실시간 온라인 수업에서 중국인 한국어 학습자들의 의사소통 의지에 미치는 영향 요인에 대한 연구

린천천 2022년
' 실시간 온라인 수업에서 중국인 한국어 학습자들의 의사소통 의지에 미치는 영향 요인에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • affect factor
  • chinesekoreanlearners
  • linguistic factors
  • real-time online classes
  • situational factors
  • willingnesstocommunicate
  • 상황적인 요인
  • 실시간 온라인 수업
  • 언어적인 요인
  • 의사소통의지
  • 정서적인 요인
  • 중국인 한국어 학습자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
261 0

0.0%

' 실시간 온라인 수업에서 중국인 한국어 학습자들의 의사소통 의지에 미치는 영향 요인에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 협동학습이 EFL학습자의 의사소통불안과 의사소통의지에 미치는 영향
    이해련 [2015]
  • 한국어 학습자의 의사소통의지에 영향을 미치는 상황 변인에 대한 연구
    오예림 [2019]
  • 한국어 학습자의 의사소통 의지 향상을 위한 말하기 교육 연구
    오예림 [2018]
  • 한국어 학습자의 의사소통 불안감과 의사소통 의지에 대한 연구
    WANG YUYAO [2020]
  • 한․중 의사소통 스타일에 대한 대조 연구- 체면과 예를 중심으로 -
    방가미 [2017]
  • 코로나19가 앞당긴 미래, 교육하는 시대에서 학습하는 시대 로
    오재호 [2020]
  • 재한 중국인 유학생의 의사소통능력이 자기주도 학습능력에 미치는 영향에 있어 교수-학생상호작용의 조절효과
    장몽요 [2019]
  • 원어민교수 영어수업에서 느끼는 영어학습 불안연구
    남정미 [2011]
  • 원어민 교사 회화 수업에 나타난 대학생들의 말하기 불안 연구
    유영미 [2009]
  • 원격 화상수업을 통한 전문계고 학생의 영어 듣기 능력과 정의적 측면의 변화에 관한 연구
    오윤진 [2012]
  • 실시간 온라인 화상 수업 효과 연구-한국어 학업 성취도와 학습자 만족도를 기준으로
    이은성 [2020]
  • 실시간 온라인 학습에 대한 학습자의 인식및 만족도 연구 -D대학교 한국어 교육기관의 사례를 중심으로-
    최정선 [2020]
  • 실시간 온라인 수업에 대한 교수자의 인식 및 만족도 연구 : D대학교 한국어 교육기관의 사례를 중심으로
    최정선 [2020]
  • 비실시간 온라인 한국어 수업에 대한 학습자 인식 연구
    노채환 [2020]
  • 대학생의 학습몰입, 자기주도학습, 학습성과가 비대면 온라인 수업만족도 미치는 영향
    임종미 [2021]
  • ‘CLT is best for China’—an untenable absolutist claim
    Hu, G. [2005]
  • Willingness to communicate: The construct and its measurement
  • Willingness to communicate, social support, and language-learning orientations of immersion students
  • Willingness to communicate in a second language : The Japanese EFL context
  • Willingness to communicate and employee success in US organizations
  • Willingness to communicate : Antecedents & consequences
  • Willingness to communicate : A cognitive view
  • Variables underlying willingness to communicate : A causal analysis
  • Understanding"Zoom fatigue" : Theorizing spatial dynamics as third skins in computer-mediated communication
    Nadler, R. [2020]
  • Towards an ecological understanding of willingness to communicate in EFL classrooms in China .
  • The unwillingness to communicate scale : Development and validation
  • The psychology of the language learner: individual differences in second language acquisition
    Dörnyei, Z [2005]
  • The effect of online learning on communication between instructors and students during Covid-19 pandemic
  • The concept, basic character and development potentials of distance education
  • Speech and brain mechanisms
    Penfield, W [1959]
  • Personality, attitudes, and affect as predictors of second language communication
  • Oral communication apprehension : A summary of recent theory and research
  • On the measurement of affective variables in second language learning
  • Language anxiety : Its relationship to other anxieties and to processing in native and second languages
  • Investigating situational willingness to communicate within second language classrooms from an ecological perspective
    Cao , Y . [2011]
  • Internet English
    Gitsaki, C [2000]
  • Impacts of the COVID-19 pandemic on life of higher education students : A global perspective
  • Foreign language classroom anxiety
  • Faculty perception toward online education in higher education during the coronavirus disease 19(COVID-19)pandemic
  • Factors Affecting the Fluctuation of Speakers’ Excitement in L2 Communication
    강수자 [2007]
  • Exploring willingness to communicate (WTC) in English among Korean EFL (English as a foreign language) students in Korea:WTC as a predictor of success in second language acquisition
    Kim, S. J. [2004]
  • Conceptualizing willingness to communicate in a L2 : A situational model of L2 confidence and affiliation
  • Biological foundations of language
  • Biases in self‐ratings of second language proficiency : The role of language anxiety
  • A sociocognitive perspective on second language classroom willingness to communicate
    Cao, Y. [2014]
  • A dynamic system approach to willingness to communicate : Developing an idiodynamic method to capture rapidly changing affect