전기자동차 구매 영향요인들 간의 구조적 관계에 관한 연구 - TAM 모형, 전기자동차 속성 인식 및 주관적 지식을 중심으로 -

' 전기자동차 구매 영향요인들 간의 구조적 관계에 관한 연구 - TAM 모형, 전기자동차 속성 인식 및 주관적 지식을 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Attribute Recognition of Electric Vehicles
  • Purchase Intention of Electric Vehicles
  • Subjective Knowledge of Electric Vehicles
  • ev(electricvehicle)
  • tam(technology acceptance model)
  • 기술수용모델
  • 전기 자동차
  • 전기자동차 구매의도
  • 전기자동차 속성 인식
  • 전기자동차의 주관적 지식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
610 0

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' 전기자동차 구매 영향요인들 간의 구조적 관계에 관한 연구 - TAM 모형, 전기자동차 속성 인식 및 주관적 지식을 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 확장된 계획행동이론을 적용한 조기수용자 성향이 전기차 수용의도에 미치는 영향
    문선정 [2019]
  • 한국판 뉴딜 종합계획(전체본)
  • 중국 진출 한국 친환경 자동차 구매의도에관한 연구
  • 전기차에 대한 지각된 경제적 가치 및 개인적 특성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구-전기차 특구지역인 제주지역 주민을 대상으로-
    심수민 [2020]
  • 전기자동차 시장 및 배터리 관련 기술 연구 동향
    김양화 [2019]
  • 자율주행자동차 구매의도에 미치는 영향요인 연구-확장된 기술수용모델을 중심으로-
    김해연 [2018]
  • 여행 리뷰 웹사이트의 기능적, 쾌락적 인식이지각된 유용성 및 행동의도에 미치는 영향
    김용순 [2019]
  • You are what you drive : Environmentalist and social innovator symbolism drives electric vehicle adoption intentions
  • Useracceptance of computer technology: acomparison of two theoretical models
    Davis, F. D [1989]
  • Understanding the emergence and social acceptance of electric vehicles as next-generation models for the automobile industry
    Park, E. [2018]
  • The role of perceived resources in online learning adoption
    Lee, Y. C. [2008]
  • The role of instrumental, hedonic and symbolic attributes in the intention to adopt electric vehicles
  • Review and Empirical Analysis on Factors Influencing Purchase Intention of Electric Vehicles in Korea: The Role of Consumer Psychological Characteristics*
    주우진 [2017]
  • Psychological Characteristics and Usage Patterns of Electric Vehicle Owners in South Korea
    송미령 [2018]
  • Policy implications for promoting the adoption of electric vehicles: Do consumer’s knowledge, perceived risk and financial incentive policy matter?
    Wang, S. [2018]
  • Perceived usefulness , perceived ease of use , and user a cceptance of information technology
  • Global EV Outlook 2020
  • Global EV Outlook 2018
  • Expanding scope of hybrid choice models allowing for mixture of social influences and latent attitudes : Application to intended purchase of electric cars
    Kim, J. [2014]
  • Examining a Theory of Planned Behavior (TPB) and Technology Acceptance Model (TAM) in internetpurchasing using structural equation modeling
    Sentosa, I. [2012]
  • Driving climate change
  • Consumer preferences for electric vehicles : A literature review
    Liao, F. [2017]
  • Car use : Lust and must. Instrumental, symbolic and affective motives for car use
    Steg, L. [2005]
  • Beliefs, Attitudes and Intention in Adopting Electric Vehicle
    문선정 [2019]
  • Barriers to widespread adoption of electric vehicles : An analysis of consumer attitudes and perceptions
    Egbue, O. [2012]
  • Analysis of Electric Vehicle Adoption by Technology Risk Model Development and A Case Study
    황인성 [2020]
  • An Study on Factors Affecting the Acceptance of Autonomous Vehicle from the Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model
    이혜령 [2018]