문화역량
  • 척도 개발
  • 척도 타당화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,188 0

0.0%

' 학생용 다문화 역량 척도의 신뢰도 및 타당도 분석' 의 참고문헌

  • 혁신교육과정 기반 핵심역량척도 개발 및 타당화 연구 : 공과대학을 중심으로
    권순구 [2020]
  • 평생교육과 인적자원개발에서의 다문화역량의 구성요소 및 측정도구개발
    한현우 [2011]
  • 출발선 평등을 위한 2021년 다문화교육 지원계획
  • 초등교사의 다문화교육역량 척도 개발 및 타당화
    박정희 [2014]
  • 청소년의 다문화 역량 척도개발 연구
    김미진 [2019]
  • 전경련, “한국 갈등지수, OECD 30개국 중 세 번째로 높아”
  • 외국인 임금 인플레]② 공장⋅건설현장 인력 없어 난리…“임금 오를 수밖에”
  • 예비교사의 다문화역량 척도 개발
    박명희 [2013]
  • 리커트 척도 개발을 위한 탐색적 요인분석의 사용
    장승민 [2015]
  • 대학생용 핵심역량 진단도구 타당화 연구: C대학의 핵심역량을 중심으로
    윤지영 [2018]
  • 다문화 학생 16만명 시대…9년만에 3배로 늘어
  • 다문화 역량 개념 도출을 위한 델파이 조사 연구
    이슬기 [2021]
  • 고등학생용 여섯 가지 핵심역량 측정도구 개발 및 타당화 연구
    백순근 [2017]
  • e-나라지표
  • Using enhanced OER videos to facilitate English L2 learners’ multicultural competence
    Lin, Y. J. [2018]
  • Using Multivariate Statistics
  • Use of exploratory factor analysis in published research
  • The definition and selection of key competencies:Executive summary
  • Structural equation modeling: Issues, concepts, and applications
    Hu, L. [1995]
  • Pyschometric theory
  • Psychological testing : a practical approach to design and evaluation
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • OECD Future of Education and Skills 2030: OECD Learning Compass 2030 A series of concept notes
  • Multidimensional facets of cultural competence
    Sue , D. W. [2001]
  • Multicultural competence, social justice, and counseling psychology : expanding our roles
    Vera, E. M. [2003]
  • Multicultural competence in student affairs: advancing social justice and inclusion
    Pope, R. L. [2019]
  • Multicultural competence and counselor training : a national survey
  • Developing multicultural awareness, knowledge, and skills : diversity training makes a difference?
    Hall, J. C. [2016]
  • Assessing multicultural competence in counselor trainees : a review of instrumentation and future directions
    Hays, D. G. [2008]
  • 2022 개정 교육과정 총론 주요사항【시안】