메타경로분석을 이용한 미시체계 내 방어행동 관련 요인 간의 구조적 관계

논문상세정보
' 메타경로분석을 이용한 미시체계 내 방어행동 관련 요인 간의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • defending behavior
  • anti-bullying school culture
  • meta path analysis
  • peer relationship
  • social emotional competence
  • 또래관계
  • 메타경로분석
  • 방어행동
  • 비폭력학교문화
  • 사회·정서 역량
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
616 0

0.0%

' 메타경로분석을 이용한 미시체계 내 방어행동 관련 요인 간의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 학교폭력 주변인의 방어·방관 행동과 관련 변인 간의 관계에 대한 메타분석
    김동주 [2021]
  • 초등학생의 인지적, 정서적 공감과 또래괴롭힘 방어행동의 관계: 성별에 따른 교사 개입정도의 조절효과
    이승연 [2018]
  • 초등학생의 공감, 친사회성 및 방어행동의 관계에서 또래지위의 조절된 매개효과와 성차
    권지웅 [2020]
  • 초등학교 학교폭력 피해아 방어자의 경험에 대한 질적 연구
    이영기 [2016]
  • 초등 6학년 아동의 성별과 또래지위에 따른 공감하기 및 체계화하기 차이
    박찬옥 [2010]
  • 초․고등학생의 또래지위가 방어행동에 미치는 영향: 다층수준모형을 이용한 학교급 및 학급 수준의 괴롭힘대처집단효능감의 조절효과
    권지웅 [2020]
  • 초·중등학생의 친사회성, 교사학생지지와 방어행동 간의 관계에서 또래지위의 매개효과
    권지웅 [2020]
  • 청소년 회복탄력성에 대한 메타경로분석
    홍세희 [2020]
  • 지각된 인기도와 또래 괴롭힘 가해 및 방어 행동의 관계 에서 내외통제성의 매개효과
    조유진 [2019]
  • 중학생의 정서적 공감과 죄책감 경향성이 또래괴롭힘 방어행동에 미치는 영향과 학급분위기의 조절효과
    오지연 [2019]
  • 중학생의 공감, 사회적 자기효능감, 지각된 규준과 또래괴 롭힘 방어행동과의 관계
    이승연 [2014]
  • 중학생 우울관련 변인에 관한 메타분석
    제미영 [2012]
  • 전통적 괴롭힘과 사이버 괴롭힘 상황에서 주변인의 방어행동 의도에 영향을 미치는 요인 비교
    김영은 [2019]
  • 어울림 학교폭력예방 프로그램의 적용효과 분석
    박효정 [2016]
  • 스트레스 대처전략과 괴롭힘 주변인의 방어 및 동조 행동의 관계에서 집단효능감의 조절효과
    오인수 [2019]
  • 성격강점과 괴롭힘 방어행동의 관계에서 학급규준의 조절효과
    우서희 [2015]
  • 메타분석적 구조방정식모형을 이용한 중년 여성의 우울과 관련 요인 간의 구조적 관계
    장희원 [2020]
  • 또래지위에 따른 마음읽기 능력의 차
    김아름 [2009]
  • 또래괴롭힘에 대한 방관 및 방어행동에 영향을 미치는학급 변인 : 학급규범과 교사감독을 중심으로
    심미경 [2013]
  • 또래괴롭힘 주변인 역할과 성격강점의 관계에서지각된 학급규준의 매개효과
    이현진 [2019]
  • 남자 중학생의 또래괴롭힘 피해경험과 반응적 공격성의 관계: 남성 성역할 갈등, 수치심, 우울의 매개효과
    정세련 [2019]
  • 남녀 중학생의 사회적 위축 하위유형 및 지각된 학급풍토와 괴롭힘 피해의 관계
    공미정 [2017]
  • 남녀 중학생의 또래괴롭힘 방어행동과 공감, 자기효능감, 학급규준에 대한 믿음의 관계
    김은아 [2011]
  • 공감과 지각된 환경특성이 여중생의 또래괴롭힘 방어, 방관 및 동조행동에 미치는 영향
    이정현 [2018]
  • “초등학교 고학년 학생의 사회정서역량 척도 개발 및 타당화”
    백예은 [2020]
  • Who are the victims of school violence? A comparison of student non-victims and multi-victims
  • What does it take to stand up for the victim of bullying? The interplay between personal and social factors
  • Victims, bullies, and their defenders : A longitudinal study of the coevolution of positive and negative networks
  • Understanding the long-term effects of bullying
  • Theory testing : Combining psychometric meta-analysis and structural equations modeling
  • Theory of mind in preadolescence : Relations between social understanding and social competence
    Bosacki, S. [1999]
  • Theory of mind and peer acceptance in preschool children
  • The scientific base linking social and emotional learning to school success
    Zins, J. E. [2004]
  • The relationship of school climate, teacher defending and friends on students' perceptions of bullying in high school
  • The ecology of human development : Experiments by nature and design
  • Testing a model of stress and health using meta-analytic path analysis
    Yu, L. [2007]
  • Teachers’ victimization-related beliefs and strategies : Associations with students’ aggressive behavior and peer victimization
  • Student bystanders in Australian schools
    Rigby, K. [2005]
  • Social foundations of thoughts and action : A social cognitive theory
    Bandura, A. [1986]
  • Social capital and bystander behavior in bullying : internalizing problems as a barrier to prosocial intervention
  • Social and emotional learning in the classroom: Promoting mental health and academic success
  • School bullying : Development and some important challenges
    Olweus , D. [2013]
