중학생의 또래관계에서의 목표와 이유의 잠재프로파일 탐색 및 사회적 적응의 차이

염혜선 2022년
논문상세정보
' 중학생의 또래관계에서의 목표와 이유의 잠재프로파일 탐색 및 사회적 적응의 차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Aggression
  • Latent profile analysis
  • Peer relationship self-determination motivation
  • Peer relationships skill
  • Social achievement goals
  • Social anxiety
  • 공격성
  • 또래관계기술
  • 또래관계에 대한 자기결정성 동기
  • 사회불안
  • 사회적 성취목표
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,513 0

0.0%

' 중학생의 또래관계에서의 목표와 이유의 잠재프로파일 탐색 및 사회적 적응의 차이' 의 참고문헌

  • 한국 초기 청소년 공격성척도(K-PCS) 타당화 연구
    하문선 [2013]
  • 학업적 성취목표와 사회적 성취목표에 따른 학습자 유형 탐색과 학업관련 심리적 특성 차이 연구
    강수희 [2015]
  • 학업성취에 대한 자기결정성 동기와 성취목표지향성의 이질적 효과
    정준욱 [2017]
  • 친구는 많을수록 좋은가? 친구 연결망의 크기가 중학생의 친구관계의 질에 미치는 영향
    이민아 [2018]
  • 초등학생의 자기결정성동기와 목표내용 프로파일: 수업참여와 자기조절학습의 차이
    송지은 [2015]
  • 초기 청소년의 지각된 관계적 지지 프로파일과 사회적 적응 행동
    신희영 [2021]
  • 초기 청소년기 또래거부의 사회화 과정: 친구네트워크와 교사-학생 관계의 영향
    김진구 [2018]
  • 중학생의 공감과 또래관계 질에서 정서표현성의 매개효과
    강유선 [2014]
  • 중학생의 4요인 사회적 성취목표 잠재프로파일분류 및 사회적 적응 탐색
    염혜선 [2018]
  • 자기결정성동기 프로파일에 따른 자기조절학습전략의 차이
    서은희 [2013]
  • 자기결정성 학습동기, 메타인지, 자기주도적 학습능력 및 학습몰입 과 학업성취 간의 구조적 관계
    이지혜 [2010]
  • 아동, 청소년기 사회불안의 측정: 한국판 청소년 사회불안척도(K-SAS-A)의 타당화
    양재원 [2008]
  • 사회적 수행접근목표의 재개념화에 따른 4요인 사회적 성취목표 척도의 개발과 타당화
    염혜선 [2017]
  • 사회적 성취목표 척도의 타당화
    안혜진 [2012]
  • 또래관계기술 척도의 개발: 초등학교 4학년 - 중학교 3학년 학생용
    오경자 [2005]
  • 또래 지위 유형과 사회적 목표에 따른 또래동조 연구
    김명섭 [2019]
  • 고등학생의 친구관계와 우울 간 자기회귀 교차지연 효과 검증
    추상엽 [2010]
  • What do students want socially when they arrive at college? Implications of social achievement goals for social behaviors and adjustment during the first semester of college
    Shim, S. S. [2012]
  • The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior
    Deci, E. L. [2000]
  • The role of parental and peer attachment in the psychological health and self-esteem of adolescents
  • Students’ perceptions of characteristics associated with social success : Changes during early adolescence
  • Social goals, social behavior, and social status in middle childhood
  • Social anxiety among adolescents : Linkages with pee r relations and friendships
  • Social achievement goals and social adjustment in adolescence : A multiple goal
    Lee, J. [2018]
  • Social achievement goals : The nature and consequences of different orientations toward social competence
    Ryan, A. M. [2006]
  • Selfdetermination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well-being
    Ryan, R. M. [2000]
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains
    Ryan, R. M. [1989]
  • Peer conflict scale
  • Peer Relationships and Adjustment at school
    Ryan, A. M. [2012]
  • On social achievement goals : Their relations with peer acceptance, classroom belongingness, and perceptions of loneliness
  • Motivational profiles from a self-determination perspective: The quality of motivation matters
  • Integrating person centered and variable centered analyses : Growth mixture modeling with latent trajectory clases
    Muthén, B. [2000]
  • How do young adolescents cope with social problems? : An examination of social goals, coping and social adjustment
    Shin, H. [2012]
  • Finite mixture models
  • Detaching reasons from aims : Fair play and well-being in soccer as a function of pursuing performancepproach goals for autonomous or controlling reasons
  • Classroom goal structures, social achievement goals, and adjustment in middle school
    Shim, S. S. [2013]
  • Auxiliary variables in mixture modeling : Three-step approaches using M plus
  • Autonomy is no illusion : Self-determination theory and the empirical study of authenticity, awareness, and will
    Ryan, R. M. [2004]
  • An exploration of young adolescents' social achievement goals and social adjustment in middle school
    Ryan, A. M. [2008]
  • Academic and social achievement goals : Their additive, interactive, and specialized effects on school functioning
  • 2018 청소년통계