이중 수사(數詞) 체계 지도에 대한 논의

강윤지 2022년
논문상세정보
' 이중 수사(數詞) 체계 지도에 대한 논의' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • dual numeral system
  • numeral
  • numeral in real life
  • numeral system
  • quantity expression
  • 수량 표현
  • 수사
  • 수사 체계
  • 실생활 속의 수사
  • 이중수사체계
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
213 0

0.0%

' 이중 수사(數詞) 체계 지도에 대한 논의' 의 참고문헌

  • 현대한국어에서 아라비안 숫자의 읽기 규칙 연구
  • 한국유아의 수단어 획득에 관한 연구
    홍혜경 [1990]
  • 한국어와 중국어의 수(數) 표현에 대한 대조 연구
  • 한국어· 베트남어 대비를 통한 문법 교육
    조명숙 [2005]
  • 한국어 형태소 분석에서의 수사 처리
    김민정 [1991]
  • 한국어 수사구의 언어유형론적 고찰
    정해권 [2017]
  • 표준 국어문법론
    남기심 [2019]
  • 초등학교 저학년 수학부진아의 수세기 능력 연구
    김수미 [2010]
  • 자연어 처리를 위한 수사의 하위 범주분류
    유재원 [1999]
  • 숫자의 문화사
  • 수학과 교육과정
  • 수학 2-2
    교육부 [2019]
  • 수학 2-1
    교육부 [2019]
  • 수학 1-2
    교육부 [2019]
  • 수학 1-1
    교육부 [2019]
  • 수의 표현과 의미
    채완 [2001]
  • 수의 문화사
  • 수 세기 이론 관점에서의 초등학교 교과서 고찰 - 외국 교과서와의 비교를 바탕으로 -
    홍갑주 [2016]
  • 국어어휘의 기반과 역사
    김광해 [1998]
  • 국어 수사 체계의 일고찰
    김성규 [1984]
  • 국어 수사 및 수량사구의 유형적 고찰
    채완 [1983]
  • 교사용 지도서 1-2
    교육부 [2020]
  • 교사용 지도서 1-1
    교육부 [2020]
  • US and Korean children's comprehension of fraction names : A reexamination of cross–national differences
    Paik, J. H. [2003]
  • The stages of the intellectual development of the child
    Piaget, J [1965]
  • The nature of mathematical thinking
  • The limits of counting : Numerical cognition between evolution and culture
    Beller, S. [2008]
  • The effect of the Korean number system on early mathematics ability
    Song, M. [1986]
  • The development of informal and formal mathematical thinking in Korean and US children
    Song, M. J. [1987]
  • The development of arithmetic concepts and skills: Constructing adaptive expertise. Studies in mathematics thinking and learning
  • Preschool origins of crossnational differences in mathematical competence : The role of number-naming systems
  • Ordinal knowledge : Number names and number concepts in Chinese and English
  • Mangarevan invention of binary steps for easier calculation
    Bender, A. [2014]
  • Learning mathematics in China and the United States: Cross-cultural insights into the nature and course of preschool mathematical development
  • Is thirty-two three tens and two ones? The embedded structure of cardinal numbers
  • Infants' individuation and enumeration of actions
    Wynn, K. [1996]
  • First graders'cognitive representation of number and understanding of place value: Crossnational comparisons: France, Japan, Korea, Sweden, and the United States
  • Comparisons of US and Japanese first graders' cognitive representation of number and understanding of place value
  • Cognitive invariants and cultural variation in mathematical concepts
    Nunes, T. [1992]
  • Chinese-based regular and European irregular systems of number words: The disadvantages for English-speaking children
  • Chinese number words, culture, and mathematics learning
  • Children's knowledge of teen quantities as tens and ones : Comparisons of Chinese, British, and American kindergartners
  • Children's arithmetic : The learning process
  • Children's acquisition of the number words and the counting system
    Wynn, K. [1992]