온라인 비실시간, 실시간 교양 영어 수업에 관한 원어민 교수자의 경험 연구

김소정 2022년
' 온라인 비실시간, 실시간 교양 영어 수업에 관한 원어민 교수자의 경험 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Experience of Native English Instructors
  • Online Asynchronous
  • Online Synchronous
  • college english
  • lms
  • zoom
  • 대학영어
  • 온라인 비실시간
  • 온라인 실시간
  • 원어민 교수자 인식
  • 학습관리시스템
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
306 0

0.0%

' 온라인 비실시간, 실시간 교양 영어 수업에 관한 원어민 교수자의 경험 연구' 의 참고문헌

  • 포스트코로나 시대의 비대면 수업에 대한 영어원어민교수자의 경험과 인식 연구
    하명애 [2021]
  • 코로나 19 상황에서 온라인 수업을 실시한 중등 영어교사의 경험에 대한 이해
    박민주 [2021]
  • 온라인 멀티미디어 영어교육 수업을 위한 효율적인 콘텐츠 유형과 교수ㆍ학습 방안
    이충현 [2009]
  • 실시간-비실시간 온라인플랫폼을 통한 역량강화중심 대학영어 교수-학습 모형 개발
    이명관 [2021]
  • 실시간 온라인 수업에 대한 교수자 인식 연구: A 대학의 사례를 중심으로
    한송이 [2020]
  • 비실시간 온라인 영어 수업에 대한 고등학교 학생과 교사의 인식 비교 연구
    이상민 [2021]
  • 비대면 실시간 온라인 한국어 수업의 운영 사례와 개선 방향: 한국어 교육기관의 전면적 운영 사례를 중심으로
    조인옥 [2020]
  • 비대면 수업에서 대학 교수자 인식에 관한 질적연구: 교양영어수업을 중심으로
    임희주 [2021]
  • 대학교 온라인 영어 수업 운영 실태와 온라인영어 수업에 대한 교수자 인식 조사
    김선아 [2021]
  • 대학 온라인 수업 유형과 매체활용 유형별 효과 인식 연구
    강후동 [2021]
  • 교과별 콘텐츠 제작 지침 개발 연구
  • The role o f the Blackboard LMS i n EFL course delivery during the Covid-19 pandemic: Investigating attitudes and perceptions of faculty and students
  • The difference between emergency remote teaching and online learning
  • The Effects of Emergency Remote Teaching on Native English Instructors in a Korean University
    존 버렐 [2021]
  • Teachers’ perception of online learning during pandemic covid-19
  • Synchronous and Asynchronous Electronic Learning and EFL Learners’ Learning of Grammar
    Memari, M. [2020]
  • SAMR and Bloom’s taxonomy: Assembling the puzzle
  • Responses of the English-Language-Teaching Community to the COVID-19Pandemic
  • Perceptions of English Teachers at Korean Universities Towards using Learning Management Systems During COVID-19
  • Language Teaching during a Pandemic: A Case Study of Zoom Use by a Secondary ESL Teacher in Hong Kong
    Cheung, A. [2021]
  • Foreign Language Teaching During COVID-19 Pandemic In Croatia
    Baksa, T. [2021]
  • ELT Online Teachers’ Professional Development During the Covid-19 Pandemic Outbreak: Perceptions, Implications and Adaptations
  • EFL Teachers’ Perception on Online English Learning Activities during the Covid-19Pandemic at High Schools in Padang
  • Content Analysis on College English Teachers’ Experiences of Online Instruction During the COVID-19 Pandemic
    표경현 [2021]
  • COVID-19 is an Opportunity to Rediscover Ourselves: Reflections of a Novice EFL Teacher in Central America
  • Asynchronous and synchronous e-learning