소비자의 브랜드에 대한 인식은 어떻게 변하는가? - 그린워싱 상황에서 그린 마케팅 활동, 브랜드 진정성, 구매의도를 중심으로 -

' 소비자의 브랜드에 대한 인식은 어떻게 변하는가? - 그린워싱 상황에서 그린 마케팅 활동, 브랜드 진정성, 구매의도를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 그린워싱
  • brand authenticity
  • ecofriendly
  • greenmarketing
  • greenwashing
  • purchase intention
  • 구매의도
  • 그린마케팅
  • 브랜드 진정성
  • 친환경
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 소비자의 브랜드에 대한 인식은 어떻게 변하는가? - 그린워싱 상황에서 그린 마케팅 활동, 브랜드 진정성, 구매의도를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 패션 브랜드의 진정성에 대한 한국 소비자의 인식과 진정성 결정요인의 영향
    윤초롱 [2016]
  • 패션 브랜드의 ESG 실천 사례에 관한 연구
    허가영 [2021]
  • 패션 브랜드 진정성의 속성과 내부 구조 확인을 위한 질적 연구
    서상우 [2012]
  • 패션 브랜드 진정성의 내부 구조 확인 및 브랜드 애착, 몰입, 충성에 미치는 영향에대한 양적 연구
    서상우 [2013]
  • 친환경 패션제품에 대한 소비자 혼란과 가치, 가격민감성 연구
    신상무 [2021]
  • 의복 재활용에 대한 인식 및 사장의복 실태 분석
    박영희 [2020]
  • 소비자의 브랜드 진정성 지각과 관련된 브랜드 속성
    김상훈 [2014]
  • 소비자가 인식하는 그린 마케팅 진정성 연구: 브랜드의 환경에 대한 진정성 인식의 매개 역할을 중심으로
    황혜진 [2017]
  • 사회문제해결형 지속가능발전교육 수업모델의 수업적용 및 효과분석:그룹탐구모형과 배려모형 적용 수업모델을 중심으로
    강현선 [2016]
  • 브랜드 진정성이 브랜드애착 및 충성에 미치는 영향에 관한 연구: 화장품 브랜드를 중심으로
    서용구 [2014]
  • 모브랜드의 지각된 진정성이 확장된 키즈라인의 브랜드 태도와 구매 의도에 미치는 영향
    임혜선 [2013]
  • 대학생의 친환경 패션제품에 대한 소비가치가 구매의도에 미치는 영향에 있어 환경지식의 조절효과
    조은주 [2015]
  • 대학생소비자의 공정무역제품에 대한 구매의도 분석: 계획행동모델과 수정된 계획행동모델의 비교
    김영신 [2016]
  • 그린워싱이 그린 브랜드 충성도에 미치는 영향 : 그린 회의주의, 그린 속성 투명성, 그린 브랜드 이미지, 그린 브랜드 신뢰를 중심으로
  • 그린워싱 정보 인식에 따른 소비자의 구매행동의도
    송유진 [2011]
  • 그린 패션 마케팅 현황에 관한 연구
    박송애 [2011]
  • 그린 워싱에 대한 환경정보 제공이 시민의 친환경 상품에 대한 신뢰성과 구매 의사에 미치는 영향
    김대희 [2017]
  • 국내 패션 업체의 그린 마케팅 유형 분류를 통한 지속가능한 그린 패션 마케팅 전략
    홍정민 [2010]
  • ‘나는 종이병이야’ 포장지 속 플라스틱병…소비자 속이는 ‘그린워싱’ 주의보 [‘I’m a paper bottle’ plastic bottle in packaging... ‘Green washing’ warning that deceives consume]
  • ‘그린 워싱’, 친환경 그늘에 숨은 검은 실상...네슬레, 블랙야크 등도 예외는 아냐 [‘Green washing’, the reality of black hidden in the shade of an eco-friendly environment... No exceptions for Nestlé and Black Yak
  • What really happens to old clothes dropped in those in-store recycling bins
  • Towards sustainability : the third age of green marketing
  • The why of consumption: Contemporary perspectives on consumers’ motives, goals, and desires
  • The influence of greenwashing perception on green purchasing intentions: The mediating role of green word-of-mouth and moderating role of green concern
    Lu Zhang [2018]
  • The influence of greenwash on green word-of-mouth (green WOM): the mediation effects of green perceived quality and green satisfaction
  • The influence of consumption values on green purchase intention : A moderated mediation of greenwash perceptions and green trust
  • The impact of the green marketing of global SPA brand on the green brand image cognition, the brand's trust and the repurchase intention
    Lee, J. H. [2016]
  • The impact of greenwash practices over green purchase intention: The mediating effects of green confusion, Green perceived risk, and green trust
