라이브 스트리밍 쇼핑의 수용과정에 관한 연구

' 라이브 스트리밍 쇼핑의 수용과정에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Arousal and Empathy
  • Attachment
  • Live Streaming Shopping
  • Website Involvement
  • continuous usage intention
  • 라이브 스트리밍 쇼핑
  • 사이트 관여도
  • 사이트 애착
  • 지속적 이용의도
  • 환기 및 공감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
394 0

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' 라이브 스트리밍 쇼핑의 수용과정에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 확장브랜드의 개념일치성이 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    김용준 [1999]
  • 페이스북 정보원의 전문성과 사회적 거리감에 따른 광고효과연구 : 설득지식모델을 적용하여
    신영웅 [2014]
  • 취업정보사이트의 웹서비스품질과 관계품질 역할 연구
    조철호 [2012]
  • 중국 라이브커머스 왕홍의 특성이 시청자의 구매의도에 미치는 영향: S-O-R 모델과 플로우 경험이론을 중심으로
    왕붕정 [2021]
  • 적절한 불편부당성'(due impartiality) 기준의 역사와성격에 대하여
    이창근 [2004]
  • 신선식품 유통 사이트에서 제품 정보품질과 정보원천 신뢰성이 제품환기에 미치는 영향
    강인원 [2021]
  • 소셜커머스의 만족도와 재구매의도에 영향을 미치는 서비스품질요인
    김국선 [2012]
  • 소셜미디어 쇼핑플랫폼의 품질수준이 이용자의 수용행동에 미치는 영향에 관한 연구
    손제영 [2018]
  • 소셜미디어 쇼핑플랫폼 전환행동에 관한 실증적 연구
    강인원 [2018]
  • 소셜 미디어를 통한 국제관광 서비스 구전정보의 수용요인에 대한 실증분석
    장철 [2013]
  • 복합원산지 제품에 대한 관여도수준이 소비자평가에 미치는 영향
    손제영 [2018]
  • 모바일 소셜 커머스의 사용동기와 재이용의도 분석
    백미영 [2015]
  • Word-of-mouth processes within a services purchase decision context
  • What does the brain tell us about trust and distrust? Evidence from a functional neuroimaging study
    Dimoka, A. [2010]
  • What Drives Gift-giving Intention in Live Streaming? The Perspectives of Emotional Attachment and Flow Experience
    Li, Y. [2021]
  • Users’ Emotional Attachments to Internet Celebrities: Based on the Perspective of Extended-self
  • Understanding Service Convenience
    Berry LL [2002]
  • Twitter power : Tweets as electronic word of mouth
  • The role and measurement of attachment in consumer behavior
  • The media equation : How people treat computers, television, and new media like real people
    Reeves, B. [1996]
  • The empathy cycle : Refinement of a nuclear concept
  • The Evolution of Social Media Apps, App Any
  • The Effects of the New Culture Live Commerce on Purchase Intention: Focusing on the Moderating Effects of Impulsive Buying
    최은지 [2021]
  • TV프로그램에 의해 유발된 소비자들의 무드상태가 광고태도에 미치는 영향
    김자경 [2000]
  • Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach
  • Social Impacts in Social Media : An Examination of Perceived Truthfulness and Sharing of Information
    Li, H. [2014]
  • See now, act now : How to interact with customers to enhance social commerce engagement?
    Xue J. [2020]
  • Relationship Marketing: Bringing Quality, CustomerService and Marketing Together
  • Regional variation and frequency dependence of QB in the crust of the United States
  • Product-class effects on brand commitment and brand outcomes : The role of brand trust and brand affect
  • Product attachment and satisfaction : understanding consumers’ post-purchase behavior
    Mugge, R. [2010]
  • Objective news reporting-general premises
  • Multiple regression : Testing and interpreting interactions
  • Media Preferences and Perceptions : The Case of Bahir Dar University Instructors
  • Measuring the customer experience in online environments : A structural modeling approach
  • LISREL 8: Structural equation modeling with the SIMPLIS command language
  • K-MRI FLEX 종목
  • Intention to continue using Facebook Fan Pages from the perspective of social capital theory
    Lin, K. Y. [2011]
  • Impulse Buying Behaviors in Live Streaming Commerce Based on the Stimulus-Organism-Response Framework
    Lee, C. H. [2021]
  • Human brands : Investigating antecedents to consumers ’ strong attachments to celebrities
  • Evaluation of Culturally Symbolic Brand : The Role of Fear of Missing Out Phenomenon
    Kang, I. [2019]
  • Evaluating the credibility of online information : A test of source and advertising influence
  • Empathy, communication, and prosocial behavior
  • Electronic shopping : the effect of customer interfaces on traffic and sales
    Lohse. G. L [1998]
  • Effects of source characteristics on cognitive responses and persuasion, Cognitive response in persuasion
    Hass, R. G. [1981]
  • Effects of interactivity on website involvement and purchase intention
    Jiang, Z. [2010]
  • Distress and empathy : Two qualitatively distinct vicarious emotions with different motivational consequences
  • Cross-category effects of induced arousal and pleasure on the internet shopping experience
    Menon, S [2002]
  • Convenience in services marketing
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorsers ’ perceived expertise , trustworthiness , and attractiveness
  • Brand Attachment : C onstruct and Theoretical Evolution
    Yan, J. [2008]
  • Are There Optimal Levels of Arousal to Memory? Effects of Arousal, Centrality, and Familiarity on Brand Memory in Video Games
  • A measure of emotional empathy
    Albert, M. [1972]
  • A Study on the Influence of E-Commerce Live Streaming on Consumer Repurchase Intentions
    Chen, Y. [2020]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decision