온라인 동영상 콘텐츠의 타이틀 네이밍을 위한 탐색적 연구: 정보 전달 전략과 관심 유도 전략 효과

논문상세정보
' 온라인 동영상 콘텐츠의 타이틀 네이밍을 위한 탐색적 연구: 정보 전달 전략과 관심 유도 전략 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Communication marketing
  • Creator economy
  • Naming
  • Online contents
  • 네이밍
  • 온라인콘텐츠
  • 커뮤니케이션 마케팅
  • 크리에이터 경제
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 온라인 동영상 콘텐츠의 타이틀 네이밍을 위한 탐색적 연구: 정보 전달 전략과 관심 유도 전략 효과' 의 참고문헌

  • 헤드라인 저널리즘: 신문과 포털 기사제목에 관한 논의를 중심으로
    이준호 [2015]
  • 콘텐츠 장르별 이용자들의 미디어 선택 구조
    전범수 [2008]
  • 제품유형과 콘텐츠장르의 소비자 반응에 대한 상호작용 효과: 유튜브 브랜디드 콘텐츠를 중심으로
    김유정 [2019]
  • 제목소비자의 증가와 신문제목의 이해도
    정태섭 [1995]
  • 저널리즘 원칙으로 본 온라인 뉴스제목의 형식적 및 내용적 문제점 분석
    김형 [2013]
  • 인터넷방송과 텔레비전의 장르별 충족비교 연구
    강명신 [2002]
  • 유튜브 브랜디드 콘텐츠의 결론유형과 제품관여도의 상호작용이 소비자 반응에 미치는 영향
    김유정 [2020]
  • 온라인 신문 기사의 제목과 개요 효과
    조수선 [2005]
  • 신문기사 제목의 결정요인에 관한 연구 : 뉴스 영향변인・편집자의 역할지향성과 전문직업관을중심으로
    강현직 [2012]
  • YouTube marketing : How marketers' video optimization practices influence video views
    Tafesse, W. [2020]
  • Word of mouth for movies : Its dynamics and impact on box office revenue
    Liu , Y [2006]
  • What Makes Online Content Viral
    Berger, J. [2012]
  • Virality over YouTube : An empirical analysis
  • Using online conversations to study word of mouth communication
    Godes, D. [2004]
  • The word-frequency paradox in recognition
    Mandler, G. [1982]
  • The role of the brand name in obtaining differential advantages
  • The relation between brand-name linguistic characteristics and brand-name memory
  • The of editing
  • The name is the game
  • The influence of a brand name’s association set size and word frequency on brand memory
  • The effects of imagery and pleasantness on recalling brand names
  • The Emotions That Drive Viral Video
  • Strategically desirable brand name characteristics
  • Strategic copy editing
    Russial, J. [2004]
  • Source memory enhancement for emotional words
  • Social psychology: Handbook of basic principles
  • Retrieving YouTube video by sentiment analysis on user comment
    Bhuiyan, H. [2017]
  • Recall and recognition of brand names: A comparison of word and nonword name types
    Lerman, D. [2002]
  • Propagators, creativity, and informativeness : What helps ads go viral
  • Phonetic symbolism and brand name preference
  • New brand names and influential beliefs : Some insights on naming new products
  • Naming strategies as a tool for communication : Application to movie titles
    Chung, J. [2019]
  • Naming and remembering proper and common nouns and pictures
  • Multimedia tool as a predictor for social media advertising a YouTube way
    Gupta, H. [2017]
  • Multilevel mixed linear model analysis using iterative generalized least squares
  • Marketing universals: The use of brand name, price, physical appearance, and retailers’ reputation as signals of product quality
    Dawar, N. [1994]
  • Manufacturing consent: The political economy of the mass media
  • Managing Brand Equity
  • Investigating the roles of online buzz for new product diffusion and its cross-country dynamics
    Chung, J. [2011]
  • Hierarchical Linear Models: Applications and Data Analysis Methods
  • Examining digital video advertising(DVA)effectiveness
    Stewart, K. [2019]
  • Editing the news
  • Creator economy: Theory and its use
  • Creating effective brand names : A study of the naming process
    Kohli, C. [1997]
  • Conceptualizing , measuring , and managing customer-based brand equity
  • Brand naming in Korean : A linguistic approach
    Noh, J. [2002]
  • Brand naming in China-A linguistic approach
  • Brand name selection for consumer products
  • Brand name influence on brand perception
    Wänke, M. [2007]
  • Advances in consumer research Volume 03
  • A study of the readability of four newspaper headline types
    English, E. [1944]
  • A sound idea : Phonetic effects of brand names on consumer judgments
  • A rose by any other name. . . : Color-naming influences on decision making