한국의 특수교육대상자 행동지원 정책 분석

박계신 2022년
' 한국의 특수교육대상자 행동지원 정책 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Positive Behavior Support
  • behavioral support policy
  • challengingbehavior
  • children with special education needs and disabilities
  • send
  • 긍정적 행동지원
  • 문제행동
  • 장애학생
  • 특수교육 대상자
  • 행동지원 정책
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,021 0

0.0%

' 한국의 특수교육대상자 행동지원 정책 분석' 의 참고문헌

  • 학교차원 긍정적 행동지원 적용 자문 경험에 대한 자문화기술지
    박계신 [2013]
  • 제5차 특수교육발전 5개년 계획(2018~2022)
    교육부 [2017]
  • 제4차 특수교육발전 5개년 계획 2013-2017
    교육부 [2013]
  • 정서행동장애아동을 위한 대학과 지역사회 협력을 통한 긍정적 행동지원 수행: Kansas 사례를 중심으로
    이미아 [2011]
  • 장애학생의 문제행동 중재 매뉴얼
  • 장애인복지법 제4조
  • 장애인복지법 제1조
  • 장애인복지법 제19조
  • 장애인복지법 제18조
  • 장애인 등에 대한 특수교육법 제1조
  • 장애아동 복지지원법 제21조
  • 장애아동 복지지원법 제1조
  • 응용행동분석
    홍준표 [2009]
  • 발달장애인 권리보장 및 지원에 관한 법률 제1조
  • 발달장애인 권리보장 및 지원에 관한 법률 제19조-25조
  • 발달장애 청소년의 문제행동치료가이드라인
  • 문제행동 중재 프로그램 운영 결과
  • 긍정적 행동지원 실행에 참여한 전문가들의 경험과 인식에 관한 질적 연구
    김지수 [2015]
  • 교육행정학 원론
    윤정일 [2015]
  • 교육청이 운영한 긍정적 행동지원 개별지원팀 구성원의 경험과 인식에 관한 질적 연구: 서울특별시교육청 사례를 중심으로
    홍주희 [2020]
  • 개별화된 긍정적 행동지원이 특수학교 중증 자폐성 장애 중학생의 자해, 공격, 요청 및 전이행동에 미치는 영향
    이선희 [2021]
  • 개별차원의 긍정적 행동지원이 지적장애 및 자폐성장애 학생의 문제행동 및 의사소통 행동에 미치는 영향
    백은희 [2019]
  • The relationship of challenging behaviors to severity and symptoms of autism spectrum disorders
  • The qualitative content analysis process
    Elo S [2008]
  • The prevalence of challenging behaviors: a total population study
    Emerson, E. [2001]
  • The persistence of highly restrictive special education placements for students with low-incidence disabilities
  • The effcacy of positive behavioural support with the most challenging behaviour : The evidence and its implications
  • The Behavior Problems Inventory: an instrument for the assessment of self-injury, stereotyped behavior, and aggression/destruction in individuals with developmental disabilities
    Rojahn J [2001]
  • Supporting individuals with intellectual disability and challenging behaviour in integrated work settings: an overview and a model for service provision
    Stevens, P. [1999]
  • Stafftraining in positive behaviour support : Impact on attitudes and knowledge
    Lowe, K. [2007]
  • Risk markers associated with challenging behaviours in people with intellectual disabilities : a meta-analytic study
  • Risk factors for challenging behaviors among 157 children with autism spectrum disorder in Ireland
    Murphy, O. [2009]
  • Qualitative Research and Evaluation Methods
  • Positive behavior support : Evolution of an applied science
    Carr, E. G. [2002]
  • Positive Behavioral Interventions and Supports District Systems Fidelity Inventory (DSFI) - Pilot version 0.1
  • Perceived barriers and enablers to implementing individualized positive behavior interventions and supports in school settings
  • Missouri Schoolwide Positive Behavior Support Tier 3 Team Workbook 2018-2019
  • Individualized positive behaviour support in school settings : A meta-analysis
    Goh, A. E. [2013]
  • Implementation research: A synthesis of the literature
  • Home sweet home? Families’ experiences with aggression in children with autism spectrum disorders
  • Handbook of positive behavior support
    Dunlap, G. [2009]
  • Frequency and severity of challenging behaviour in people with profound intellectual and multiple disabilities
    Poppes, P. [2010]
  • Emotional and behavioral problems in children and adolescents with and without intellectual disability
  • Dimensions of social welfare policy
    Gilbert, N. [2009]
  • Developing behav-ioural services to meet defined standards within a national system of specialist education services
  • Coping strategies and the impact of challenging behaviors on special educators’ burnout
  • Comparison of behavioral intervention and sensory-integration therapy in the treatment of challenging behavior
    Devlin, S. [2011]
  • Behavioral approaches to managing severe problem behaviors in children with autism spectrum and related developmental disorders : a descriptive analysis
  • Assessment and treatment of problem behavior occasioned by interruption of free-operant behavior
  • Annotation: psychopathology in children with intellectual disability
  • 2021년도 특수교육 연차보고서
  • 2021 특수교육연차보고서
    교육부 [2021]