  • The effects of vegan fashion consumer's consumption values on vegan fashion products attitude and purchase intention: Focused on the moderating effects of vegan content
    Jeon, C. I. [2020]
  • The Quest for Authenticity in Consumption: Consumers’ Purposive Choice of Authentic Cues to Shape Experienced Outcomes
  • The Impact of Corporate Greenwashing Behavior on Consumers' Purchase Intentions of Green Electronic Devices: An Empirical Study in Vietnam
  • The Drivers of Greenwashing
  • The Drivers of Green Brand Equity: Green Brand Image, Green Satisfaction, and Green Trust
  • Targeting consumers who are willing to pay more for environmentally friendly products
  • Synthetics anonymous: Fashion brands’ addiction to fossil fuels
  • Soul of the new consumer : Authenticity-what we buy and why in the new economy
    Lewis, D. [2000]
  • Should I wear plants or plastic? Solutions Journalism
  • PETA goes ‘All in’ on Allbirds stock
  • More than Fit: Brand Extension Authenticity
  • Making environmental claims on goods and services
  • How Sustainability Ratings Might Deter ‘Greenwashing’: A Closer Look at Ethical Corporate Communication
  • H&M called out for “greenwashing” in its conscious fashion collection
  • H&M accused of ‘greenwashing’ over plans to make clothes from sustainable fabric
  • Greenwashing: CMA puts businesses on notice
  • Greenwashing in fashion is on the rise, here’s how to spot it
  • Greenwash and green purchase behaviour: the mediation of green brand image and green brand loyalty
  • Green washing: Do you know what you’re buying?
  • Green claims code: Making environmental claims
  • Global sweep finds 40% of firms’ green claims could be misleading
  • French advertising body says Adidas is greenwashing
  • Fashion Transparency Index
  • Exploring attitude–behavior gap in sustainable consumption: comparison of recycled and upcycled fashion products
  • Effect of the authenticity of the brand image and purchasing intention -Focusing on the outdoor brands-
    Choi, J. [2015]
  • Don’t let consumerism co-opt the zero-waste concept
  • Dirty greenwashing:Watchdog targets fashion brands over misleading claims
  • Developing Perceived Greenwash Index and Its Effect on Green Brand Equity: A Research on Gas Station Companies in Turkey
  • Crafting Brand Authenticity: The Case of Luxury Wines*
  • Corporate social responsibility as a marketing means in Lithuanian business practice
    Banytė, J. [2008]
  • Consumer behavior
  • CMA to examine if ‘eco-friendly’ claims are misleading
  • Brand authenticity mediated the effect of brand authority and ethicality on purchase and word-of-mouth intention
    Yi, S. -Y. [2012]
  • Brand authenticity : Towards a deeper understanding of its conceptualization and measurement
    Bruhn, M. [2012]
  • Brand authenticity : Model development and empirical testing
  • Beyond Profit: Rethinking Corporate Social Responsibility and Greenwashing After the BP Oil Disaster
  • Authenticity : What consumers really want
  • Advances in Consumer Research 38
    Minor, M. [2011]