  • SEM 기반 메타분석의 이론 및 적용 - Cheung의 접근법 중심으로
    이현정 [2018]
  • R 메타분석 쉽게 배우기
    유성모 [2019]
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • Popularity : Does it magnify associations between popularity prioritization and the bullying and defending behavior of early adolescent boys and girls?
  • Peer victimization and internalizing problems in children : A meta-analysis of longitudinal studies
  • Peer victimisationat school and the health of secondary school students
    Rigby, K. [1999]
  • Peer involvement in bullying : Insights and challenges for intervention
  • Naturalistic observations of peer interventions in bullying
  • MetaSEM : An R package for meta-analysis using structural equation modeling
  • Meta-analytic structural equation modeling : a two-stage approach
  • Measuring inconsistency in meta-analyses
  • Making bullying prevention a priority in Finnish schools : The KiVa antibullying program
  • Longitudinal associations between adolescents'bullying-related indirect defending, outsider behavior, and peer-group status
    Pronk, J. [2020]
  • Journal article reporting standards for quantitative research in psychology : The APA publications and communications board task force report
  • Introduction to meta-analysis
  • Handbook of social influences in school contexts: Social-emotional, motivation, and cognitive outcomes
  • Handbook of bullying in schools: An international perspective
    Hymel, S. [2010]
  • Handbook of bullying in schools: An international perspective
  • Empathy, emotional regulation, and perspective taking as predictors of children's participation in bullying
    Maeda, R. [2003]
  • Effectiveness of school-based programs to reduce bullying : A systematic and meta-analytic review
  • Determinants of adolescents’active defending and passive bystanding behavior in bullying
    Gini, G. [2008]
  • Defending victims of bullying in early adolescence : A multilevel analysis
    Yun, H. Y. [2018]
  • Defending behavior of peer victimization in school and cyber context during childhood and adolescence : A meta-analytic review of individual and peer-relational characteristics
    Ma, T. L. [2019]
  • Connections between attitudes, group norms, and behaviour in bullying situations
  • Cochrane handbook for systematic reviews of interventions. Version 5.1.0
    Higgins JPT [2011]
  • Children's normative beliefs about aggression and aggressive behavior
  • Children on playgrounds: Research perspectives and applications
    Olweus, D. [1993]
  • Bystanders Matter : Associations between Reinforcing, Defending, and the Frequency of Bulling Behavior in Classrooms
  • Bullying in North American schools
  • Bullying as a group process: An adaptation of the participant role approach
    Sutton, J. [1999]
  • Bullying as a group process : Participant roles and their relations to social status within the group
  • Bullying and the peer group : A review
  • Beyond the class norm : Bullying behavior of popular adolescents and its relation to peer acceptance and rejection
  • Authoritative classroom climate and its relations to bullying victimization and bystander behaviors
  • Analysis of correlation matrices using covariance structure models
    Cudeck , R. [1989]
  • Active defending and passive bystanding behavior in bullying : The role of personal characteristics and perceived peer pressure
    Pozzoli, T. [2010]
  • A meta-analysis of the relationship between moral disengagement and bullying roles in youth
    Killer, B. [2019]
  • A Coefficient of Agreement for Nominal Scales
    Cohen , J. [1960]
  • 2021년 1차 학교폭력 실태조사 결과
    교육부 [2021]