교육과정 개발과 실행에서 개념적 접근의 교육적 의의와 과제

임유나 2022년
' 교육과정 개발과 실행에서 개념적 접근의 교육적 의의와 과제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • concept-based curriculum
  • conceptualapproach
  • curriculum development and implementation
  • structure of knowledge
  • structure of process
  • 개념기반 교육과정
  • 개념적 접근
  • 과정의 구조
  • 교육과정 개발과 실행
  • 지식의 구조
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
69 0

0.0%

' 교육과정 개발과 실행에서 개념적 접근의 교육적 의의와 과제' 의 참고문헌

  • 학문중심 교육과정 및 이해중심 교육과정과의 비교를 통한 역량기반 교육과정 이해
    한혜정 [2017]
  • 철학사전
    임석진 [2009]
  • 역량기반 교육과정의 범교과적 접근 방식 탐색: 에스토니아, 핀란드, 호주, 캐나다를 중심으로
    임유나 [2021]
  • 실험 심리학 용어사전
    곽호완 [2008]
  • 미국 기준중심 교육개혁(Standards-Based Reform)의 동향과 시사점
    이상은 [2009]
  • 국가 교육과정에 기반한 국제바칼로레아(IB) 초등교육 프로그램(PYP) 현장 적용 방안 연구
    김영민 [2021]
  • 교육학용어사전
  • 교육의 목적과 난점
    이홍우 [2007]
  • 교육과정 틀로서의 MYP 특성 연구
    이현아 [2021]
  • 교육과정 탐구 주제로서의 교사 전문성 논의에 대한 대안 적 관점
    박순경 [2003]
  • 교사의 교육과정에 대한 이해가 교육과정 실행에 미치는 영향에 관한 사례 연구
    이경진 [2006]
  • 교사의 교육과정 실행 양상 분석 및 교사교육과정 개발의 특성 논의: S교육청 사례를 중심으로
    유성열 [2021]
  • 교과 교육과정 지식과 기능 영역의 의미와 설계 방식 고찰: 국어과 교육과정을 중심으로
    온정덕 [2021]
  • 교과 교육과정 개발 방향 설정 연구
    이광우 [2014]
  • Understanding by design
    Wiggins, G. [2005]
  • Transitioning to concept-based teaching : A discussion of strategies and the use of Bridges change model
  • Transitioning to concept-based curriculum and instruction : How to bring content and process together
  • Tools for teaching conceptual understanding, elementary
    Stern, J. [2018]
  • Three educational scenarios for the future : Lessons from the sociology of knowledge
    Young, M. [2010]
  • The process of education
  • The power of inquiry: Teaching and learning with curiosity, creativity and purpose in the contemporary classroom
    Murdoch, K. [2015]
  • The origins of competency-based training
    Hodge, S. [2007]
  • Stirring the head, heart, and soul: Redefining curriculum and instruction
  • Rescuing nursing education from content saturation : The case for a concept-based curriculum
  • Neuroplasticity : Changes in grey matter induced by training
  • Mastering concept-based teaching: A guide for nurse educators
  • Make it stick : The science of successful learning
  • Learning and teaching
  • IB MYP평가 탐색을 통한 중학교 성장평가 방안 모색
    김차진 [2021]
  • How to explain a brain : An educator’s handbook of brain terms and cognitive processes
  • How the brain learns
    Sousa, D. [2011]
  • How people learn
  • Educating nurses : A call for radical transformation
    Benner, P. [2010]
  • Designing a concept-based curriculum for English language arts:Meeting the common core with intellectual integrity, K-12
  • Curriculum development : theory and practice
    Taba, H. [1962]
  • Concept-based teaching and learning: A review of the research literature
    Medwell, J. [2020]
  • Concept-based curriculum and instruction for the thinking classroom
  • Concept-based curriculum and instruction : Teaching beyond the facts
  • Competences in education : A confusion of tongues
  • A splintered vision: An analysis of US mathematics and science curricula
  • A quick guide to concept-based learning and curriculum
  • 2022 개정 교육과정 총론 주요사항 발표
  • 2015 개정 교육과정의 교과별 교육내용 제시 방식 검토: 내용 체계를 중심으로
    임유나 [2016]
  • 2015 개정 교육과정에서 도입한 ‘핵심 개념’의 의미 변화 과정 분석
    이경건 [2017]
  • 2015 개정 교육과정 총론 및 각론 확정·발표
  • 2015 개정 교과 교육과정 내용 체계구성의 반성적 고찰- 핵심개념, 일반화된 지식, 기능을 중심으로 -
    이광우 [2017]
  • 2015 개정 과학과 교육과정의 교육내용 적정화 검토: 공통교육과정을 중심으로
    임유나 [2015]